[jsp] Could not connect to SMTP host: localhost, port: 25

Pagina: 1
Acties:
  • 527 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 11:40
OK, het probleem is alvolgt, we gebruiken een taglib van jakarta voor een simpele mail verzender. nou hebben we een probleem. We kunnen geen connectie krijgen met een externe smtp server. Hij probeert continu via localhost te connecten, terwijl we zelf duidelijk in de code aangeven dat hij het moet doen via een externe server. Als hij gaat compilen (TomCat 5.5.15) dan ziet het als java code er ook nog goed uit. Alleen in de log geeft hij aan dat hij de localhost smtp niet kan connecten. We hebben alle instellingen door genomen, heel google afgezocht.

Over het algemeen lijkt het bij de oudere versies perfect te werke, alleen waarom hij het bij deze versie van tomcat het niet doet is voor ons een raadsel. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

de error:
code:
1
2
6-feb-2006 16:24:41 org.apache.catalina.core.ApplicationContext log
INFO: Could not send the e-mail sent to blaat@blaat.com:  Could not connect to SMTP host: localhost, port: 25

onze code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<%@ taglib uri="http://jakarta.apache.org/taglibs/mailer-1.1" prefix="mt" %>
<html>
<body>
<mt:mail to="blaat@blaat.com" from="blaat2@blaat2.nl" subject="test" server="mail.blaat.nl">
<mt:server>some.mailserver.com</mt:server>
     <mt:message>[body of message]</mt:message>
     <mt:send/>    
</mt:mail>
</body>
</html>

Alle libs zijn goed geinstalleerd.

[ Voor 34% gewijzigd door cossy nl op 07-02-2006 18:43 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

Ik zou die mailadressen uit de post halen hier, grote fora zijn redelijk populair bij spamharvesters.

[ Voor 53% gewijzigd door curry684 op 06-02-2006 16:54 . Reden: leesfoutje ]

Professionele website nodig?

• Daos
  • Niet online
cossy nl schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:28:
onze code bij elkaar geraapt zooitje:
<html>
<body>
<mt:mail to="xxx" from="yyy" subject="test" server="mail.bramd.nl">
<mt:server>some.mailserver.com</mt:server>
</body>
</html>
- server staat er 2x in (mail.bramd.nl en some.mailserver.com).
- je moet smtp-server van je provider gebruiker. Heb je een aansluiting bij planet dan is het mail.planet.nl

[ Voor 17% gewijzigd door Daos op 06-02-2006 16:56 . Reden: Emailadressen ook hier maar even weggehaald. ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

Daos schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:55:
[...]

- server staat er 2x in (mail.bramd.nl en some.mailserver.com).
Waarbij de verkeerde precedence neemt:
mail
Most attributes set via a tag within the body of this tag will take precedence and override any value that was set as an attribute in this tag.
En vervolgens wijkt ie als backup uit naar de default (localhost dus).

[ Voor 8% gewijzigd door curry684 op 06-02-2006 17:00 ]

Professionele website nodig?

• cossy nl
oke ik zie het (van die mail adress) deze zijn maar tijdelijk aangemaakt dus extreem erg was het niet. zal zo ff kijken waarom hij er 2x instaat, waarschijnlijk niet het goede stuk er in gezet |:(

edit: die mail server is een tijdelijke private smtp servertje, we hebben via andere dingen wel getest dat we zo verbinding kunnen maken.

edit2: ook als we maar 1 server defineren (maakt niet uit via welke manier) blijft hij de zelfde fout geven

Edit3: voor de goede orde de code is nu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<html>
<body>
<mt:mail to="xxx@yyy.nl" from="zzz@aaa.nl" subject="test" server="mail.planet.nl">
</body>
</html>

De error:
code:
1
2
6-feb-2006 23:48:37 org.apache.catalina.core.ApplicationContext log
INFO: Could not send the e-mail sent to xxx@yyy.nl:  Could not connect to SMTP host: localhost, port: 25

[ Voor 119% gewijzigd door cossy nl op 07-02-2006 18:43 ]

• cossy nl
ok ik weet dat ik nog iets te vroeg bent met een shopje, maar ik heb morge geen mogelijkheid om op internet te komen. En wou kijken of ik het vandaag aan de gang kan krijgen met jullie hulp, alvast bedankt O+

Verwijderd

Als je nu de tag <mt:server> toevoegt en de server uit <mt:mail> weghaalt...?
Laat maar, las dit niet:
edit2: ook als we maar 1 server defineren (maakt niet uit via welke manier) blijft hij de zelfde fout geven
Gebruik a.u.b. even code-tags, daar wordt het een stuk duidelijker van :)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 18:26 ]

• cossy nl
oke n00b vraag, maar wat waren die code tags ook al weer?
edit (lama zoek wel op in de faq ofzo)

edit: zo beter boland? :D

[ Voor 40% gewijzigd door cossy nl op 07-02-2006 18:48 ]

Verwijderd

Ja veel beter :) Maar je had neem ik aan wel geprobeerd wat ik doorgestreept had??

• cossy nl
ja heb het al 50x geprobeerd, maar ik verdenk tomcat er van versie 5.5.15. want heb bijvoorbeeld letterlijk de voorbeelden getest van versie 4.* en die deden het ook niet, terwijl ik die bij andere wel werkend heb gezien (in de oude versie van tomcat). Ik hoop dat er mensen zijn die ervaringenen hebben met deze tomcat versie.

edit: boland, heb jij wel ervaringen op jsp gebied? we zitten met nog wel meer dingen (gaan we eerst zelf uit zoeken) want ik merk dat hier niet erg veel mensen hier zitten met die kennis :O of ze zeggen niks (8>

[ Voor 32% gewijzigd door cossy nl op 07-02-2006 20:44 ]

Verwijderd

effe absurd denken, heb je een virusscanner die zich tussen je mailclient en je mailserver nestelt? (uitgaande mail checkt?)? Zet die dan misschien even uit ofzo...

probeer ook eens een javamail connection in je initialcontext te stoppen (resource in config.xml, net als een datasource) en gebruik dan die service ofzo?

• cossy nl
Ja ik draai een virus scanner, maar die zit niet tussen de mail. (ik gebruik antivir, die leest en schrijft met je mee en zo controleert hij op virussen, dus niet specifiek tussen de mail.) (ik heb ook getest toen hij uit stond, dus dit sluit ik ook uit)
probeer ook eens een javamail connection in je initialcontext te stoppen (resource in config.xml, net als een datasource) en gebruik dan die service ofzo?
Bij mij is geen config.xml aanwezig :| (of moet die er juist zijn, want ik heb op 3 pc's het nu geinstalleerd staan (allemaal onafhankelijk van elkaar) en daar staat hij ook niet tussen).
Wat ik zo vreemd vind is dat ik een server defineer in mijn code, ik kan in de java output zijn dat hij daar nog steeds er in staat, maar als hij die code uitvoert pakt hij in één keer localhost :?
Het kan zijn dat hij default staat, maar heb nu ongeveer alles na gekeken op een instelling daarvoor en heb hem nog niet kunnen vinden.

Verwijderd

cossy nl schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:42:
Ja ik draai een virus scanner, maar die zit niet tussen de mail. (ik gebruik antivir, die leest en schrijft met je mee en zo controleert hij op virussen, dus niet specifiek tussen de mail.) (ik heb ook getest toen hij uit stond, dus dit sluit ik ook uit)

[...]

Bij mij is geen config.xml aanwezig :| (of moet die er juist zijn, want ik heb op 3 pc's het nu geinstalleerd staan (allemaal onafhankelijk van elkaar) en daar staat hij ook niet tussen).
Wat ik zo vreemd vind is dat ik een server defineer in mijn code, ik kan in de java output zijn dat hij daar nog steeds er in staat, maar als hij die code uitvoert pakt hij in één keer localhost :?
Het kan zijn dat hij default staat, maar heb nu ongeveer alles na gekeken op een instelling daarvoor en heb hem nog niet kunnen vinden.
oops, server.xml in
driveTomcat_4.1\conf\

en er staat al een voorbeeld in de standaard server.xml configuratie..

• cossy nl
oke heb server.xml gevonden in de conf map van tomcat 5.5.15
En nu moet zeker daar gaan kijken of ik wat terug kan vinden over smtp/localhost?
Of moet ik wat regels toevoegen?

edit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 <!-- An Engine represents the entry point (within Catalina) that processes
         every request.  The Engine implementation for Tomcat stand alone
         analyzes the HTTP headers included with the request, and passes them
         on to the appropriate Host (virtual host). -->

<!-- You should set jvmRoute to support load-balancing via AJP ie :
    <Engine name="Standalone" defaultHost="localhost" jvmRoute="jvm1">         
    --> 

<!-- Define the top level container in our container hierarchy -->
    <Engine name="Catalina" defaultHost="localhost">

is dit wat ik zoek? (volgens mij niet, maar zou kunnen, voor de rest word er nergens over localhost gesproken.)

[ Voor 81% gewijzigd door cossy nl op 08-02-2006 13:09 ]

Verwijderd

Heb het even hier geinstalleerd en het werkt gewoon :-)

Tomcat 5.5.9, niets gewijzigd aan server.xml

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<mt:mail to="a@b.c" from="d@e.f" subject="test" server="192.168.0.1">
        <mt:send>
        The following error(s) have occured: 
      <mt:error id="err">
         <jsp:getProperty name="err" property="error"/>
       </mt:error>
     </mt:send>   

Doe eens telnetten poort 25 naar de server die je hebt opgegeven , lukt dat ?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 13:25 ]

• cossy nl
ja dat werkt perfect, dat is nou het rare er aan :'( maar volgens mij ga ik nu ook maar naar versie 5.5.9 hopen dat het probleem oplost. Maar natuurlijk zou het fijn zijn als het ook op tomcat 5.5.15 zou werken

edit1:maar kun jij ook extren een host aan roepen? zoals mail.planet.nl ?
Edit2: ik neem wel aan dat je wel de taglibs er in hebt gezet? (na het installeren)

[ Voor 31% gewijzigd door cossy nl op 08-02-2006 13:37 ]

Verwijderd

cossy nl schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:05:
oke heb server.xml gevonden in de conf map van tomcat 5.5.15
En nu moet zeker daar gaan kijken of ik wat terug kan vinden over smtp/localhost?
....
is dit wat ik zoek? (volgens mij niet, maar zou kunnen, voor de rest word er nergens over localhost gesproken.)
bij mij staat er ergens

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
          <Resource name="mail/Session" auth="Container"
                    type="javax.mail.Session"/>
          <ResourceParams name="mail/Session">
            <parameter>
              <name>mail.smtp.host</name>
              <value>localhost</value>
            </parameter>
          </ResourceParams>

• cossy nl
bij mij dus niet, het ziet er naar uit dat dit een soort van bug in het systeem tomcat 5.5.15 zit. Kan der ook niks over terug vinden op de site.

• cossy nl
@voodoochile zou jij mischien willen kijken wat er gebeurt als je het met versie 5.5.15? als je daar je script op los laat? want als het hij het dan wel bij jou doet, ligt het dus ergens bij mij.

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-03 09:53

jvaneijk

Dr.Oak

Het klinkt miss raar maar heb je soms een firewall want die wil ook nog wel eens moeilijk doen over uitgaande SMTP dingen ik heb vanmiddag namelijk zelfde probleem gehad dus niet mijn virus scanner maar mijn firewall die vervelend deed.

iRacing Profiel

• cossy nl
heb geen firewall op die test pc draaien, dus dat is het ook niet, mischien handig om te weten ik draai het op een windows 2k bakje. Maar dat moet geen probleem zijn. Alle andere mail progamma's zoals outlook doen het gewoon, telnetten over poort 25 is ook geen probleem. Dus ja raar is het wel.

@jvaneijk welke tomcat versie draai jij?

Verwijderd

cossy nl schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:50:
@voodoochile zou jij mischien willen kijken wat er gebeurt als je het met versie 5.5.15? als je daar je script op los laat? want als het hij het dan wel bij jou doet, ligt het dus ergens bij mij.
héhé, wat ik postte was uit een tomcat 4.1 config.xml die hier nog ergens rondslingerde, ik heb zelf geen tomcat (werk => WebLogic).
Post het gewoon eens op de mailinglist van tomcat?

• cossy nl
Viel toch te proberen, maar is goed, zal het daar in de mailing list eens noemen, het is wel een heel raar probleem maar ja. Ik zal wel horen wat er uit komt. In iedergeval bedankt voor de moeite :>
Pagina: 1