Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Codekastje + pc kan het?

Pagina: 1
Acties:

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 20:25
Ik heb het volgende codekastje gratis weten te kunnen bemachtigen

.PDF http://www.axema.se/docum...cl-153e.html?OpenDocument

Nu weet ik wel hoe ik deze zou kunnen aansluiten, maar mijn vraag was meer, het relais kan ik instellen tot minimaal 1 sec. en hij geeft dan 12V als het goed is. kan dit? want ik weet niet hoeveel dat mobo aankan op dat punt. gaat om een K8V SE Deluxe van ASUS.

Heb al al gezocht, maar kon nergens een goed antwoord vinden.

INVENTARIS

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:40

AJK

...

wat wil je er mee doen?

uit de manual maak ik op dat je na intoetsing van de juiste code het relais tot 7 seconde hopen zet (en stroom doorlaat) waarna het weer sluit en je de code opnieuw in moet toetsen

het kastje moet 12 of 24 v voeding hebben en kan maximaal spaningen van 30 volt door laten.

tis denk ik duidelijker als je verteld wat je er mee wilt doen

edit:
als je je pc er mee wil starten moet je de draadjes van je power knop bypassen/aansluiten op pin 3 en 5

even een plaatje voor de duidlijk heid PH34R my paint skilzAfbeeldingslocatie: http://www.anthonykok.nl/power.JPG

[ Voor 50% gewijzigd door AJK op 06-02-2006 21:43 . Reden: typo+ linux+ hooft letter ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:45
Je wilt je PC er mee aanzetten?

Even afgaande op de samengevatte info van AJK moet dat gewoon kunnen? Je voedt het kastje met 12V, en de PWR ON schakel je via het relais? Dan komt er verder toch geen 12V op je moederbord?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• PPanic
Wil je me pc er idd mee aanzetten. en het relais kan ook 1 sec. schakelen.
Maar er komt dan idd geen 12V op het mobo, het is een schakelaar 8)7

Maar het moet dus kunnen?

Edit:
Zo even nette, is het zo dan goed?? De min en de plus ook??

Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/2228/minicodecl153pc7yq.th.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door PPanic op 06-02-2006 22:08 ]

INVENTARIS

• AJK

AJK

...

PPanic schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:40:
Wil je me pc er idd mee aanzetten. en het relais kan ook 1 sec. schakelen.
Maar er komt dan idd geen 12V op het mobo, het is een schakelaar 8)7

Maar het moet dus kunnen?
ja het kan makelijk je moet het gewoon op de lek van de druk toets om te strten doen (wel even het lijntje wat ik weggegumd heb weg laten (dus pc aleen op pin 3 en 5)

reactie op edit:

die andere knopjes (exit ed) kun je er aan laten zitte dan kun je je pc zonder code op starten
( is een bypas : als je deze in de case monteerd kun je als je aan het rommelen bent in de case je pc starten)

over je schema: je moet alleen de draadjes van de powerknop hebben de knop zelf niet. Dit kastje moet de knop "vervangen". + en - maakt in dit geval weinig uit

[ Voor 36% gewijzigd door AJK op 06-02-2006 22:19 ]

• PPanic
Zo?

Afbeeldingslocatie: http://img410.imageshack.us/img410/3031/minicodecl153pcedit0fr.th.jpg

Anders, ga ik hem denk ik niet meer begrijpen ben niet zo'n kei hierin :D

INVENTARIS

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 10:47
de rechter aansluitnig van de powerbutten moet aan het andere contact van het relais. Nu maakt ie ALTIJD contact en een paar seconden niet. En je moet juist nooit contact op een paar seconden na :)

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

ParaDot schreef op maandag 06 februari 2006 @ 23:57:
de rechter aansluitnig van de powerbutten moet aan het andere contact van het relais. Nu maakt ie ALTIJD contact en een paar seconden niet. En je moet juist nooit contact op een paar seconden na :)
Kan, hoeft niet in de handleiding staat ook dat je het codeslot in kan stellen om in rust stand het relais te bekrachtigen. Maar wat jij zegt is praktischer idd. ;)
Dus @ PPanic je aansluiting van af je mobo sluit je aan op contact nr 3 en 4. Het is een potentiaal vrij contact dus je kan er verder bijna alles mee doen.

Ander puntje heb je een aparte voeding er voor want als je pc uitstaat heb je alleen 5V standby van af je pc voeding en dus geen 12V of 24V tbv je code slot.

No signature found

• AJK

AJK

...

PPanic schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:30:
Zo?

[afbeelding]

Anders, ga ik hem denk ik niet meer begrijpen ben niet zo'n kei hierin :D
zo zou het moeten werken

let wel op dat je een aparte voeding regelt voor det code slot: als je pc uitstaat geeft nl geen 12 en die heb je wel nodig op het code slot te laten werken

• PPanic
Cool bedankt, maar, ik heb al een 12V voeding erop, en die werkt er goed mee.

Dus ik ga nu klussen, en ergens deze week horen jullie het of het werkt, en als het af is dan komen er pics _/-\o_

INVENTARIS

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:55
Ik zie toch pin 3 en 4 gebruiken aangezien 3 en 5 als NC staat op de tekening... Correct me if im wrong.

• PPanic
Nou het werkt uitstekend na het configureren van het kastje, ik heb het op pin 3 + 4 aangesloten, bypass komt er nog op, en natuurlijk moet ik het kastje ergens netjes ophangen :*), zal me baas een zoen geven. echt een grappig ding dit.

INVENTARIS

Pagina: 1