Hallo, een vriendin van mij heeft een Dane-Elec 256 mb usb stick, die herkend wordt als 1,38 mb diskettestation. Als ik mijn eigen usb stick inplug, wordt die wel gewoon als usb stick herkend. Wie heeft de oplossing voor dit probleem?
Jijzelf als je beter je best doet
Wat heb je zelf al geprobeerd / gezocht ?
Kijk eens welke drive letter die krijgt. Computerbeheer >schijfbeheer
Kijk eens welke drive letter die krijgt. Computerbeheer >schijfbeheer
[ Voor 19% gewijzigd door Herby op 06-02-2006 19:43 ]
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
Ik heb er net een uur gezeten en me het hoofd erover gebrokenHerbyNL schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:43:
Jijzelf als je beter je best doetKijk eens welke drive letter die krijgt. Computerbeheer >schijfbeheer
Hij krijgt driveletter A: net als een normaal diskettestation.
Kijk dan even onder computerbeheer ,want ik heb hier ook een stick die dat doet wanneer de letter die die wil pakken in gebruik is.
configuratiescherm > systeembeheer > computer management en dan schijfbeheer dus
configuratiescherm > systeembeheer > computer management en dan schijfbeheer dus
[ Voor 25% gewijzigd door Herby op 06-02-2006 19:48 ]
Dat is normaaal.. dat zijn zogenaamde bootable usb sticks... Je krijgt een diskettestation en een schijfstation te zien... Als je een bootdisk wil doen zet je de bestanden op het a deel en dan opstarten van USB stick en dat werkt dan een stuk sneller dan een diskette...
Niet bij allemaal hoor die van mij bevat een tool om de stick te locken, wat overigens niet werktCave_Boy schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:50:
Dat is normaaal.. dat zijn zogenaamde bootable usb sticks... Je krijgt een diskettestation en een schijfstation te zien... Als je een bootdisk wil doen zet je de bestanden op het a deel en dan opstarten van USB stick en dat werkt dan een stuk sneller dan een diskette...
[ Voor 4% gewijzigd door Herby op 06-02-2006 19:53 ]
Ik denk dat je gelijk hebt, want in een of ander subscherm van het configuratiescherm zie ik hem inderdaad tweemaal staan, als Schijfstation en Diskettestation. Maar in het Mijn Computerscherm zie ik slechts een 1,38 mb diskettestation, dus hoe kom ik bij de rest?Cave_Boy schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:50:
Het schijfstation een letter geven die nog vrij is. Rechtklikken op schijf en stationsletter wijzigen
[ Voor 36% gewijzigd door Herby op 06-02-2006 20:00 ]
Zal ik morgen proberen! (ben nu niet meer bij haar)HerbyNL schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:59:
Het schijfstation een letter geven die nog vrij is. Rechtklikken op schijf en stationsletter wijzigen
dat kon ook met mijn oude 128MB usb stick en had ik 1 station met 128MB en was gewoon bootable (eerst bootable maken)Cave_Boy schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:50:
sins die pleite is, heb ik een nieuwe gehaald van 128MB en krijg ik ook een B drive(1,44MB) en een drive(F) met de rest
* ThaHandy wil ook graag weten hie je die A/B drive weg krijgt en gewoon een drive overhouden
speciale partitie programmatje werkt niet
Ik heb zelf inmiddels 3 bootable sticks versleten (256MB, 512 MB en 1024MB van diverse merken) en allemaal kregen ze na verloop van tijd (3 a 6 maanden) inene een schrijfbeveiliging fout. Echter het komische is dat er geen schrijfbeveiligingschakelaar opzit. Nu zou je via de software wel een password kunnne doen op een deel van het geheugen maar dat is nog niet de schrijfbeveiliging...
Op de verpakking stond bij twee van deze sticks duidelijk dat er een een schrijfbeveiligingsschakelaar aanwezig was... In de winkel konden ze me er niks meer over vertellen ook de imorteur die ze belden niet...
Ging trouwens onderandere over Qmotion en Pendisc drive Mini

Die qmotion stick was razendsnel versloeg bij mij met testen de Kingston met gemak en je had geen los dopje vond ik heerlijk.. Dit model is trouwens uitgebracht onder diverse merken...
Oja met partitie software schiet je niks op het zit volgens mij hardwarematig in de stick...
Op de verpakking stond bij twee van deze sticks duidelijk dat er een een schrijfbeveiligingsschakelaar aanwezig was... In de winkel konden ze me er niks meer over vertellen ook de imorteur die ze belden niet...
Ging trouwens onderandere over Qmotion en Pendisc drive Mini

Die qmotion stick was razendsnel versloeg bij mij met testen de Kingston met gemak en je had geen los dopje vond ik heerlijk.. Dit model is trouwens uitgebracht onder diverse merken...
Oja met partitie software schiet je niks op het zit volgens mij hardwarematig in de stick...
[ Voor 5% gewijzigd door Cave_Boy op 06-02-2006 20:19 ]
Mensen die roepen dat de TS effe schijfbeheer moet gebruiken weten niet waar ze het over hebben.
Naast de USB HDD standaard (gaat soms door voor Unified Storage Driver of nog iets anders) is er ook een USB Diskette standaard (officiele aanduiding weet ik effe niet, punt is, dat dit 2 verschillende dingen zijn). Bijvoorbeeld echte USB diskettestations gebruiken dit (en wordt door het systeem (BIOS/Windows/Linux) niet alleen als A: gemount, maar ook daadwerkelijk als (USB) diskette herkend. Ook zijn er een aantal USBsticks die mogelijkheid hebben om (een deel, namelijk precies 1,44MB) als USB flop kenbaar te maken om bijvoorbeeld vanaf stick te booten ofzo (of, heel handig, drivers bij Windows Setup vanaf stick te laden).
Hoe de stick dit afhandelt hangt denk ik van het merk af, bij de mijne dit een appje waarmee je eea kunt instellen en dan formatteerd hij naar gelang. Schijfbeheer (en de BIOS en Linux) denken vervolgens ook echt dat er aparte apparaten aangesloten zijn: het USB flop en een USB drive (kan ik hier optioneel ook nog bootable laten zijn, maar werk bijv. weer niet met Windows Setup).
Naast de USB HDD standaard (gaat soms door voor Unified Storage Driver of nog iets anders) is er ook een USB Diskette standaard (officiele aanduiding weet ik effe niet, punt is, dat dit 2 verschillende dingen zijn). Bijvoorbeeld echte USB diskettestations gebruiken dit (en wordt door het systeem (BIOS/Windows/Linux) niet alleen als A: gemount, maar ook daadwerkelijk als (USB) diskette herkend. Ook zijn er een aantal USBsticks die mogelijkheid hebben om (een deel, namelijk precies 1,44MB) als USB flop kenbaar te maken om bijvoorbeeld vanaf stick te booten ofzo (of, heel handig, drivers bij Windows Setup vanaf stick te laden).
Hoe de stick dit afhandelt hangt denk ik van het merk af, bij de mijne dit een appje waarmee je eea kunt instellen en dan formatteerd hij naar gelang. Schijfbeheer (en de BIOS en Linux) denken vervolgens ook echt dat er aparte apparaten aangesloten zijn: het USB flop en een USB drive (kan ik hier optioneel ook nog bootable laten zijn, maar werk bijv. weer niet met Windows Setup).
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Hij ziet alleen een diskette station en op zijn andere pc ziet hij ook een schijfstation. Aangezien de TS nogal mager is gaf ik hem deze suggestie meeBreepee schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:19:
Mensen die roepen dat de TS effe schijfbeheer moet gebruiken weten niet waar ze het over hebben.
@cave-boy die stick heb ik dus (de oranje)
Nee, dat is niet waar. Ik had het over 1 computer en 2 usb-sticks. De stick van de vriendin zie ik in de Verkenner alleen als 3,5 inch diskette (1.38 mb), mijn eigen stick zie ik in diezelfde computer alleen als schijfstation (512 mb, wat klopt).HerbyNL schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:25:
[...]
Hij ziet alleen een diskette station en op zijn andere pc ziet hij ook een schijfstation. Aangezien de TS nogal mager is gaf ik hem deze suggestie mee
@cave-boy die stick heb ik dus (de oranje)
Varis, weet jij dan misschien het schakelaartje van die schrijfbeveiliging zit? Ik heb dat ding allang geopend maar ik kan hem nergens op de chip vinden
De oranje plastick kapjes gaan slen los zitten (zeker als je hem zoals mij effe snel in je kontzat duwd om hem toch bij je te hebben maar niet in je handen en je zakken al vol zitten met je geldzak en je blikjesautomaat (mobiel). Ik heb dat opgelost door de twee zijkanten los te halen en dan een niet agresiefe kit erop te spuiten aan alletwee de kanten en dan dichtknijpen en dan dat ijzertje erop.. Dat ding kraakte ook niet meer als ik met me vingers erop drukte..
Succes met je stick..
Edit: Oja hier wat meer info over de oranje stick...
(Ziet iemand de schrijfbeveiligingsswitch??)
http://www.pendrive.com/products/pendrivemini/
Edit op hieronder.. de oorzaak is bekend en de oplossing ook enkel we hebben het nu over een algemene schrijfbeveiliging die je kunt vergeleijken met een diskette schrijfbeveiliging je kan NIET formatteren zonder dat palletje omgezet te hebben he.. Linux maakt niks uit dus. Dat dachten de kneuzen van de pc winkel ook (sorrie maar ik moest ze gewoon uitlachen ik zei al dat dat niet werken gaat omdat het een schrijfbeveiliging was en hun zeiden met formateren los je alles op
)
De oranje plastick kapjes gaan slen los zitten (zeker als je hem zoals mij effe snel in je kontzat duwd om hem toch bij je te hebben maar niet in je handen en je zakken al vol zitten met je geldzak en je blikjesautomaat (mobiel). Ik heb dat opgelost door de twee zijkanten los te halen en dan een niet agresiefe kit erop te spuiten aan alletwee de kanten en dan dichtknijpen en dan dat ijzertje erop.. Dat ding kraakte ook niet meer als ik met me vingers erop drukte..
Succes met je stick..
Edit: Oja hier wat meer info over de oranje stick...
(Ziet iemand de schrijfbeveiligingsswitch??)
http://www.pendrive.com/products/pendrivemini/
Edit op hieronder.. de oorzaak is bekend en de oplossing ook enkel we hebben het nu over een algemene schrijfbeveiliging die je kunt vergeleijken met een diskette schrijfbeveiliging je kan NIET formatteren zonder dat palletje omgezet te hebben he.. Linux maakt niks uit dus. Dat dachten de kneuzen van de pc winkel ook (sorrie maar ik moest ze gewoon uitlachen ik zei al dat dat niet werken gaat omdat het een schrijfbeveiliging was en hun zeiden met formateren los je alles op
[ Voor 35% gewijzigd door Cave_Boy op 06-02-2006 21:23 ]
Zou die schrijgbeveliging niet in een chip zijn gebakken?
Het probleem van de USB stick kan je misschien eens proberen in een andere PC. Anders idd de driveletter wijzigen. Anders formatteren via Linux ofzo? (In windows formateert ie hem toch niet groter dan 1,44 mb lijkt me..)
Het probleem van de USB stick kan je misschien eens proberen in een andere PC. Anders idd de driveletter wijzigen. Anders formatteren via Linux ofzo? (In windows formateert ie hem toch niet groter dan 1,44 mb lijkt me..)
Pagina: 1