Toon posts:

MMC Micro - Transflash

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds afgelopen week ben ik in het bezit van een Samsung D720. Nu wilde ik gister voor deze telefoon een geheugenkaart aanschaffen, nadat ik de hele stad (Eindhoven) door ben gelopen ben ik nog niets wijzer geworden. In geen enkele winkel konden ze helpen of wisten ze niet wat er precies in moest.

Nu heb ik rondgezocht op internet en volgende de site van samsung.com moet er het volgende in kunnen:

code:
1
2
3
4
5
6
Geheugen 
- 18 MB gebruikersgeheugen
- Slot voor externe geheugenkaart (MMC micro™) 

External Memory 
- microSD (Transflash)

Echter, de manuals die op internet te vinden zijn, geven aan dat er een MMC Micro geheugenkaart in past. Ook op het klepje van de telefoon (geheugenkaartslot) staat MMC Micro.

Is MMC Micro het zelfde als MicroSD? Of is er een fout gemaakt op de site van samsung?

Edit:

Specificaties MMC Micro:
Size : 12mm x 14mm x 1.1mm
Pins : 10 Pins
Op. Voltage : 1.7~1.95V / 2.7~3.6V
Op. Temperature : -25°C (-13°F) to 85°C (185°F)
Transfer Bandwidth : x1, x4 bits
Weight : 1.0g

Specificaties Micro SD (Transflash)
Size : 11mm x 15mm x 1.0mm
Op. Voltage : 2.7V~3.6V
Op. Temperature : -25°C(-13°F) to 85°C (185°F)
Durability : 10,000 insertion/removal cycles
Weight : 1g

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 09:30 ]

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:26
Zit er niet een dummy in het geheugenslot? Miss kan je aan de hand daarvan zien wat voor een type geheugen erin moet.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, er is geen dummy te vinden.

Bij de Mediamarkt werd mij verteld, dat de Transflash kaartjes (microSD toch?) iets dikker waren dan de MMC micro kaartjes.

Daarnaast hadden ze de MMC Micro kaartjes nog nooit gehad, er wisten ze er verder ook niet echt veel van.

Bij de Bel Company werd verteld dat de MMC Micro kaartjes wel bestonden, maar dat zij ook niet wisten waar te halen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nog heb gevonden op internet:

Transcend Information, Inc. een wereldleider op het gebied van Flash geheugenkaarten, introduceert de nieuwste toevoeging aan haar geheugenkaartfamilie: de 128MB/256MB/512MB MMCmicro™ (dual voltage MultiMediaCard in microformaat). Deze geheugenkaart richt zich op de nieuwe generatie mobiele telefoons en draagbare apparaten, die extra functies bevatten zoals digitale camera’s en MP3 spelers.

Transcends MMCmicro™ geheugenkaart staat gebruikers toe de kaart te gebruiken in zowel conventionele 3.3V apparaten als in de nieuwere 1.8V apparaten. Het lagere voltage leidt tot minder stroomverbruik wat de batterijduur verlengt. Dit voordeel tezamen met de hoge compatibiliteit en betrouwbaarheid van de kaart maken de MMCmicro™ ideaal voor al uw draagbare apparaten.

De MMCmicro™ is één van ’s werelds kleinste Flash geheugenkaarten met micro-afmetingen van 12x14x1.1mm, ongeveer één derde van een RS-MMC kaart. De MMCmicro™ is niet alleen kleiner in formaat, maar hij overtreft de RS-MMC ook met indrukwekkende overdrachtsnelheden tot 8MB/sec. Wanneer de MMCmicro™ gebruikt wordt met de bijgeleverde adapter is deze micro kaart compatibel met bijna alle digitale MP3 spelers, digitale camcorders, PDA’s, mobiele telefoons en andere digitale apparaten die een standaard MultiMediaCard bevatten.

Transcend maakt gebruik van geavanceerde technologie bekend als “System in Package” (SiP) voor het vervaardigen van de MMCmicro™ kaart. Om de beste kwaliteit te verzekeren, staat Transcend erop alleen originele SLC (Single-Level-Cell) NAND Flash chips te gebruiken, welke hogere schrijfsnelheden hebben, minder stroom verbruiken en superieure duurzaamheid hebben in vergelijking met MLC (Multi-Level-Cell) chips. Transcends MMCmicro™ is de beste keuze om aan de behoeften te voldoen van de huidige en toekomstige technologieën.

Bron: www.transcend.nl

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:26
Heb all1 nieuws gevonden over dat Samsung de Micro-MMC kaartjes gaat introduceren, heb nog geen site's gevonden die ze ook daadwerkelijk verkopen. Ik denk dat je nog ff geduld moet hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Wel raar dat op de site van samsung dan en MMC Micro en microSD staan aangegeven ?

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

De vraag van welk type geheugen de Samsung D720 gebruikt maakt had gerust in het centrale topic gesteld kunnen worden:

De Samsung SGH-D720

Algemene vragen over geheugenkaarten horen hier thuis:

Opslagmedia & I/O Controllers

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.