Internet verbinding verdelen met WRT54G

Pagina: 1
Acties:

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-02 09:40
Ik woon hier in huis met 2 personen. Ik ga nu eerst 20Mbit Chello nemen voordat ik overstap naar 10Mbit Demon. Maar voor beide abbonementen geld dat mijn huisgenoot niet meer dan 15 euro wil betalen. Ikzelf ga dus het overgrote deel neertellen. Ik wil dus nu haar snelheid en datagebruik kunnen beperken.
Ik heb de WRT54G LinkSys router en nu weet ik dat iets mogelijk is via QoS maar volgensmij is dit erg beperkt? Zijn er alternatieven? Eventueel nieuwe home-brew firmware of?

(overigens heb ik al gezocht naar soortgelijke posts maar wat er bestaat is uit 2002 en betreffende het delen via een PC ipv een router)

Pickle Rick!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb zelf ook een WRT54G routertje, maar bij mijn weten is dit in de router niet mogelijk.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:14
misschien openwrt er opzetten dat is een *nix firmware voor de wrt.
Ik weet dat die QoS kan weet niet in welke mate

• astute
WRT54G kan ook QoS maar alleen voorrangs bepalingen, niet cappen.

Pickle Rick!

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik gebruik DD-WRT firmware. je kan daar bij QoS instellen welke poort van de switch op welke snelheid moet werken. Je kan kiezen van 256 kbit tot 100 mbit.
Voor de rest zou ik niet weten met welke firmware je dit nog meer of beter kan doen.

Maar even andere vraag. vanwaar die moeite? download je huisgenoot zoveel? aangezien 20 mbit snel genoeg is en dat je totaal geen last van hebt dat iemand zit te internetten/mailen?

trouwens wanadoo 20 mbit kost dacht ik iets van 22,50

• astute
Ik heb Chello 20 Mbit van 59,99. Ik game ook graag op mijn lijn. En zei download dingen van de universiteit. Wat mij m'n verbinding kost tijdens het gamen. Dus wil iets voor mijzelf reserveren.
Maargoed, het is mij gelukt met TalisMan firmware. En dan de gratis editie ervan genaamd "FreeMan". Zeer goede software, en gratis ook

Pickle Rick!

Pagina: 1