Toon posts:

[XP/2003] VBS Loginscript win2k3 domein met XP clients*

Pagina: 1
Acties:
  • 587 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil bereiken is een login script dat de rechten van een map in de registry kan aanpassen.

Ik heb al gezocht naar oplossingen via technet en website's van 3e maar tot nu toe niet verder gekomen dan het uitlezen van rechten of het aanmaken / verwijderen van keys.

Het bewerken van rechten is me tot nu toe nog niet gelukt.

Iemand een idee of tip?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Rechten van een map staan niet in het register maar op NTFS niveau.
Je bedoelt een subkey van het register rechten geven?

http://groups.google.com/...y+permissions+vb&safe=off
http://groups.google.com/..._en%7Clang_de&sa=N&tab=wg

of zoiets. Je zult je moeten verdiepen in ACL's (Access Control Lists) en dat is weer meteen een handige zoekterm ;)

Overigens, als je het over een Loginscript hebt, dan neem ik aan dat je het hebt over VBS ;)

http://groups.google.com/...+vbs&safe=off&qt_s=Search

[ Voor 163% gewijzigd door RobIII op 07-02-2006 10:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke rechten wil je aanpassen en waarom wil je dat niet via een GPO doen? :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

Verwijderd

rechten aanpassen in een inlogscript gaat toch niet. rechten weghalen wel (misschien), maar toevoegen niet...
(als je je admin account gebruikt en je pw ook in het inlogscript zet, dan kan het natuurlijk, maar dan kan je net zo goed de rechten niet aanpassen :))

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 11:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:14:
Welke rechten wil je aanpassen en waarom wil je dat niet via een GPO doen? :)
Het gaat hier oa om de map van Netscape. Wij moeten nog Netscape gebruiken omdat Renault Frankrijk zijn Renault.Net applicatie nog volledige voor netscape geschreven is.

Alleen om Netscape goed te kunnen gebruiken moet de subkey "\\HKLM\software\netscape" toegankelijk zijn voor de gebruikers. Het verdient niet de schoonheidsprijs maar gelukkig zijn ze bezig om het geheel om te bouwen naar een standaard browser zodat het ook met Firefox, Opera of IE te gebruiken is.

Op de vraag waarom dit niet met een Policy gedaan wordt...
Wat ik tot nu toe allemaal over policy's en machtigingen van registry subkeys gelezen heb was het niet mogelijk en heb me er daarom niet verder in verdiept.

Mocht het met een GPO te regelen zijn dan zou dat natuurlijk ook een mogelijkheid zijn die ik wil bekijken.

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens naar de "Computer Policy" en Windows Settings, Security Settings, Registry :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:52:
Kijk eens naar de "Computer Policy" en Windows Settings, Security Settings, Registry :)
Het lijkt er op dat het alleen toegepast wordt als er ingeloged wordt door een domain admin en niet als er een gwoon user account inlogd

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 12:46 ]

Verwijderd

Elevator heeft gelijk...

We hebben op deze zelfde manier gewone gebruikers rechten gegeven op een registersleutel welke benodigd is voor gebruik van Citrix ICA client.

Probeer het nog maar eens, moet lukken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:28:
Elevator heeft gelijk...

We hebben op deze zelfde manier gewone gebruikers rechten gegeven op een registersleutel welke benodigd is voor gebruik van Citrix ICA client.

Probeer het nog maar eens, moet lukken. :)
dan zal ik vast iets over het hoofd gezien hebben.

Ga de test policy waarin ik dit aan het testen ben wel ff weggooien en opnieuw aanmaken.

IIG vast bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Ik heb nog een andere vraag, maar die gaat ook over logon vbs scripting:

Ik heb een VBS script gemaakt dat wanneer ik deze handmatig op een windows xp client draai goed gaat, maar als ik deze via een policy laat uitvoeren vanuit mijn win2k3 domaincontroller, gebeurd er niets.

Wat doe ik fout?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:01:
Ik heb nog een andere vraag, maar die gaat ook over logon vbs scripting:

Ik heb een VBS script gemaakt dat wanneer ik deze handmatig op een windows xp client draai goed gaat, maar als ik deze via een policy laat uitvoeren vanuit mijn win2k3 domaincontroller, gebeurd er niets.

Wat doe ik fout?
Daar hoef je geen topic van bijna 2 jaar oud voor te schoppen; open in dat geval een eigen topic en zorg er dan meteen voor dat je specifiek bent; define "gebeurt niets" en laat je (relevante) code zien.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 24-12-2007 16:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je geeft te weinig info :)

Wat RobIII al aangeeft: laat de code dan zien en geef ook duidelijk aan hoe en in wat voor GPO je het script hebt opgenomen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1