Toon posts:

geheugen timing en FSB willen overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje. Ik ben laatst wat met over klokken begonnen met mijn AMD64 3700+ San diago met A8N-sli.

Ik heb nu mijn corsair geheugen banken 4 x 512 mb van standaard 2,5-3-3-8 naar 2-3-2-6 gezet. Alleen als ik nu mijn FSB omhoog klok wil hij niet meer starten, Doe ik dan iets verkeert of moeten de timings wat losser dan? ik dacht dat namelijk een keer gelezen te hebben.

Als het losser moet wat rade jullie dan aan? en wat is het max kwa spanning wat geheugen en memory aan kan.

Geheugen is van corsair valua select met UCCC geheugen

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:46:
Ik heb een vraagje. Ik ben laatst wat met over klokken begonnen met mijn AMD64 3700+ San diago met A8N-sli.

Ik heb nu mijn corsair geheugen banken 4 x 512 mb van standaard 2,5-3-3-8 naar 2-3-2-6 gezet. Alleen als ik nu mijn FSB omhoog klok wil hij niet meer starten, Doe ik dan iets verkeert of moeten de timings wat losser dan? ik dacht dat namelijk een keer gelezen te hebben.

Als het losser moet wat rade jullie dan aan? en wat is het max kwa spanning wat geheugen en memory aan kan.

Geheugen is van corsair valua select met UCCC geheugen
Zowieso moet je met Amd als je 4 bankjes vult op 2T werken.
Draai je dat al?

En ook is het zo dat je geheugen dan standaard op 333 staat.
Misschien moet je een betere divider instellen.
Met een beetje pech heb je volgens mij een brakke mem controller in je cpu zitten 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door tiescarbo op 06-02-2006 20:02 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem al op 400 MHz draaien weer en heb hem ook op 2T draaien, en divider instellen wat doet dat precies en waar doe ik dat?

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:33:
Ik heb hem al op 400 MHz draaien weer en heb hem ook op 2T draaien, en divider instellen wat doet dat precies en waar doe ik dat?
Gewoon je geheugen op 166 zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
mja daar zal het alleen niet veel sneller van worden

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10-2025

BruT@LysT

Fear and Loathing

Van dit soort vragen word ik persoonlijk een beetje moedeloos. Trial and Error, dat is waar je van leert. Test dus settings uit en kijk of je het aan de praat kan krijgen zoals jij wilt. Meestal is dat "zo snel mogelijk zonder dat er fouten optreden". Geen een systeem in gelijk, geen een CPU is gelijk en geen een geheugenmodule presteert gelijk. Niemand kan jouw het 'perfecte' antwoord geven. We leren door alsmaar uit te proberen, maar ga niet bij elke wijziging vragen of het geoorloofd is. Plus, dat als wij jouw alles voor zouden kauwen je totaal geen inzicht krijgt. Het kan echt geen kwaad om wat in het wilde weg te kloten aan je timings, in het ergste geval start hij niet op zoals jezelf al hebt ontdenkt. Daarnaast heb ik het altijd bijzonder leuk gevonden om juist zelf te experimenteren en resultaten te boeken. Dat geeft een zelfvoldaan gevoel.
Nou ben ik wel erg van het type "nooit vragen, alles zelf doen", Je mag natuurlijk best vragen stellen, maar je kan ook overdrijven.

Een beetje 'GUTS' graag :)

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik ook mee bezig met zelf proberen alleen dacht als iemand tips heeft :P scheelt me mschien weer tich keer bios resetten

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:35
tiescarbo schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:01:
[...]

Zowieso moet je met Amd als je 4 bankjes vult op 2T werken.
Draai je dat al?

En ook is het zo dat je geheugen dan standaard op 333 staat.
Misschien moet je een betere divider instellen.
Met een beetje pech heb je volgens mij een brakke mem controller in je cpu zitten 8)7
Processors met een Venice / San Diego core kunnen gewoon 4 reepjes geheugen op 400MHz @ 2T aansturen hoor ;)

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Een vriend van mij heeft zijn timings wat strakker ingesteld in zijn bios. Wanneer ik zelf in mijn bios opzoek ga naar de memory timings kan ik niks vinden. CPU-Z zegt dat ik op 3.0 - 3 - 3 - 8 draai standaard. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan veranderen? Het gaat hier om het moederbord (met nieuwste bios) 'Asus P4P 800SE' en 'Kingston DDR 512MB'. In de FAQ staat niets over waar je nou de memory timings kunt bewerken.

Sorry dat ik hier offtopic ga, maar het is onnodig om hier over een nieuw topic te starten...

[ Voor 4% gewijzigd door Me_Again op 07-02-2006 15:56 ]

• Miagieek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05-2019
Ik heb het al eerder bij asus en andere mobo fabricanten gezien dat er een user-setting modus is maar niet in het lijstje staat , bij asus is die dan gewoon te gebruiken door de [+] en [-] toetsen te gebruiken
Pagina: 1