[MSSQL] Replicatie als backup*

Pagina: 1
Acties:

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Ik wil een replica van een MSSQL 2000 database maken, Transactional. De bedoeling is om een live backup server te krijgen op een andere locatie (in een colocatie ruimte bij een ISP). Mocht de primaire db server ploffen, dan moet er in 1 keer overgeschakeld kunnen worden naar de backup server. De verbinding van de primaire server naar de backup server is 100mbit glas, dat zou dus geen probleem mogen zijn.

Nu vraag ik me af of dit uberhaupt wil met MSSQL Replicatie. Als die server ploft, en de backup moet het overnemen, dan is het nog wel steeds een subscriber. Kan ik dat ding wel promoten oid tot een zelfstandige DB? Of is het gewoon een normale db, en kan ik de de subscription eraf slopen en is daarmee de kous af?

Is er naast replicatie nog een manier om een backup MSSQL server tot maximaal een half uur up to date te houden? Ik heb eens zitten loeren naar backup opties, maar dat gaat volgens mij niet zo actueel zijn de klant in kwestie vraagt.

[disclaimer]Ik heb zelf redelijk wat ervaring met replicatie, en ik wil deze situatie even in een test omgeving uitproberen. Ik ben dan ook bij voorkeur op zoek naar iemand met ervaring die een backup server op een vergelijkbare manier ingericht heeft. Test het aub niet voor me uit, dat doe ik zelf ;)

[edit] Wil een modje misschien de titel even veranderen in "[MSSQL] replicatie als backup"? Dekt de lading beter.

[ Voor 5% gewijzigd door zneek op 06-02-2006 19:51 ]

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

[snip]

Ziet hier

[ Voor 88% gewijzigd door MTWZZ op 06-02-2006 19:54 ]

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• zneek
En een oplossing die geen 100K plus kost? :)

• zneek
Ik ben zelf eens aan het testen gegaan. Echt vrolijk wordt ik er niet van. Om MSSQL zover te krijgen dat een database dmv transactionele replicatie ergens komt te staan op zo'n manier dat het ding gebruikt kan worden in geval van een crash van de primaire server, dat wordt hem niet.

De identity instelling wordt niet meegenomen, en daarmee moet er handmatig een lading zooi ingesteld worden als de boel platgaat, of bij het neerzetten van de replica.

Heeft iemand wel een replicatie als fail-safe/backup oplossing ingezet?