Ben de kluts kwijt :(

Pagina: 1
Acties:

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Ok ik kom van het Intel kamp en ben gewend cellies te OC'en. Hup fsb op 100 en klaar.
Lekker makkelijk met abit bh6 en softmenu.

Nu heb ik van het weekend een Epox 8kta3 en een duron 700 gehaald. Alles draait als een tiet.

Maar nu wil ik OC'en... Hier gezocht en de tutorials/howto gelozen op tomshardware en hardoc.
Naar me bios settings gekeken.

En nu weet ik niet meer wat ik moet doen..
Wat ik tot nu toe heb begrepen:
-Alle en Alleen de L1 bridges zwart maken met een potlood.
-Duron OC'en dmv multiplier niet met FSB.

Maar bij Tom zegt men dat je meer L? bridges moet zwart kleuren??

Ik zie teveel wazige opties in me bios. Snap ook niet dat me mem op andere speed kan lopen dan cpu? En dan zit er ook nog een wazige ddr mogelijkheid op dat bord?

Help me aub met wat licht op de zaak te gooien want snap er de ballen van. Voel me net weer een newbie.. :(

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:50
Op sommige mobos kan de memspeed idd sneller als FSB.
Dus FSB op 100, mem op 133. De extra 33 MHz kan gebruikt worden door bijvoorbeeld AGP.

Maar je kan gewoon je proc ff handmatig instellen op 7x100 of 8x100 of 9x100... Net wat je wil. :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Welkom in het AMD-paradijs.

Kijk eens op www.athlonoc.com

Ik denk dat je daar al een hele hoop info zult vinden.
:)

Succes

Verwijderd

Moet je ff een search doen naar je Kluts die je kwijt bent :)...

L1 bruggies ja, zijn meestal zwart ingekleurd ivm graviet van potlood, gewoon verbinden, solderen mag ook, maar dat red je nooit niet :).

Overclocken is niet zo moeilijk, al had je wel een makkelijkere mobo kunnen kiezen.

http://www.overclockers.com
http://belgianoverclockers.com

Gewoon beetje zoeken :)

Anders in de search...

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Bedankt voor alle reply's tot nu toe..

misschien moet er gewoon een faq aan dit forum hangen..

DrLiter.. Over het mobo ben ik erg te spreken alles softmenu. LED is erg makkelijk en genoeg ruimte om orb koeler op te zetten.

Trouwens onder de koeler zat soort van plak spul geen pasta. En me proc is 27 non stressed) .. is dat goed/slecht?

Verwijderd

Op maandag 22 januari 2001 09:32 schreef it0 het volgende:
Bedankt voor alle reply's tot nu toe..

misschien moet er gewoon een faq aan dit forum hangen..

DrLiter.. Over het mobo ben ik erg te spreken alles softmenu. LED is erg makkelijk en genoeg ruimte om orb koeler op te zetten.

Trouwens onder de koeler zat soort van plak spul geen pasta. En me proc is 27 non stressed) .. is dat goed/slecht?
Ik zou je er geen problemen over maken :)
Is prima zo... :P

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Moet ik me zorgen maken als ik me koeling eraf haal dat me cpu afbrokkelt?? snap niet hoe dat kan?

Waarom zeggen andere tutorials/howto dan die van hardocp dat ik naast de L1 bridges ook de L3 t/m L7 bridge moet aanpassen?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:50
Als je CPU afbrokkelt heb je kans dat ie overlijdt. Da's dus niet zo mooi.
Als je mobo multiplier kan instellen via BIOS (softmenu) of dipswitches, dan kan je L3 t/m L7 gewoon laten zoals ze zijn.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

met die L3/L7 verbinding kun je handmatig de FSB en multiplier instellen, op tomshardwarefietstas staat een tabel daarvoor. De L1 moet zowiezo om te kunnen unlocken!
Pagina: 1