Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

W800 en Orange Premier

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende:

Ik heb een W800i met een abonnement en orange premier. Een maand geleden deed het scherm vreemd (het witte scherm probleem, kon tekst nog net lezen maar lijkt alsof brightness op 200% staat). Ik heb toen orange gebeld en de telefoon werd netjes binnen 4 uur opgehaald (contract voorwaarde van de premier verzerering) en ik kreeg een leentoestel.
Na 2,5 week (wat ik redelijk lang vond) kreeg ik eindelijk mijn 'gerepareerde' toestel terug en moest tot mijn verbazing 25€ eigen risico betalen. Aangezien ik mijn toestel graag terug wou heb ik dit maar voor lief genomen en betaald.

Een week later krijg ik weer hetzelfde witte scherm probleem. Op 1 januari om hal 8 's ochtends heb ik opgebeld om dit aan te kaarten. Ik kreeg toen na een paar doorverbonden zijn en 3x terug te bellen te horen dat er helaas niemand aanwezig was om me te helpen.

Orange pleegt in dit geval dus contractbreuk en verleent slechte service. Weet iemand wat ik hieraan kan doen en hoe. Ik betaal voor orange premier 9,5 euro per maand en wens dan ook gericht geholpen te worden, en al helemaal dat er aan de contractvoorwaarden wordt voldaan.

De voorwaarden staan hier

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:38

Sabbi

je denkt aan mij.

1 januari om 7:30 sochtends? :/ :>

[ Voor 22% gewijzigd door Sabbi op 06-02-2006 22:08 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Punt 9 en 11 uit de voorwaarden:
9. aansprakelijkheid en overmacht
9.1 Orange Premier Verzekering is niet aansprakelijk voor schade ontstaan door niet tijdige levering van een Leentoestel of Vervangend Toestel als gevolg van overmacht.
9.2 Onder overmacht in de zin van deze overeenkomst wordt in ieder geval verstaan:

* extreme weers- en verkeersomstandigheden die onverantwoorde risico's met zich brengen voor deelname aan het verkeer;
* Oorlog, oorlogsgeweld en andere omstandigheden zoals genoemd in art. 6.9 en art. 6.10.

9.2 Indien door overmacht een Leentoestel of een Vervangend Toestel niet kan worden geleverd wordt nakoming van de verplichtingen van Orange Premier Verzekering opgeschort voor de duur van de overmacht.

...

11. geschillen
11.1 Eventuele klachten over de verzekering worden door Orange Premier Verzekering in behandeling genomen.
11.2 Alle geschillen voortvloeiende uit deze verzekeringsovereenkomst zullen worden beslecht door een bevoegde Nederlandse rechter.
11.3 Op deze overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
Volgens mij is punt 9.1 van toepassing, overmacht is immers niet gedefiniëerd. In punt 9.2 geeft men wat voorbeelden wat zeker overmacht is, maar men sluit andere vormen van overmacht niet uit.

Overigens vind ik hier ' dude :X ' erg van toepassing.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
jah ik had het toen helemaal gehad =) was uitgeweest en had tientallen smsje gehad en kon niet terug smsen omdat het scherm niet leesbaar was.. dus toen zei vriend van mij je hebt toch verzekering waar je 10 euro per maand voor betaald en ze garanderen dat ze binnen 4 uur komen, bewijs maar... en idd het lukte niet..

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 15:31
ik snap niet dat je verbaast was over die 25 euro , staat in de voorwaarden 5.1. , als je ze zo goed leest voor jouw rechten !! moet je ook een het stukje plichten lezen :zie onderstaande (5.1)

5.1 Het eigen risico bedraagt € 25,- (incl. BTW) per gebeurtenis en dient door Verzekerde contant voldaan te worden bij ontvangst van een Vervangend Toestel dan wel bij de ontvangst van een Leentoestel.

ik ga niet orange verdedigen maar , maar aan de andere kant 01-01-06 om half 8 ochtens kan ik me voorstellen dat er niemand is , zie onderstaande (8.2.1)

8.2.1 Indien Verzekerde zich ten tijde van de schademelding buiten de Benelux doch binnen Europa bevindt en nadat Orange Premier Verzekering de schadeuitkering ten gunste van Verzekerde heeft toegekend, zal onder voorbehoud van de bestemmingslocatie, het tijdstip van de dag en buitenlandse feest- en gedenkdagen, binnen 48 uur een Leentoestel worden afgeleverd

[ Voor 50% gewijzigd door Ghostface op 09-02-2006 21:48 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Waarom heb je hier het verzekeringsdeel van Orange Premier ingeschakeld, en niet gewoon de garantie? Had je die 25 euro eigen risico bespaard.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ghostface schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:45:
ik snap niet dat je verbaast was over die 25 euro , staat in de voorwaarden 5.1. , als je ze zo goed leest voor jouw rechten !! moet je ook een het stukje plichten lezen :zie onderstaande (5.1)

5.1 Het eigen risico bedraagt € 25,- (incl. BTW) per gebeurtenis en dient door Verzekerde contant voldaan te worden bij ontvangst van een Vervangend Toestel dan wel bij de ontvangst van een Leentoestel.

ik ga niet orange verdedigen maar , maar aan de andere kant 01-01-06 om half 8 ochtens kan ik me voorstellen dat er niemand is , zie onderstaande (8.2.1)

8.2.1 Indien Verzekerde zich ten tijde van de schademelding buiten de Benelux doch binnen Europa bevindt en nadat Orange Premier Verzekering de schadeuitkering ten gunste van Verzekerde heeft toegekend, zal onder voorbehoud van de bestemmingslocatie, het tijdstip van de dag en buitenlandse feest- en gedenkdagen, binnen 48 uur een Leentoestel worden afgeleverd
Als ik de TS goed gelezen heb is van onderstreepte toch geen sprake. Dan is (zeer) waarschijnlijk het volgende artikel van toepassing uit de voorwaarden:
8. leentoestel service
8.1 In geval van SCHADE of DEFECT:
8.1.1 Indien Verzekerde zich ten tijde van de schademelding in de Benelux bevindt, zal binnen 4 uur een Leentoestel bij de Verzekerde worden afgeleverd op elke gewenste locatie in de Benelux. Gelijktijdig bij deze levering dient Verzekerde de defecte telefoon in te leveren bij de chauffeur van Orange Premier Verzekering.
Als Orange hierin niet voldoet, pleegt men contractbreuk, en kan je ze ingebreke stellen.
Het contract kan je dan laten vernietigen en het is misschien juridisch mogelijk om alle gemaakte verzekeringskosten met terugwerkende kracht te laten crediteren.
Pagina: 1