Windows Pe + ms access

Pagina: 1
Acties:

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

Topicstarter
zou het mogelijk zijn om een soort van live cd van windows te maken met daarin office verwerkt.
Of in ieder geval ms access.
Ik heb dit nodig omdat ik op nogal wat plaatsen achter een pc kom en toch mijn werk wil kunnen doen.
Een van de vereisten hierbij is ms access. Een laptop is hierbij geen optie.

Nou ben ik eens aan de slag gegaan met bart pe maar tot nog toe zonder success.
t is schijnbaar niet zo makkelijk om een applicatie draaiende te krijgen in een "live envoirement".

Een andere optie zou zijn een linux live cd zijn, maar de vraag hierbij is of ik mijn database applicatie die gemaakt is in ms access, dus compleet met forms en al, hier ook op kan draaien.

Meneer 1000 has spoken......

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kan je onder linux zonder Wine MS Access draaien dan?

Ik zou het hier even proberen:
http://www.911cd.net/forums//index.php?&act=Search

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me meer iets voor Officesuites en -software - ik verplaats je topic dan ook eventjes :)

Windows Operating Systems >> Officesuites en -software

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
Remote inloggen op je systeem?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

Met ^. Waarschijnlijk wil je ook overal kunnen ontwikkelen in Access, en dan heb je toch een behoorlijk uitgebreide Access installatie nodig. Lijkt me een behoorlijke klus om zoiets te maken wat nog vanaf een CD kan opstarten ook.

Ik gebruik zelf remote desktop, wekt echt ideaal. Moet je wel ADSL hebben oid.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• dude123

dude123

Linux addict

Topicstarter
nee het is echt puur voor een bestaande database met wat voorgeprogrammeerde forms en queries.
de dataopslag zelf zou dan vanaf usb stick oid moeten gebeuren.

• dude123

dude123

Linux addict

Topicstarter
heb zelf eens rondgeneust op die link van backlash. dr bestaat een mogelijkheid om dit te doen.
Als ik t goed begrijp vangen ze met een soort van capture programma het installatie script af waarin
staat welke bestanden waar komen te staan, en welke veranderingen er worden toegpast op het register. Nou is mijn vraag, hoe ga je dit in pe implementeren ?

Ik heb dit zelf al eens op school moeten doen. De bedoeling hierbij was dat er op een server een programma werd geinstalleerd, en dit werd dan op werkstations door middel van registertoevoegingen en batch scriptjes aan het draaien geholpen, zonder gebruik te maken van de installatie cd.

echter hierbij gaat het niet om een voorgeinstalleerd werkstation maar een live cd, dat zal net iets anders in elkaar zitten.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Is het niet handiger om een VMware desktop te maken en die af te spelen met VMware player ? Zet dit op een DVD of externe HD en klaar is dude123 (of kees)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• dude123

dude123

Linux addict

Topicstarter
ja goed, ik mag niks aan de systemen zelf veranderen, vandaar de live cd oplossing

Pagina: 1