Eerst even de situatieschets:
Windows 2000 DC met Exchange 2000 ("oude" mailserver - Mainbox)
Windows 2003 met Exchange 2003 ("nieuwe" mailserver - Mailbox)
- Beiden staan praktisch naast elkaar en hangen beiden in hetzelfde domain
- Twee SMTP Connectors -> Voor iedere server 1
Het probleem is alsvolgt. Van alle gebruikers die ik nu aanmaak werken de mailboxes niet. De verzender krijgt niet direct foutmeldingen, maar er komt na een dag een delay en nog een paar dagen later een faillure report.
Ze kunnen wel aanloggen, maar niets ontvangen of versturen. Het probleem doet zich alleen voor als ik van Mailbox -> Mainbox wil versturen of vice versa. De message tracking geeft aan (i.c. Mailbox -> mainbox):
Wat misschien ook nog een waardevol stukje informatie is, is dat ook de public folders met geen mogelijkheid te syncen zijn, ondanks de vele howto's die op het net staan.
Wat kan ik nog meer doen om dit probleem op te lossen?
Windows 2000 DC met Exchange 2000 ("oude" mailserver - Mainbox)
Windows 2003 met Exchange 2003 ("nieuwe" mailserver - Mailbox)
- Beiden staan praktisch naast elkaar en hangen beiden in hetzelfde domain
- Twee SMTP Connectors -> Voor iedere server 1
Het probleem is alsvolgt. Van alle gebruikers die ik nu aanmaak werken de mailboxes niet. De verzender krijgt niet direct foutmeldingen, maar er komt na een dag een delay en nog een paar dagen later een faillure report.
Ze kunnen wel aanloggen, maar niets ontvangen of versturen. Het probleem doet zich alleen voor als ik van Mailbox -> Mainbox wil versturen of vice versa. De message tracking geeft aan (i.c. Mailbox -> mainbox):
- 9:51SMTP Store driver: message submitted from store
- 9:51SMTP: Message submitted to advanced queuing
- 9:51SMTP: Started message submission to advance queue
- 9:51SMTP: Message submitted to categorizer
- 9:51SMTP: Message categorized and queued for Routing
- 9:51SMTP: Message Routed and queued for remote delivery
- 10:51 SMTP: Started Outbound trasnfer of message
- 11:01 Message transferred to mainbox.x.nl (x.nl) through SMTP
Wat misschien ook nog een waardevol stukje informatie is, is dat ook de public folders met geen mogelijkheid te syncen zijn, ondanks de vele howto's die op het net staan.
Wat kan ik nog meer doen om dit probleem op te lossen?