Toon posts:

EN6600GT Temperatuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gister heb ik dan eindelijk mijn nieuwe Pc en dergelijke....maar nu ging ik dus ff alles uit testen alles goed gemonteerd...de heatsink van de "ASUS EN6600GT Silencer" boven de fan van de Processor gedraaid en dan nog een extra fan er op....maar nu ging ik heel even f.e.a.r spelen er mee en de toen steeg de temperatuur van de grafische kaart al snel naar 80C en hij bereek met battlefield 2 wel 90C ik denk niet dat dit normaal is...ik heb ook een beetje zitten kijken op het internet voor gelijke problemen...en ik kwam bij xbitlabs.com uit waar zij het volgende zeiden..
While the above mentioned positioning of the large copper radiator has its advantages and disadvantages, it still should be kept in mind that in case a user has a fan located on the left side of ATX computer chassis, the board will be cooled-down well even without turning the heatsink by 90 degrees. The problem is that few people seeking for silence are likely to install additional fans on sides of their computer cases.
Wat ik me nou afvroeg of dit geen schade kan veroorzaken voor me kaart...

Verwijderd

90 graden is idd redelijk warm. Passive koelen lukt wel maar dan is wel vereist een redelijke airflow in je vast te hebben. Anders raad ik je toch aan een andere koeler te kopen. Ik heb mijn cooler van de X800 GTO ook vervangen voor een andere omdat die ook 90 graden werd, nu blijft hij 50 graden.

Nadeel van hele warme gpu is dat levensduur terug gaat en dat (was bij mij tenminste) dat ik bij 90 graden artifacts kreeg en dat irriteerde mij.

(sorry voor brakke spelling soms, dislectie)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
de heatsink van de "ASUS EN6600GT Silencer" boven de fan van de Processor gedraaid en dan nog een extra fan er op
Wat bedoel je hier nou precies? Je hebt de heatsink gedraait of iets dergelijks? Verder zou je kunnen kijken of er wel genoeg (of misschien teveel) koelpasta tussen de heatsink en de videokaart zit, waardoor hitte-afgave belemmert wordt.

The devil is in the details.

Verwijderd

Met deze passief gekoelde kaarten ben je wel behoorlijk afhankelijk van de airflow in de case.

Misschien is een stille case fan in het zijpaneel een optie?
En anders een andere cpu fan die ook wat meer airflow geeft?

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor alle info..ik ga denk ik maar voor een stille Papst Fan aan de zijkant van het paneel
December schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:26:
[...]
Wat bedoel je hier nou precies? Je hebt de heatsink gedraait of iets dergelijks? Verder zou je kunnen kijken of er wel genoeg (of misschien teveel) koelpasta tussen de heatsink en de videokaart zit, waardoor hitte-afgave belemmert wordt.
Op deze asus zit een draaibare passieve Cooling die je boven de CPU kooler kan draaien voor meer Cooling