Backup Software voor Exchange Server

Pagina: 1
Acties:

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:00
Heb een server met windows 2003 en daarop Exchange 2003 draaien. Meeren deel is data wat er op de server staat. ongeveer 200MB aan data wat iederdag verandert en ongeveer 60GB wat weinig verandert.

wat ik wil is dat er iedere nacht de 200MB + Exchange data wordt gebackupd. en bijvoorbeeld 1 keer in de week De 60GB aan data.

Nu gebruik ik zelf Genie Backup Manager. Voordeel van dit pakket is dat ik kan zeggen dat ik 5 backup's wil bewaren en de ouder weggooien. Dit omdat ik backup naar een USB harddisk.

Dit zelfde wil ik met deze server gaan dan doen allen dan naar een externe locatie of/en USB Harddisk.

Nadeel van Genie Backup dat er geen Exchange mogelijk heden op zitten.

Ik zoek dus een pakket wat het zelfde functioneert allen dan ook excahgen ondersteunt.

Tuurlijk ben ik bekend met de duurde pakketen. gezien dit een testomgeving is, is de wens om hier niet al te veel aan uitgeven.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Signature

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
Met ntbackup kan je wel een exchange backup maken naar een file. Als je dat nou doet voor je die backup maakt van je gehele systeem ben je klaar lijkt mij?

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:00
djluc schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:21:
Met ntbackup kan je wel een exchange backup maken naar een file. Als je dat nou doet voor je die backup maakt van je gehele systeem ben je klaar lijkt mij?
Inderdaad die optie had ik zelf ook verzonnen en ook al daad werkelijk uit gevoerd. Allen het probleem wat dan onstaat is dat je iederdag een Backup van NTBackup op je HDD van de server hebt staan. Die loopt een keer vol Uiteraard.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
Nee, dat kan ook gewoon elke dag in hetzelfde bestand. Of je laat meteen na de genie backup een scriptje lopen (after backup scripts o.i.d. heet dat in Veritas Backup) wat dus het backup bestandje verwijderd.