[Ervaringen] Bellen vanuit buitenland via calling card

Pagina: 1
Acties:

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:52

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
In maart ga ik op vakantie naar Mexico. Als voorbereiding heb ik alvast uitgezocht hoeveel het kost om mobiel te bellen vanuit Mexico naar een vast of mobiel nummer in Nederland. Resultaat: afhankelijk van het roaming netwerk in Mexico tussen de 2,50 en 5,00 euro per minuut 8)7. Het moge duidelijk zijn dat het met zo'n tarief niet te doen is om regelmatig mijn vriendinnetje te bellen.

Daarom wil ik een alternatief gebruiken: via een zogeheten calling card vanuit het hotel bellen naar Nederland. Voor wie ze niet kent: calling cards zijn kaarten die een beltegoed representeren, een beetje vergelijkbaar met de ouderwetse telefoonkaart. Je koopt zo'n kaart voor een vast bedrag, belt vanaf een vaste telefoon een gratis inbelnummer en geeft de identificatiecode van de calling card en nummer dat je wilt bellen. Vervolgens wordt de verbinding tot stand gebracht. Je kunt bellen totdat het beltegoed op is. Voordeel: veel goedkoper dan mobiel bellen. Nadeel: je kunt niet gebeld worden.

Dergelijke calling cards heb ik jaren geleden al in de Verenigde Staten gebruikt en dat werkte prima. Nu zit ik echter met het dilemma je op veel hotelkamers een toeslag moet betalen op ieder telefoongesprek, zelfs als je een gratis nummer belt :/. Bij alle calling cards die ik tot dusverre ben tegengekomen moet een gratis nummer in de Verenigde Staten bellen (dus ook als je vanuit Mexico naar Nederland wilt bellen).

Wat zijn jullie ervaringen met calling cards, met bij gesprekken vanaf hotelkamers?

Een goede grap mag vrienden kosten.