[Photoshop] downwards batchen

Pagina: 1
Acties:

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
Ik wil graag het volgende:

Er is 1 pdf met daarin 24 pagina's. Na het slepen van de pdf in Photoshop krijg je netjes de importtool te zien en na het selecteren van de 24 pagina's begint photoshop de pagina's in te laden...beginnend bij pagina1 en eindigend bij pagina 24.

Wanneer ik nu echter een batch losgooi op OPENED FILES begint mijn batch eerst met pagina24, dan 23 etc...

Bij een rename actie is dat dus vervelend (ik wil de uiteindelijk files een nummer geven, en pagina 1 moet dan ook nummer 1 krijgen)

Ik weet niet goed waar op te zoeken (photoshop/import/pdf/sort/batch), maar google of de help van photoshop/bridge/file browser levert (mij) niets op, hebben t alleen over meerdere jpg's die je selecteert....

[ Voor 6% gewijzigd door Vinzzz243 op 06-02-2006 18:10 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Als ik 10 documenten tegelijk open in Photoshop, dan begint 'ie bij document 1 en eindigd bij 10. Daarna is venster 10 actief. Wanneer ik dat venster wegklik, wordt venster 9 actief etc. Het probleem ligt dus bij de focus.

• Vinzzz243
Precies! Als ik die 10 documenten dan zou kunnen 'switchen' op een of andere manier, zou het verholpen zijn...Of een optie in het batch-menu...maar dat is er niet :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En andersom openen ?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Vinzzz243
Hoe? :) Bij het importeren van pdf pagina's kan ik geen open-order ofzo opgeven...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vinzzz schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 09:49:
[...]

Hoe? :) Bij het importeren van pdf pagina's kan ik geen open-order ofzo opgeven...
Dan lijkt het helaas op te houden? Je zou eventueel contact op kunnen nemen met Adobe support?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-04 08:58
Je moet ze even in de juiste volgorde een voor een aanklikken.
Daarna houdt Photoshop die volgorde aan.

Ik weet niet hoe handig dat is, maar het werkt wel.

[ Voor 21% gewijzigd door maikel op 07-02-2006 12:30 ]

• Vinzzz243
Ben het met je eens, maar dat is natuurlijk maar een oplossing voor kleine pdf-jes.
Ik ga straks niet 300 x klikken :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Is het dan niet wat intelligenter van Photoshop even aan de wilgen te hangen en iets te gebruiken als http://www.freedownloadsc...PDF_to_JPG_converter.html Ik weet niet wat je exact wil, maar ben zelf van het efficient ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Vinzzz243
Ik dacht dat het een fout mijnerzijds was, of wellicht bekende 'bug' bij Photoshop, vandaar de post. Ik heb inmiddels een reactie gepost in het adobeforum, maar geloof dat ze daar niet zo snel met reacties zijn.

Er zijn inderdaad genoeg proggies om pdf om te zetten naar jpg, maar ja. Als je een handleiding moet schrijven en een photoshop action gebruikt, zou het jammer zijn als het door een bug in photoshop niet zou werken :)

• Vinzzz243
Voor de volledigheid een reactie vanuit het adobe forum:

Topic importing PDF pages and batch

Vinzzz - 12:10am Feb 8, 2006 Pacific

Hi there,

I have a problem with importing my PDF pages and incremental batching.
If i import a pdf with lets say 24 pages, it first opens page1, then 2, till 24...having page24 focussed on top.

If i run a batch on these open files and want to name the outputted files incremental (test1.jpg, test2.jpg etc), its not working correctly. Cause page24 is first file in batch, making it test1.jpg, page 23 will be test2.jpg etc, and i just want test1.jpg to be page 1 in my pdf...

anyone?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Paul D. Ferguson - 3:34pm Feb 9, 06 PST (#1 of 1)

Hi Vinzzz,

I am the Photoshop engineer responsible for the PDF features in the application. I see what the issue is, and have noted this as something to fix. I don't know an easy workaround offhand, but someone with more scripting knowledge may have a solution.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Nette reactie :)

Ik zal het zelf niet echt een bug noemen, eerder een gebrek aan feture om het op een andere manier te doen.
Pagina: 1