Is het mogelijk een ps/2-keyboard aan te sluiten op een ‘oud’ DIN-moederbord (486)? Ik heb ergens gehoord dat daar verloop-stekkertjes voor zijn, maar werken deze op elk keyboard/moederbord???
Verloopstekkertje zijn gewoon 1-op-1. Werkt dus op overal op. (toetsenborden, dan
)
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
m.a.w.: JA, zo'n stekkertje kost je gulden of vijf! Geen probleem dus.
Helemaal vergeten te vermelden: Het gaat om een Packard Bell toetsenbord met een PS/2 aansluiting. Deze wil ik dus om mijn oude NIET-Packard Bell computer aansluiten. Gaat dit werken??? Volgens de (niet zo slim uitziende) verkoper niet.
Volgens mij is het geen probleem hem op een andere computer aan te sluiten. Ik kan me alleen in het geval van zo'n "multimedia" toetsenbord, voorstellen dat je daar drivertjes voor nodig hebt. Anders zal hij functioneren als een normaal "niet multimedia" toetsenbord
Je kan een verloopje kopen, maar je zou er zelfs een DIN plugje aan kunnen solderen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Een verloopje kost ietsje meer dan alleen de plug (gulden of 5 t.o.v. 2) maar het is sneller, makkelijker en je hebt geen kans op fouten in je solderingen.Op dinsdag 23 januari 2001 10:16 schreef Exirion het volgende:
Je kan een verloopje kopen, maar je zou er zelfs een DIN plugje aan kunnen solderen.
Pagina: 1