ik heb al een tijdje de spc200nc webcam van philips in mijn bezit, maar doordat er tot voor kort geen drivers voor was kon ik hem niet gebruiken onder linux (pwc drivers hebben geen support voor deze cam).
Vandaag heb ik onder debian dan toch maar zelf even een kernel compiled en de spca5xx drivers geinstalleerd, omdat deze de webcam gelukkig wel redelijk ondersteund.
Oke de drivers ingeladen met modprobe spca5xx en hij laad perfect
Sterker nog hij werkt zelfs, maar er istoch een pietleuterig probleem nog.
Als ik de cam gebruik staat alles op zijn kop!
Het beeld van de cam is gewoon 180graden gedraait
Heeft iemand misschien dezelfde cam (werkende) en weet hoe ik het beeld 180 graden kan draaien, zodat de stream normaal is?
De cam zelf omdraaien gaat natuurlijk ook (voor het geval een wijsneus dat gaat oppperen
), maar is niet echt de bedoeling,
thx alvast
Vandaag heb ik onder debian dan toch maar zelf even een kernel compiled en de spca5xx drivers geinstalleerd, omdat deze de webcam gelukkig wel redelijk ondersteund.
Oke de drivers ingeladen met modprobe spca5xx en hij laad perfect
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| patbrugge@home:~$ caminfo Detected 1 Video4Linux devices. Device node : /dev/video0 Name of device : "Philips SPC200NC " Minimum size : 176x144 Current size : 0x0 Maximum size : 352x288 Video inputs : 1 Input 0 Name : "ZC301-2" Type : Camera Audio : no Tuners : 0 Audio inputs : 0 |
Sterker nog hij werkt zelfs, maar er istoch een pietleuterig probleem nog.
Als ik de cam gebruik staat alles op zijn kop!
Het beeld van de cam is gewoon 180graden gedraait
Heeft iemand misschien dezelfde cam (werkende) en weet hoe ik het beeld 180 graden kan draaien, zodat de stream normaal is?
De cam zelf omdraaien gaat natuurlijk ook (voor het geval een wijsneus dat gaat oppperen
thx alvast