soundblaster Live! 5.1 digital driver werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 20:33
ik heb sinds een format weer eens het bekende soundblaster probleempje. standaard herkent mijn winxp SP2 mijn geluidskaart.. helaas geeft deze mij geen 4.1 surround.

laat ik allereerst voorop stellen dat ik wel degelijk onderzoek heb gedaan om eerst dit probleem zelf te onderzoeken. zoals jullie kunnen zien ben ik helaas niet geslaagd :'(

ik heb op de website van creative gekeken, faq gekeken, forum door genomen, forum hier door genomen, maar helaas..

als ik de driver installeer geeft hij aan dat hij geen soundblaster geluidskaart heeft gevonden. deze staat wel degelijk in de lijst van mijn apparaatbeheer. hier een screenie van een foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpapicture.com/getimg.php?img=foutmelding.JPG

ik heb alle drivers in het rijtje geprobeert te installeren, maar geen enkele driver werkt dus..

op het forum geeft hij aan dat ik een driver moet downloaden die uitgebracht is op 22 april dacht ik. deze kan ik met google ook niet vinden..?

heeft iemand suggesties..? ik zit met mn handen in het haar...

Verwijderd

moet je het proberen met de officiele cd die er bij hoort. als je die niet hebt kan ik wel een copy
op sturen naar je

• BootVluchteling
ik heb de officiele cd wel van de geluidskaart.. uhm. maar kan ik die eroverheen installeren, of moet ik eerst de oude drivers uit mijn systeem verwijderen..? en zo ja, hoe?

• BootVluchteling
schopje.. iemand antwoord aub..? kan ik gewoon simpelweg die drivers er overheen installeren..?

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

De standaard drivers van de Live! zuigen nogal hard, er zijn ook opensource drivers voor te vinden zodat je wél 4.1 en 5.1 kan draaien. Dit lukt mij niet, of soms een klein beetje met de standaard drivers :P

Ik kan ze niet niet vinden dus geen linkje, sorry

• BootVluchteling
Gamo schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:49:
De standaard drivers van de Live! zuigen nogal hard, er zijn ook opensource drivers voor te vinden zodat je wél 4.1 en 5.1 kan draaien. Dit lukt mij niet, of soms een klein beetje met de standaard drivers :P

het punt is dus, dat je de updates pas kan installeren als je de basis heb!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Gamo schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:49:

KxAudio is wat jij bedoelt. :)

http://kxproject.lugosoft.com/down.php?language=en

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 00:37

pmeter

Poes!

Ik gebruik al twee jaar de drivers van de KX Project, met succes dus. Mijn probleem destijds: met de Microsoft driver (bij windows geleverd) werkte de digitale in/uitgangen niet. De Creative drivers wilden om één of andere vage reden niet installeren.

• BootVluchteling

• BootVluchteling
lama hangen. gefixt dus.. /cheer

[ Voor 85% gewijzigd door BootVluchteling op 08-02-2006 18:27 ]

Pagina: 1