Toon posts:

Nieuwe Processor en Mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Net zoals sommige van jullie kan ik niet wachten op de Elder Scrolls IV Oblivion en heb voor nieuwe hardware gespaard. :D

Ik heb al diverse onderdelen in huis waaronder een Tagan U-15 480 watt voeding en een Reserator PLUS waterkoeling.

Jullie voelen hem al aankomen. Ik moet nog een goede processor en goed moederbord hebben.
Mijn keuze is gevallen op de A8N32-Deluxe Gamers Edition ( die met de heatpipes van ongeveer 190 euro ). Is dit een goede keuze?? Ik denk van wel, omdat ASUS zeer hoog aangeschreven staat en voor die 190 euro zal je ook wel waar voor je geld krijgen denk ik zo.Maar corrigeer me als ik een grote fout bega.

Het probleem is de processor, ik weet al dat ik een dual core wil van AMD.Dit ook omdat Oblivion deels geoptimaliseerd is voor dual cores.( dat wil niet zeggen dat het spel multi-threading ondersteund, daar ben ik van op de hoogte :) )

Ik heb ongeveer 500 euro gereserveerd voor de processor. Hier kan ik een 4400 X2 Toledo voor kopen heb ik al in de pricewatch gelezen. Probleem is nu, dat op de website van AMD twee types Toledo's staan. Eentje van 110W en eentje van 89W , de stepping is hetzelfde en de specs ook op het wattage na dan. Welke moet ik nu hebben ??? ( ik ben van plan lichtjes te gaan overklokken, vandaar ook de waterkoeling )
Mijn gevoel zegt de 89W.( deze mag ook warmer worden volgens AMD )

Nu vertrouw ik er wel op dat jullie het antwoord wel weten.
Nu het volgende, weten jullie een webshop waarbij je de code kan opvragen die op de processor staat, zodat ik zeker weet dat ik de juiste krijg??

Laatste verzoek weet iemand wanneer de Geforce 7900 GTX uitkomt ( heb ik ook centjes voor gereserveerd ) Ik dank jullie wel _/-\o_

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:12:
Ik heb ongeveer 500 euro gereserveerd voor de processor. Hier kan ik een 4400 X2 Toledo voor kopen heb ik al in de pricewatch gelezen. Probleem is nu, dat op de website van AMD twee types Toledo's staan. Eentje van 110W en eentje van 89W , de stepping is hetzelfde en de specs ook op het wattage na dan. Welke moet ik nu hebben ??? ( ik ben van plan lichtjes te gaan overklokken, vandaar ook de waterkoeling )
Mijn gevoel zegt de 89W.( deze mag ook warmer worden volgens AMD )
Gezien de OPN code (ADV4400DAA6CD) is dit (89W) een nieuwe revisie van de 'ouwe' 4400+ (ADV4400DAA6CD). Maar dat is dus wat ik denk. Overal op fora zie ik mensen er ook naar gissen. Misschien iemand die er uitsluitsel over kan bieden?
Laatste verzoek weet iemand wanneer de Geforce 7900 GTX uitkomt ( heb ik ook centjes voor gereserveerd ) Ik dank jullie wel _/-\o_
Begin maart is de lauch geloof ik. Beschikbaarheid zal wel kort erna zijn.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom wachten op een 7900GTX? Met een 7800GTX heb je meer dan genoeg power :) Videokaarten die net uit zijn, hebben imo een veel te hoog prijskaartje voor wat je er voor krijgt. Dan kun je beter nét niet het beste van het beste nemen.