Dag,
ik ben op dit moment met XML bezig, en heb er nog nooit mee gewerkt. Ik heb het volgende:
wat me wel al is gelukt:
ik heb de XML code in een dataset geladen, en door middel van:
die data in een listbox gezet. Ik weet niet of dit een nette manier is, maar het is in ieder geval gelukt
nu heb ik dus een paar vragen:
- ik wil die groupID's in een listbox laten verschijnen, afhankelijk van welke naam is geselcteerd.
dus: ik wil van physUnit b alle varGroupID's in een listbox laten zien.
Is dit mogelijk?
-edit- Is het wel toegestaan om meerdere tags met dezelfde naam onder een physUnit te laten vallen?
- ik heb al veel gegoogled, en op codeproject.com gekeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer: op de ene site gebruiken ze readXMLData (ofzoiets), op een andere site converteren ze het naar een dataset, en zo heb je wel 100 mogelijkheden bij wijze van spreken. Ik zie dus eigenlijk door de bomen het bos niet meer.
Is er dus ergens een site met duidelijke uitleg hierover?
ik ben op dit moment met XML bezig, en heb er nog nooit mee gewerkt. Ik heb het volgende:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?> <!DOCTYPE physUnits [ <!ELEMENT physUnits (physUnit*)> <!ELEMENT physUnit (name, Id, varGroupId*)> <!ELEMENT name (#PCDATA)> <!ELEMENT Id (#PCDATA)> <!ELEMENT varGroupId (#PCDATA)> ]> <physUnits> <physUnit> <name>a</name> <Id>0</Id> <varGroupId>1</varGroupId> <varGroupId>2</varGroupId> <varGroupId>3</varGroupId> </physUnit> <physUnit> <name>b</name> <Id>1</Id> <varGroupId>4</varGroupId> <varGroupId>6</varGroupId> <varGroupId>3</varGroupId> </physUnit> </physUnits> |
wat me wel al is gelukt:
ik heb de XML code in een dataset geladen, en door middel van:
C#:
1
2
3
4
| for (int i = 0; i < physicalUnits.Tables["physUnit"].Rows.Count; i++) { listBoxPhysicalUnitsA.Items.Add(physicalUnits.Tables["physUnit"].Rows[i]["name"]; } |
die data in een listbox gezet. Ik weet niet of dit een nette manier is, maar het is in ieder geval gelukt
nu heb ik dus een paar vragen:
- ik wil die groupID's in een listbox laten verschijnen, afhankelijk van welke naam is geselcteerd.
dus: ik wil van physUnit b alle varGroupID's in een listbox laten zien.
Is dit mogelijk?
-edit- Is het wel toegestaan om meerdere tags met dezelfde naam onder een physUnit te laten vallen?
- ik heb al veel gegoogled, en op codeproject.com gekeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer: op de ene site gebruiken ze readXMLData (ofzoiets), op een andere site converteren ze het naar een dataset, en zo heb je wel 100 mogelijkheden bij wijze van spreken. Ik zie dus eigenlijk door de bomen het bos niet meer.
Is er dus ergens een site met duidelijke uitleg hierover?
[ Voor 14% gewijzigd door Bint op 07-02-2006 10:47 ]
Memories of yesterday, will grow, but never die