OK, het probleem is alvolgt, we gebruiken een taglib van jakarta voor een simpele mail verzender. nou hebben we een probleem. We kunnen geen connectie krijgen met een externe smtp server. Hij probeert continu via localhost te connecten, terwijl we zelf duidelijk in de code aangeven dat hij het moet doen via een externe server. Als hij gaat compilen (TomCat 5.5.15) dan ziet het als java code er ook nog goed uit. Alleen in de log geeft hij aan dat hij de localhost smtp niet kan connecten. We hebben alle instellingen door genomen, heel google afgezocht.
Over het algemeen lijkt het bij de oudere versies perfect te werke, alleen waarom hij het bij deze versie van tomcat het niet doet is voor ons een raadsel. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
de error:
onze code:
Alle libs zijn goed geinstalleerd.
Over het algemeen lijkt het bij de oudere versies perfect te werke, alleen waarom hij het bij deze versie van tomcat het niet doet is voor ons een raadsel. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
de error:
code:
1
2
| 6-feb-2006 16:24:41 org.apache.catalina.core.ApplicationContext log INFO: Could not send the e-mail sent to blaat@blaat.com: Could not connect to SMTP host: localhost, port: 25 |
onze code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <%@ taglib uri="http://jakarta.apache.org/taglibs/mailer-1.1" prefix="mt" %>
<html>
<body>
<mt:mail to="blaat@blaat.com" from="blaat2@blaat2.nl" subject="test" server="mail.blaat.nl">
<mt:server>some.mailserver.com</mt:server>
<mt:message>[body of message]</mt:message>
<mt:send/>
</mt:mail>
</body>
</html> |
Alle libs zijn goed geinstalleerd.
[ Voor 34% gewijzigd door cossy nl op 07-02-2006 18:43 ]