Welke printer moet ik kopen, all-in-one, lcd-scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 5.550 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Ten eerste even dit: Ik heb totaal geen verstand van printers, dat is ook de reden waarom ik het zo uitgebreid hier post, ik hoop dat jullie mij namenlijk kunnen helpen bij het aanschaffen van een goede printer.
Mijn familie heeft namenlijk een nieuwe printer nodig, we hadden eerst een Cannon bubblejet bjc4200 die het nogsteeds goed doet, alleen moet er elk jaar een nieuwe printerkop in omdat die jaarlijks stuk gaat.
Mijn varder wou daarom een nieuwe printer halen, hij wou persee een ALL IN ONE printer, dat betekent dat hij kan printen scannen en kopieren.
De printer zal gebruikt worden voor thuis gebruik, er word niet zo gek veel bij ons thuis geprint daarom schaffen we ook geen laserprinter aan, ik heb al vrij veel gezocht ook hier op het forum, mijn conclusie daaruit was dat je veel rekening moest houden met de kosten van de inktpatronen omdat sommige fabrikanten daar juist wist mee willen halen.
Wat ik graag zelf in een printen wil is:
- card reader
- lcd scherm zodat je kan zien wat er uitgeprint word, zodat je bijvoorbeeld niet een hele foto pagina verkeerd uitgeprint hebt, en dus allemaal inkt verspilt hebt
- printen, scannen, en kopieren
- prijsklasse rond de 130/150euro
we hebben er 3 stuks tussen uit gepakt,

1: HP PSC 2355 (170 euro)

Afbeeldingslocatie: http://images.wehkamp.nl/images/artikelen/6/8/687442_ga.jpg
spec's:
Resolutie kleur : 4800 x 1200
Resolutie zwart/wit : 1200 x 4800
Printsnelheid zwart/wit : 23
LCD-scherm : Ja
Papiercapaciteit : 100
Geschikt voor A3-papier : Nee
Energiezuinig : Ja
Kleuren afdrukken : Ja
Papierinvoer : sheetfeeder
Interface(s) : USB 1.1, USB 2.0
Gewicht : 5,5

Met o.a.:
foto's zonder witranden produceren op alle gangbare formaten
printsnelheid: 23 ppm in zwart en 18 ppmt in kleur
maximale resolutie: 4800x1200 dpi
scannen met een resolutie tot 1200x4800 dpi en 48-bits kleur
handige kopieerfuncties: verkleinen/vergroten

Verder met:
geheugenkaartslots om direct te printen vanaf CompactFlash™ I/II, IBM® MicroDrive, SmartMedia, Secure Digital™/ MultiMedia/Secure MultiMedia, xD, Sony Memory Stick® /Pro en Duo kaarten
printen vanuit PictBridge-compatibele camera's via een speciale poort
HP Image Zone foto- en imagingsoftware
USB 2.0 aansluiting
geschikt voor Windows 98/2000/ME/XP en Mac OS 9x/10/10.1.

Inkt cartridge:
zwart: Voor ongeveer 450 pagina gebaseerd op 5% dekking bij zwart-wit en 15% bij kleur in de standaardmodus. 22euro
kleur: Voor ongeveer 260 pagina gebaseerd op 5% dekking bij zwart-wit en 15% bij kleur in de standaardmodus. 27.50 (of 450 pagina's 40euro )

2: Lexmark P4350 (129 euro) / of de Lexmark P6350 (149euro)
Afbeeldingslocatie: http://images.wehkamp.nl/images/artikelen/6/3/632984_ga.jpg
spec's
Resolutie kleur : 4800 x 1200
Resolutie zwart/wit : 2400 x 1200
Printsnelheid zwart/wit : 22
Afmetingen : 435x527x309
Papiercapaciteit : 100
Energiezuinig : $N
Kleuren afdrukken : Ja
Papierinvoer : sheetfeeder
Interface(s) : USB 2.0
Gewicht : 4,8
Merk : Lexmark
Typenummer : P4350

Ideaal voor het scannen, kopiëren en afdrukken van levensechte foto’s.
Met:
afdrukkwaliteit max. 4800 dpi
randloos printen 10x15 cm, foto’s in zes kleuren
foto’s bekijken en afdrukken vanaf een LCD-kleurenscherm, zonder PC
foto’s printen vanaf een digitale camera met PictBridge of een geheugenkaart
printsnelheid max. 22 ppm zwart, 15ppm kleur
hoge kwaliteitsscanner, 1200 x 2400 dpi 48 bits
stand alone kopiëren
eenvoudig bewerken en aanpassen van foto’s (rode ogen correctie, kleurverbetering, vergroten en verkleinen) met de Lexmark Imaging Studio software
geschikt voor Windows 98/ME/2000/XP, Mac OS X en hoger

De P4350 en de P6350 verschillen niet echt veel van elkaar de laatsgenoemde is 20euro duurder, en heeft als extra:
- Interface(s) : ethernet, USB 1.1, USB 2.0, WiFi (optioneel)
- Ethernet optioneel (bedoelen ze daarmee dat ik hem aan mijn netwerkje kan hangen?)
- 9-in-1 geheugenkaartlezer
- uitgebreide software en de mogelijkheid om een USB-key uit te lezen

- Foto inktcartridge 26euro
- Zwart 22,50
- Kleur 25euro
als ik dat zo bekijk, heb je dus een speciale inkt cartridge nodig om foto's uit te printen?

Graag zou ik van jullie jullie mening willen horen over 1 van deze printen's, of een andere printen die jullie mij zouden kunnen aanraden

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:46
Lexmark raad ik af, is kwalitatief een stuk minder dan HP/Canon/Epson (in die volgorde) en duur met inkt. Van dit rijtje zou ik dus de HP nemen.

Ik verkoop nl o.a. printers en wij krijgen veel vaker Lexmark printers dan HP printers terug.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:46

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

En uit de Canon Pixma serie? Wij hebben de pixma MP 150, bevalt geweldig! Vooral in vergelijk met een HP Deskjet 450 CBi (vrij recente HP mobiele printer)
Over de scan kwaliteiten kan ik nog niet beoordelen, maar het kopieren ziet er goed uit. Foto's zijn ook erg mooi. (vrij weinig ervaring met foto-printers kwa kwaliteit)

Life is not about specs, it is about joy!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
ow ok dank je wel voor de snelle reactie, hp is dus een beetje de beste van alle printer merken?
is die ook goedkoop kwa inkt Cartridge's
bartvl schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:08:
En uit de Canon Pixma serie? Wij hebben de pixma MP 150, bevalt geweldig! Vooral in vergelijk met een HP Deskjet 450 CBi (vrij recente HP mobiele printer)
Over de scan kwaliteiten kan ik nog niet beoordelen, maar het kopieren ziet er goed uit. Foto's zijn ook erg mooi. (vrij weinig ervaring met foto-printers kwa kwaliteit)
De: Cannon pixma mp150 heeft geen lcd schermpje dus die valt al af

[ Voor 76% gewijzigd door kaasaanfiets op 06-02-2006 22:12 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

koekoek2003nl schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:02:
[..]
- Ethernet optioneel (bedoelen ze daarmee dat ik hem aan mijn netwerkje kan hangen?)
[..]
Correct. Dan kan je printen vanaf elke pc als de printer aan staat.

Klein, maar niet onbelangrijk punt, Via Ethernet kan je niet scannen. Als je toch wilt scannen MOET je hem via USB aansluiten.

Je wilt een all-in-one apparaat, dus zou ik niet de kosten opvoeren voor een optioneel pakket, en daardoor toch 1 van je belangrijkste functies te missen.

Ey!! Macarena \o/

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
RaZ schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:11:
[...]

Klein, maar niet onbelangrijk punt, Via Ethernet kan je niet scannen. Als je toch wilt scannen MOET je hem via USB aansluiten.

Je wilt een all-in-one apparaat, dus zou ik niet de kosten opvoeren voor een optioneel pakket, en daardoor toch 1 van je belangrijkste functies te missen.
ok dat is wel heel handig want dan hoef ik niet eerste de pc beneden aan te zetten als ik op mijn eigen pc (boven) wil printen...

wat bedoel je met de kosten opvoeren voor een optioneel pakket? ik mis toch geen basis functie als ik een extra lcd scherm neem?

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
RaZ schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:11:
[...]

Mits de juiste software kan je met de nieuwe HP's wél scannen en faxen over je netwerk

[ Voor 4% gewijzigd door webinn op 06-02-2006 22:21 . Reden: typo ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

koekoek2003nl schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:14:
[...]

ok dat is wel heel handig want dan hoef ik niet eerste de pc beneden aan te zetten als ik op mijn eigen pc (boven) wil printen...

wat bedoel je met de kosten opvoeren voor een optioneel pakket? ik mis toch geen basis functie als ik een extra lcd scherm neem?
Die Ethernet uit jouw quote, stond bij: Optioneel, dus kan die standaard niet, en moet je er dus bij kopen.

Printen via Ethernet is opzich vrij handig met pc's op meerdere locaties. Je kan altijd printen als de printer aan staat.
Scannen via Ethernet kan niet, dus als je wilt scannen, zal je de printer toch via USB moeten aansluiting.

Ik meldde dat eigenlijk dat je niet straks voor de verrassing komt te staan dat je straks een paar euro's leer lapt voor een optionele ethernet poort, en dat je volgende week een topic opent dat je niet kan scannen ;)
webinn schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:20:
[...]

Mits een driver kan je met de nieuwe HP's wél scannen en faxen enzo...
Oh... Ik koop niet elk jaar een nieuwe printer, en de mijne van een paar jaar oud kan dat dus niet (HP overigens)

[ Voor 15% gewijzigd door RaZ op 06-02-2006 22:23 ]

Ey!! Macarena \o/

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
http://www.tweakers.net/productsurvey ?

Dat is nu één van de redenen waarom dat ding bestaat :)

Verder is het sterk afhankelijk van de software of je wel of niet via het netwerk kunt scannen en of faxen.
Printen lukt meestal wel, maar da's ook een stuk eenvoudiger te regelen voor de fabrikant.

Zeker een punt van aandacht, en imho een stuk belangrijker dan een lcd schermpje.

[ Voor 2% gewijzigd door aZuL2001 op 06-02-2006 22:27 . Reden: typo ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Nog een tip: kijk ook even naar de prijzen van de cartridges/toners dat kan ook nogal eens uiteenlopen.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
aZuL2001 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:26:
http://www.tweakers.net/productsurvey ?

Dat is nu één van de redenen waarom dat ding bestaat :)

Verder is het sterk afhankelijk van de software of je wel of niet via het netwerk kunt scannen en of faxen.
Printen lukt meestal wel, maar da's ook een stuk eenvoudiger te regelen voor de fabrikant.

Zeker een punt van aandacht, en imho een stuk belangrijker dan een lcd schermpje.
het is maar voor thuis gebruik, zo vaak zal ik niet scannen of kopieren, en anders doe ik dat wel vanaf de pc waar hij op aangesloten is.

Verwijderd

Als ik een printer zou moeten kopen zou ik voor een Canon of een Epson gaan.
Daar zijn compatible inktcartridges voor te krijgen zodat je goedkoop kunt printen.

Nu heeft Canon met de nieuwe types een cartridge met een chip waar patent op zit en zullen dus waarschijnlijk geen compatibles voor kopen.

Epson heeft ook een nieuwe all - in - one lijn uitgebracht ( http://www.epson.nl/product/allinone/index.htm )
en waar in mijn inkt koop ( http://www.inkt.nl ) hebben ze daar ook al compatible cartridges voor.

Gebruik voor mijn Epson R200 ook comatibles en bevalt mij prima.

Suc6 met je keuze

Verwijderd

maybe is het al gezegd maar: let op inkt-prijzen(en dan de refill dingen ook!) epson kan je moeilijk refillen bijv. en zoek naar reviews!

• OetZitterd
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07-2011

OetZitterd

Out of the picture...

webinn schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:20:
[...]

Mits de juiste software kan je met de nieuwe HP's wél scannen en faxen over je netwerk
Oftewel de bijgeleverde software gebruiken. De nieuwere serie's hebben een ethernetaansluiting waardoor ze onafhankelijk van een computer op het netwerk kunnen worden aangesloten. De HP PSC 2355 moet via een computer op het netwerk worden aangesloten en kan dan enkel gebruikt worden om via het netwerk te printen en niet te scannen

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ik raad je de hp psc 2355 aan. Heb die al tijdje en die print best wel goed! (zeker vergeleken met de voorganger: 840c). En gaat ook redelijk zuinig om met inkt.

enigste minpuntje tot nu toe is dat als ik em inschakel alle programma's bevriezen, enigste dat dan nog werkt is de muis, Even (+-10-15 sec) later werkt alles weer. Ik denk dat dit door de zware hp software komt, maar wat als ik die niet wil hebben, dus puur en alleen printer en scanner driver incl de werkset waar ik de inktniveau kan zien. Hoe kan ik daar aan komen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:15
Je moet ook even nakijken welke patronen er in dat HP ding gaan. Gaan daar gewoon 56/57/58 in, dan heb je er een goede koop aan, gaan er 26/27 of die nieuwere nog kleinere krengen in, dan is ie enorm duur qua printen.
Canon hoef je tegenwoordig ook niet meer te doen voor de printkosten, die patronen zijn ook een mooi stuk duurder geworden en ze doen tegenwoordig net zo moeilijk als HP als het op navullen aankomt. Canon heeft eerst de markt veroverd met de Pixma 1500 en 2000, vervolgens stappen ze over op cartridges met koppen zoals HP dat al jaren doet, en welke met een chip beveiligd zijn, net zoals Epson dat doet. Daarbijgenomen is de linux support van Canon enorm bagger, terwijl die van HP gewoon op en top is. Mijn keuze: HP all-in-one geval met 56/57/58 patronen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

_JGC_ schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 19:49:
Je moet ook even nakijken welke patronen er in dat HP ding gaan. Gaan daar gewoon 56/57/58 in, dan heb je er een goede koop aan, gaan er 26/27 of die nieuwere nog kleinere krengen in, dan is ie enorm duur qua printen.

knipknip
338 en 344..... maar print der veel méér mee dan de grotere cartridges die in me deskjet 840c zaten

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1