Wat gaat er mis met mijn kleurprofielen?

Pagina: 1
Acties:

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik heb een probleem met de kleurprofielen, ik werk op een Apple Ibook.

In mijn camera 300d heb ik de standaard 'parameters 1' geselecteerd staan, de meeste foto's schiet in RAW. Als ik deze foto's in Bridge open staat er standaar als space 'sRGB IEC61966-1'. Andere opties zijn oa. 'adobe RGB' en 'ProPhoto RGB'. Als ik vervolgens de foto open in photoshop CS2 en 'save for the web' kies zijn de kleuren verschillend. Als ik 'save as' doe dan heb ik de optie om het met of zonder kleurprofiel op te slaan, als ik zonder kleurprofiel opsla dan zijn de kleuren net zo slecht als bij 'save for the web'. Er staat dan 'embed color profile sRGB IEC61966-2.1.

Wat moet ik doen om het kleurprofiel ook op te slaan als ik save for the web doe, zodat de foto's er goed uitzien?

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:25
Zowiezo zou ik schieten in AdobeRGB.... maar goed, daar gaat het niet om.

Kijk eens in Photoshop CS2 naar : Edit -> Convert to Profile.
En hierna "Save for Web".

Suc6

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Om te publiceren op het web moet je eerst coverteren naar sRGB. De meeste browsers lezen geen profielen en gaan uit van sRGB.
Zowel AdobeRGB als ProPhoto RGB hebben een wijder gamut en zullen er 'gedesatureerd' uitzien op het web.
Ik ken de 300d verder niet maar volgens mij heeft 'parameter1' te maken met saturatie / sharpness / etc. maar niet met het gebruikte kleur profiel (en doet eigenlijk niets als je in RAW schiet).