+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
je gaat natuurlijk niet op lagere voltages werken lijkt mij
gaat je pc alleen maar langzamer van lopen!
kijk eens hoe langzaam je ventilator kan lopen en hoe warm je pc wordt. (idle/stress)
dan weet je gelijk hoe zacht je hem kan zetten.
gaat je pc alleen maar langzamer van lopen!
kijk eens hoe langzaam je ventilator kan lopen en hoe warm je pc wordt. (idle/stress)
dan weet je gelijk hoe zacht je hem kan zetten.
Met "de boel op lagere voltages laten lopen" bedoelde ik de fans en niet je cpu. 12 volt fans op 7 volt laten lopen bijv.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
Simpel: als je een fan niet kan regelen met je moederbord (met behulp van speedfan ofzo), kies je voor de andere methode (zalman fanmate 2 ofzo). Bij mijn moederbord bijvoorbeeld kan ik enkel de casefan en de cpu fan regelen, de northbridge fan kan niet geregeld worden, hiervoor zou je bijvoorbeeld een fancontroller kunnen gebruiken.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2006 17:00 ]
een eis voor mijn computer was ook dat hij ultiem stil moest zijn. Enige probleem was op een gegeven moment dat ik de cpu-koeler nog kon horen. Toen heb ik de uiterst simpele schakeling van deze site gemaakt: (www.heatsink-guide.com/tempcontrol) en nu hoor je 'm niet meer. Houdt alles op constante temperatuur (onder 50 graad), en draait zo rond de 500rpm (80mm koeler). Nadeeltje kan zijn dat je je rpms niet meer kan monitoren.
dus:
niet mobo laten doen
niet zelf doen
sensortje/FET laten doen
dus:
niet mobo laten doen
niet zelf doen
sensortje/FET laten doen
[ Voor 10% gewijzigd door rooiekool op 06-02-2006 17:03 ]