[XP] windows picture and fax viewer tweaken

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De ingebouwde picture and fax viewer bij windows XP bevalt me op zich prima omdat het lekker simpel is en goed werkt, maar er zijn 2 dingen waar ik mij aan erger:

1. Als je inzoomt wordt de afbeelding geäntialiast. Bij grote afbeeldingen kost dit veel rekenkracht en gaat scrollen en inzoomen erg sloom. Dit wil ik dus uitzetten.

2. Bij een ingezoomde afbeelding kun je niet 'realtime' scrollen. Als je de scrollbalk met de muis sleept verschuift het beeld niet mee en zie je het doorgescrollde beeld pas als je de muisknop loslaat. Ik wil dus liever dat ie direct meescrollt met de scrollbalk.

Heeft iemand een idee hoe je bovenstaande dignen oplost? Ik heb al even gekeken in het register, maar ik kan niks relevants vinden. Ik ben er wel achter dat de viewer ingebakken zit in XP in een dll genaamd shimgvw.dll. Maar ook daarmee kom ik niet echt verder.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-03 15:48
Behalve een eigen viewer maken zie ik geen mogelijkheden. Of je moet de code gaan refactoren, de bugs oplossen enzovoorts. Maar of dat allemaal mogelijk is...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hmja... maar zou er echt geen registerinstelling oid zijn om dit te veranderen? Bij veel programma's en windowsonderdelen kun je zulk soort dingen wel wijzigen met registerinstellingen. Ik heb alleen nog niks kunnen vinden ;(

Verwijderd

Ik denk dat je iets wilt wat helaas niet gaat werken... probeer een wat andere tools er zijn echt honderden van dit soort programatjes.