lezen, denken, zoeken naar argumenten, schrijven, teruglezen, posten
Anoniem: 30670
Gaat niet lukken na mijn weten. Wat je wel kan proberen is een oude Os van Mac installeren en dan daar de drivers voor de portable-dvd instellen en dan evt tiger starten op te-installeren?
volgens mij kan je niet booten vanaf usb enkel vanaf firewire. Je moet dus op zoek naar een externe firewire dvd-speler of een andere mac met wel een dvd speler in...
Tegen € 17,99 aan verzend- en administratiekosten kun je je Tiger DVD om laten ruilen voor CD's. Meer informatie kun je hier vinden. Maar de vraag is natuurlijk of dat wel de moeite waard is
. Booten via USB gaat in ieder geval niet werken.
Wat je eventueel kunt doen is de iMac via FireWire aansluiten op een andere Mac en dan de iMac opstarten in de target disk mode. Dan verschijnt de HD van de iMac op het bureaublad van de ander Mac. Via die Mac zou je dan Tiger op de HD van de iMac kunnen installeren, mits de iMac natuurlijk de DVD wel kan lezen
Wat je eventueel kunt doen is de iMac via FireWire aansluiten op een andere Mac en dan de iMac opstarten in de target disk mode. Dan verschijnt de HD van de iMac op het bureaublad van de ander Mac. Via die Mac zou je dan Tiger op de HD van de iMac kunnen installeren, mits de iMac natuurlijk de DVD wel kan lezen
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Als je handig bent heb je een iMac zo open, is best te doen.
Even de CD speler loskoppelen, DVD speler aan het IDE kabeltje hangen en OSX installen.
Even de CD speler loskoppelen, DVD speler aan het IDE kabeltje hangen en OSX installen.
maar dan moet je je usb case eerst slopen
Tiger installeren gaat sowieso niet zondermeer op zon FireWire loze iMac.
Ik heb er hier zelf 3 staan, en daar gaat alleen Panther op, van cd, en zonder moeite
Het werkt zelfs redelijk met 92 Mb geheugen
Ik heb er hier zelf 3 staan, en daar gaat alleen Panther op, van cd, en zonder moeite
Hoe krijg jij het voor elkaar die iMac op te starten met 92mb RAM??Kvn schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 17:48:
Tiger installeren gaat sowieso niet zondermeer op zon FireWire loze iMac.
Ik had tijdelijk 128+64mb in de iMac, en toen startte hij op, nu ik die 128mb weer moest teruggeven aan degene van wie ik hem had geleend, start hij niet meer op (maar 64mb).
Ik vond het allemaal wel traag met 192mb, of heb jij een hele snelle HD?!?
Nee hoor, gewoon de standaard 4 gig schijf, en het werkte gewoon, simpelChickendorp schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:08:
[...]
Hoe krijg jij het voor elkaar die iMac op te starten met 92mb RAM??
Ik had tijdelijk 128+64mb in de iMac, en toen startte hij op, nu ik die 128mb weer moest teruggeven aan degene van wie ik hem had geleend, start hij niet meer op (maar 64mb).
Ik vond het allemaal wel traag met 192mb, of heb jij een hele snelle HD?!?
92 Mb is natuurlijk geen 64 Mb he
[ Voor 12% gewijzigd door Kvn op 08-02-2006 10:24 ]
Pagina: 1