mandrake 7.2 op dual abit bp6 bordje met hpt shit

Pagina: 1
Acties:

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 09:43
Ik wil dus een proberen mandrake 7.2 te installeren op mijn dual computertje om eens te kijken of ik langzaam naar een all linux omgeving zou durven over te stappen (dual boot met win2000 natuurlijk)

Ik ben echter bang voor problemen met die bordje aangezien het dual cpu is en een hpt66 ide controler waarom mijn HD zit.

Waar moet ik rekening mee houden met instaleren, moet ik floppies extra bij de hand houden??

graag wat simpel uitgelegd voor dit simpele linux figuur :)

3kwp pvoutput

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 22:01

Logic

SmartOS:Love at First Boot

Ik heb een zelfde moederbord en kan je zeggen dat ik geen enkele probleem ben tegen gekomen.
Mandrake rules wat dat betreft..
Ik zou zeggen ga ervoor, booten met de cd en een bootdisk (eventueel) laten maken tijdens install.

If it bleeds, it can be killed!

• morpheus
thanks, gaan we dus maar proberen van de week. eerst win2000 reinstall (mag wel na een jaar crap geinstalleerd)

en dan linux ernaast

3kwp pvoutput

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Ik heb ook een BP6 en ik heb alleen maar goede woorden voor mandrake over.
-UDMA66 werkt prima
-geen problemen met grote schijven dankzij GRUB

Als dit de eerste keer is dat je linux installeert, let er dan ff op dat je een custom installatie doet, anders ben je wsch al je partities (incl win2k) weer kwijt.
'k Spreek uit ervaring :+

Trouwens, in de nieuwe kernel (2.4.0) zit standaard support voor de hpt366 IDE-controller :)

Succes en veel plezier.
Leander

• morpheus
ik zou op zich na verloop van tijd best de 2.4.0 kernel willen proberen. Echter ik hoorde van anderen dat de 2.4.0 kernel problemen heeft met de bp6. Weet niet precies wat ze bedoelde, maar het draaide in ieder geval niet.

Maare, je zegt dat het in de 2.4.0 kernel de hpt66 controller is ingebouwd. Als dit niet het geval is voor de 2.2.18 (die mandrake 7.2 gebruikt dacht ik) hoe gaat dat dan automatisch????

3kwp pvoutput

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Bij mij draait de 2.4 kernel wel aardig.
Er zijn geloof ik wat problemen met de rev1.1 versie van de BP6. Die zou problemen hebben in de voltage regulator, wat resulteert in een fluctuerende CPU core voltage.
Ik krijg ook vaak de volgende error als ik 2.4.0 draai;

Jan 17 13:44:16 leander kernel: APIC error on CPU1: 04(02)

Dit speelt vooral als 'ie is overgeklokt en welke BP6 is dat niet ;)
Echter, zolang 'ie stabiel draait lijkt me dit geen probleem.

Verder doet ie het goed bij mij.

Leander

• morpheus
toch maar weer wat vragen :)

Ik heb het net getracht te installeren, wat opzich heel mooi ging. wil ik herstarten en linux is bezig met opstarten, loopt tie toch vast bij het punt dat tie mijn HD partities ofzo wil controleren.

Hij kent mijn hd wel, hij komt iets tevoren bij de info van hde voorbij, dus....

Iemand die me kan helpen en zeggen wat ik heb fout gedaan en anders zou moeten doen.

btw. Ik heb dus geen scsi drivers geinstalleerd omdat tie er niet tussen zat en ik ook niet zou weten waar ik dan daarvoor drivers moet halen.

3kwp pvoutput

• morpheus
Ik gooi hem toch even weer omhoog.

Wie heeft er ervaring met mandrake 7.2 installeren op een hd die op een hpt66 controller is aangesloten (bp6) en wil mij helpen, het gaat bij mij iedere keer fout bij eerste keer opstarten terwijl installeren probleemloos gaat

3kwp pvoutput

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Wat gaat er precies mis? Mijn firewall draait ook vanaf m'n tweede controller (/dev/hde dus), no problem. Gebruik je lilo of grub? Hoe ziet de configuratie daarvan er uit? Gaat het installeren van je bootloader wel goed? Wat zie je bij het opstarten?

• morpheus
zoals verteld gaat het installeren goed (hd zit dus al op hpt66)

als boatloader wordt lilo gebruikt, en die wordt op hde gezet. (geen nummer erachter, gewoon de basis van de hd)

opstarten doet tie ook gewoon, ik zie alle info voorbijkomen, zoals hda en ook mijn hd op hde.

dan gaat het fout bij
partition check:
hde:hde: iets met dma foutmelding
nog melding iets met dma met ":14" op het eind als melding

dus, hij lijkt de hd niet goed te kunnen aanspreken op dat moment.

ik heb gewoon standaard mandrake 7.2 gebruikt

3kwp pvoutput

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Probeer het dan eens met DMA uitgezet? Dat kan je wel ergens in je bios doen volgens mij.

Verwijderd

Ikben heel blij dat de controler het in Mandrake wel snapt. Maar mijn Red hat 7 snapt er geen Fuck van. Weet iemand hoe ik rode hoed linux er van over tuig dat ik toch kan installleren. Abit heeft zelf geen drivers.
Of kan ik beter mijn oude Suse6.4 beter uit de kast trekken en het daar nog eens mee proberen
Pagina: 1