Toon posts:

Chipsetkoeler vastgeplakt, hoe kan dat los?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een VIA KT400 chipset en op de Northbridge zit een behoorlijk lawaaiig fannetje dat er al 's mee op is gehouden. Ik wil daar eigenlijk een passieve koeler op zetten, maar die fan die er nu op zit is vastgeplakt. Ik heb geen idee hoe of waarmee. Hij geeft wel iets mee als ik hem beweeg. Ik vraag me af of ik dat ding er met geweld af kan halen zonder de northbridge te beschadigen, of zijn er andere manieren? En als hij eraf is, zijn er dan geen resten over waardoor een nieuwe koeling erop plakken problemen op zal leveren?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zo'n blokje zit meestal vastgeplakt met een lijmstrip. Je kunt 'm ook eerst opwarmen met een föhn en dan eraf halen, dan gaat het makkelijker. Beetje wrikken en trekken kan geen kwaad.

De 'die' van een KT400 northbridge ligt niet los, dus je kunt de chip niet beschadigen, alleen met geweld eraf trekken. :P

De resten kun je zo wegvegen met een lap of doekje met wat wasbenzine.

[ Voor 35% gewijzigd door PD2JK op 06-02-2006 17:51 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

ipv trekken, zou ik de koeler om z'n as draaien.
Grote kans dat je hem dan eenvoudig los krijgt.

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 15:08

Trek Y11

Eat my shorts

Probeer eens met stevig garen, tussen de chip en de koeler te komen en dan rustig "zagen" bij mij gingen de heatsinks van mijn videokaart er zo af.

What if this weren't a hypothetical question?

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 17:29
Eerst door de pc laten opwarmen, pc uit doen (zodat ie dus nog warm is), en dan voorzichtig om zijn as (perpendiculair aan je mobo) draaien. wil dat niet, dan is dat touwtje wel een goed plan (als je dat natuurlijk hebt, (visdraad?)) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Shuisman op 06-02-2006 18:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Ik ben nu mn computer op aan het warmen, dadelijk maar 's grof geweld gaan gebruiken .. op hoop van zegen :)

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:04

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:44:
Bedankt! Ik ben nu mn computer op aan het warmen, dadelijk maar 's grof geweld gaan gebruiken .. op hoop van zegen :)
En? En?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-05 10:50
Draaien werkt inderdaad erg goed. Ik heb diverse verkleefde koelers vervangen zonder een enkel probleem. En chipsets zitten nog steviger vast als je denkt. (voor geheugen op een video kaart geld dan niet altijd)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

ts reageerd niet meer denk dat ie de nordbrige van zijn mobo heeeft gerukt. dat is mij ook wel eens overkomen bij een pc van een klant oeps sorry meneer uw mobo is dood. heb der toen maar een niewe ingezet op kosten van de zaak.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:04

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:28:
ts reageerd niet meer denk dat ie de nordbrige van zijn mobo heeeft gerukt. dat is mij ook wel eens overkomen bij een pc van een klant oeps sorry meneer uw mobo is dood. heb der toen maar een niewe ingezet op kosten van de zaak.
LOL, dus zijn mobo is naar de knoppen? :P })

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1