Toon posts:

een x800 xt pe(agp) maar toch lage frames hoe kan dit???

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een x800 xt agp maar ok.
maar alles blijft traag vooral games hhele lage fps waar kan dit aan liggen wat meer system info:

Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
Manufacturer Intel
Family Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
Architecture 32-bit
Internal Clock 3.0 GHz
Internal Clock Maximum 3.0 GHz
External Clock 200.0 MHz
Socket Designation Socket 478
Upgrade ZIF Socket
MultiCore 1 Processor Core
HyperThreadingTechnology Available - 2 HTT Processors per Core
Capabilities MMX, CMov, RDTSC, SSE, SSE2, PAE
Version Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
Caches
Level 1 20 KB
Level 2 512 KB

graka:
RADEON X800 XT Platinum Edition(agp)
256 mb
VGA Memory Clock 560.3 MHz
VGA Core Clock 526.5 MHz

en 1.5 gig aan ram 333

ik vraag mij af wat is het probleem:S
is het de processor het ram?
of de graka

kan iemand mij aub meer vertellen

Verwijderd

Denk zelf eens na en ga alle onderdelens een bij langs. Temps niet te hoog? Voeding stabiel? Videokaart drivers up to date? Chipsetdrivers misschien? Bios update? Agp snelheid?
Etc etc.

Hier kunnen we echt niets mee, het kan overal aan liggen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

tog
:/ ...

anyway, welke settings in welke games met hoeveel fps met welke achtergrond progs?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Idd, in welk spel/benchmark haal je wat voor resultaten!? Draai ook eens een 3dmark om te kijken of je 3d prestaties in orde zijn!

Dit kan echt van alles zijn varieerend van te hoge temps tot een gefragmenteerde schijf of spyware oid.. :+

[ Voor 31% gewijzigd door Pakjebakmeel op 07-02-2006 09:05 ]

Verwijderd

hm, klinkt mij als een probleem met je voeding. Wat voor voeding heb je? 22 Ampère op de +12volts-lijn is een vuistregel voor de last-gen high end modellen. Check dat even, zou ik zeggen

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-03 19:52

DrumandBass

Less is more!

Daar in tegen gebruiken de laatste videokaarten een stuk minder stroom als de oudere series. Zoals het power monster 9800XT. Ik draai zelf een x850xt@pe maar ik heb (maar) 15Ampere op de 12 voltlijn.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 13:16
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 02:08:
ik heb dus een x800 xt agp maar ok.
maar alles blijft traag vooral games hhele lage fps waar kan dit aan liggen wat meer system info:

Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
Manufacturer Intel
Family Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
Architecture 32-bit
Internal Clock 3.0 GHz
Internal Clock Maximum 3.0 GHz
External Clock 200.0 MHz
Socket Designation Socket 478
Upgrade ZIF Socket
MultiCore 1 Processor Core
HyperThreadingTechnology Available - 2 HTT Processors per Core
Capabilities MMX, CMov, RDTSC, SSE, SSE2, PAE
Version Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
Caches
Level 1 20 KB
Level 2 512 KB

graka:
RADEON X800 XT Platinum Edition(agp)
256 mb
VGA Memory Clock 560.3 MHz
VGA Core Clock 526.5 MHz

en 1.5 gig aan ram 333

ik vraag mij af wat is het probleem:S
is het de processor het ram?
of de graka

kan iemand mij aub meer vertellen
Zoals mijn voorgangers ook al vroegen: in welke games heb je zulke lage framerates? En wat zijn lage framerates? (10 frames, 30 of 40?) Zonder extra info kunnen we niets.

VB.
Is het bij Fear @ 1600*1200 High settings, dan is het niet raar. Gaat het om NFS 3@ 640*480 Low settings, ja, dan is er wat mis.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

dit is vaak een verouderde chipset driver... voor via heb je de 4in1 drivers bijvoorbeeld. Probeer alle moederbord drivers eens te updaten?

• ChojinZ
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 09:13:
hm, klinkt mij als een probleem met je voeding. Wat voor voeding heb je? 22 Ampère op de +12volts-lijn is een vuistregel voor de last-gen high end modellen. Check dat even, zou ik zeggen
Als je voeding niet voldoende is kan je systeem eruit "klappen" (blauwe schermen, vastlopers, etc.) Maar dat onvoldoende voeding kan resulteren in lage frames is voor mij helemaal nieuw!
Zou je kunnen uitleggen hoe dat dan precies werkt? Wordt de video kaart bv. teruggeklokt als er te weinig 'prik' is?
Ik was altijd in de veronderstelling dat de graka het wel OF niet deed. maar niet gedeeltelijk (lage frames)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik denk ook dat als voeding te zwak is, je puur reboots en bsod's krijgt.

Maarja, we kunnen wel speculeren naar dingen, de TS heeft vooralsnog geen extra info verschaft :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-03 19:52

DrumandBass

Less is more!

Voeding slap is alles of niks, en niet. "nauw ik ga maar eens wat minder frames aanmaken" :+

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07

PD2JK

ouwe meuk is leuk

DrumandBass schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:47:
Voeding slap is alles of niks, en niet. "nauw ik ga maar eens wat minder frames aanmaken" :+
Bij nVidia kaarten is dit wél zo, als de voeding te weinig sap levert, gaat hij minder werk verzetten.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Tja, slechte topicstart, sorry

Wat is weinig? Noem je een schokje al weinig of draaien je games als dikke stroop.

Het lijkt me niet zinnig om verder te gaan voordat TS specificeerd wat weinig is.
Heetft TS al gecheckt of zijn CPU in de throttle gaat bij games omdat hij te heet wordt (bij een Presscott geen bijzonderheid) wat zijn lage framerates een oorsprong geeft.

Verwijderd

Ik heb dit probleem dus ook. ik heb precies dezeflde kaart.

tijdens het opstartten van mijn systeem krijg ik ook flikkerent beeld en rare strepen.

ik heb vrijwel dezelfde systeem specs. Voeding 350Watt

in spellen zoals World of warcraft haal ik maar 20 frames soms 40 terwijl maten van mij veel hoger halen met vergelijkende systemen

Naar mijn mening wordt de videokaart niet te warm en 350watt zou toch ook goed moeten zijn :'(

Verwijderd

Enermax is gewoon een degelijk merk, ik was even bang om Sweex o.i.d. te horen :o

Naar jouw mening blijven je temps gewoon goed. Heb je deze ook nagekeken? Draai anders even Ati tool met 3d view, zodat je kaart even flink z'n best moet doen. Als je dan tijdens het draaien van het programma op de achtergrond je temps in de gaten zou kunnen houden, kun je temperatuur uitsluiten of niet.

Succes.

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Kijk eens in je BIOS (bij het opstarten van je systeem op F10 of op DEL drukken), of je AGP slot niet op PCI modus staat ingesteld.

Overigens kan je dit in Windows ook in je drivermenu zien als het goed is, maar daar kan je het niet veranderen.

If you can't beat them, buy them !

• ChojinZ
Ondertussen laat de ts niets meer van zich horen. Beetje jammer.... :'(

Off-topic:
Mad-Liquid, kan je die avater aanpassen? Ik wordt er nogal onrustig van.... :9~

Verwijderd

ChojinZ schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:23:
Ondertussen laat de ts niets meer van zich horen. Beetje jammer.... :'(

Off-topic:
Mad-Liquid, kan je die avater aanpassen? Ik wordt er nogal onrustig van.... :9~
:)

Ik ga het vanavond thuis allemaal even proberen ik hou jullie up-2-date

ik denk zelf niet dat het aan de temp ligt. ik vind het ook raar dat ik tijdens het opstarten van mijn PC dus de rare lichtflitsen / balken te zien krijg. als ik mijn oude GF2 erin gooi heb ik dit niet. mjah we zullen zien

bedankt alvast voor de tips

Verwijderd

Op verzoek de verdere uitleg:
Het kan inderdaad dat een videokaart minder presteert als ie te weinig stroom krijgt. Daarbij moet ik wel zeggen dat dit per chipset en per manufacturer verschilt. Met name de 6600-serie staat erom bekend dat deze minder gaat presteren zodra er te weinig stroom is. De meeste 6600's zullen bijvoorbeeld ook gewoon blijven werken als de molex niet is aangesloten (probeer maar eens), maar met aanzienlijk lagere prestaties.
Wat precies de technische uitleg achter dit verschijnsel is moet ik jullie schuldig blijven. Feit blijft dat het zo ìs.
Mijn X800GTO presteerde ook veel minder toen ie te weinig stroom kreeg (15 amp op +12 volt) maar viel nooit uit. Aangezien zowel de X800GTO als de X800XT (PE) dezelfde core hebben (R420) was mijn redenering dat stfclan's X800 hetzelfde reageert op te weinig stroom.
Ik zou stfclan danook nogmaals willen aanraden even een sterke voeding te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
ok hier wat verdere info temp volt en frames zo ong

standaard

graka temp=43 graden

Temperaturen:
Moederbord 25 °C (77 °F)
CPU 36 °C (97 °F)
Aux 35 °C (95 °F)
WDC WD1600LB-55EDA0 38 °C (100 °F)

Koelingsventilatoren:
CPU 2280 RPM

Spanningswaarde:
CPU Core 1.49 V
+2.5 V 1.92 V
+3.3 V 3.33 V
+5 V 5.08 V
+12 V 12.03 V
+5 V Standby 5.16 V

eerst cs 1.6

graka temp=43 graden
frames tot 80-100

Temperaturen:
Moederbord 25 °C (77 °F)
CPU 60 °C (140 °F)
Aux 38 °C (100 °F)
WDC WD1600LB-55EDA0 37 °C (99 °F)

Koelingsventilatoren:
CPU 2280 RPM

Spanningswaarde:
CPU Core 1.42 V
+2.5 V 1.94 V
+3.3 V 3.31 V
+5 V 5.11 V
+12 V 11.84 V
+5 V Standby 5.16 V

guild wars.

graka temp:70 graden ong.
frames 40-50

Temperaturen:
Moederbord 25 °C (77 °F)
CPU 62 °C (144 °F)
Aux 41 °C (106 °F)
WDC WD1600LB-55EDA0 36 °C (97 °F)

Koelingsventilatoren:
CPU 2280 RPM

Spanningswaarde:
CPU Core 1.46 V
+2.5 V 1.92 V
+3.3 V 3.33 V
+5 V 5.11 V
+12 V 11.97 V
+5 V Standby 5.16 V

counterstrike source

graka temp: 75 graden ong.
frames 20 ong.

Temperaturen:
Moederbord 25 °C (77 °F)
CPU 61 °C (142 °F)
Aux 41 °C (106 °F)
WDC WD1600LB-55EDA0 36 °C (97 °F)

Koelingsventilatoren:
CPU 2312 RPM

Spanningswaarde:
CPU Core 1.41 V
+2.5 V 1.92 V
+3.3 V 3.31 V
+5 V 5.11 V
+12 V 11.90 V
+5 V Standby 5.16 V

3dmark scores:
03: 11638
05: 5436
06: 2336

ik hoop dat jullie hierwat aan hebbe
kan het ook aan mijn onboard geluids kaart liggen of iets in die geest.
dat heb ik nameljik ook gelezen maarja ik ben nog beetje n00b op dat gebied

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 18:24 ]

Verwijderd

We zouden er meer aan hebben als we zouden weten hoeveel Ampère je op de verschillende voedingslijnen hebt. Hiervoor zul je wel je kast open moet maken. Er zit namelijk een tabel op je voeding waar deze gegevens op staan.
Dan kunnen we in ieder geval zien of je voeding sowieso een probleem kan vormen of de voeding als oorzaak uitsluiten.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Moet ik een B) of vermeldt je nergens welke drivers je gebruikt voor je kaartje en chipset?
Grote kans dat het daar aan ligt.

Alleen lage frames in CS:Source? CS 1.6 en GuildWars zien er goed uit. Dat Source zo bagger loopt kan goed komen door verouderde drivers. Maar op welke settings speel je de game?

Je kunt de laatste drivers voor jou videokaart vinden op www.ati.com Daar kun je de nieuwste Catalysts voor je kaart downloaden.
3DMark ziet er namelijk best behoorlijk uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 08-02-2006 19:07 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de nieuwste drivers van ati dus ik denk dat daar niet aan licht.

http://www.fsp-group.com....?mainid=1&fid=53&proid=82
dat is linkje naar mijn voeding daar staat alle info

ik hoop dat dit genoeg info is qua de voeding

Verwijderd

In het schematje op de site die je gaf staat dat je slecht 13 Ampères hebt op de +12-volts-lijn. Dat is absoluut te weinig voor een last-gen high-end kaart als de jouwe. Mijn vorige graka, een 9800Pro, moest al minstens 15A op +12V hebben.
Voor de X800-series wordt minimaal 22A op de +12V-lijn aangeraden (ervan uitgaande dat je verder gewoon een fully loaded systeem hebt, maar dat is bij jou zo te zien het geval).
Koop een geschikte voeding en je problemen zullen hoogstwaarschijnlijk weg zijn. Vergeet trouwens hoeveel Watt een voeding heeft, dat speelt geen rol (een A-merk 300Watt voeding voorziet doorgaans in meer Ampères dan een B-merk 400Watt voeding). Wat telt is de hoeveelheid Ampères op de verschillende lijnen. En doe jezelf een plezier, koop een A-merk voeding; kost je misschien een paar tientjes meer, maar niets is zo erg als een lawaaierige of gebrekkig functionerende voeding.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx :)

umm wat ik me dan afvraag naar wat voor voedingen moet ik dan kijken.
weten jullie een goede.

ik ben ook van plan een 64 bits processor te halen.
verder gewoon zelfde systeem alleen andere moederbord.

is er dan een voeding die goed is voor mijn huidige system.
en de gene die ik ga samenstellen.

hij moet wel zo stil mogelijk zijn want hij staat altijd aan mijn pc

en wat zijn zo ong. de a merken.
ik dacht zo aan een sweex ;) (grapje):P

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 22:53 ]

Verwijderd

Er zijn een aantal toonaangevende merken; Enermax, Targan, Fortron (heb ik zelf) en CoolerMaster. Met één van deze voedingen zit je sowieso goed. Voor een wat uitgebreidere lijst van de verschillende merken is er ook een specifiek 'Welke voeding heb ik nodig'-topic onder 'Overige hardware' hier op GoT.
Succes!
Pagina: 1