Hallo, ik heb een mappenstructuur ontwikkeld en dat houd het volgende in:
Een tabel met een veld 'categorie' met als waarde bijvoorbeeld '/homepage/' of /catalogus/dvd/.
Op de website wordt dat dan http://www.domeinnaam.nl/homepage/.
Aan de andere kant heb ik mappenlijst waarbij elke 'categorie' een map voorsteld,
en deze groepeer en sorteer ik op 'categorie' ASC. De mappenlijst ziet er als volgt uit en
wordt een javascript die de html zal maken met de volgende variable:
(javascript)
0, -1, "catalogus", "/catalogus/"
1, 0, "a", "/catalogus/a/"
2, 0, "b", "/catalogus/b/"
3, 0, "c", "/catalogus/c/"
4, 0, "dvd", "/catalogus/dvd/");
5, 4, "dvdmap_a", "/catalogus/dvd/dvdmap_a/"
6, 4, "dvdmap_b", "/catalogus/dvd/dvdmap_b/"
De eerste variable is de volgordenummer van 0 tot totaal aantal
De tweede variable is het volgordenummer van de map waarin de map moet komen te staan
De derde variable is de weer te geven naam van de map
De vierde variable is de categorie
Bijvoorbeeld 'dvdmap_a' heeft als volgnummer 4 en komt dan in de map 'dvd' te staan uiteindelijk.
De code die bovenstaand javascript genereerd:
(php)
do {do {do {do {do {do {do {do {do {
... } while(...);
... } while(...);
... } while(...);
... } while(...);
... } while(...);
... } while(...);
... } while(...);
... } while(...);
... } while(...);
Ik kan hiermee tot 9 mappen hoog het javascript genereren, /een/twee/drie/vier/vijf/zes/zeven/acht/negen/, nu kan ik nog wel verder gaan met het uitbreiden maar ik vind deze code achteraf gezien niet erg snel en verder uitbreiden zal het dus nog minder snel doen, ik kan de code nog wel een stuk kleiner maken maar mischien vind ik een betere oplossing. Hoofdzakelijk bekijk deze per categorie alle categorien die er boven liggen gezien per level, negen levels.
Ik heb ook andere oplossingen maar ik loop steeds aan tegen het probleem van het toewijzen van de tweede variable in het javascript door middel van php, ik moet bepalen in welke map de map moet worden weergegeven, zoals in het voorbeeld de eerste variable nummmer '0' heeft en map 'a' als tweede variable '0', staat map 'a' dus in http://www.domein.nl/catalogus/a/.
Iemand enige tips of hint's, geen script request.
Een tabel met een veld 'categorie' met als waarde bijvoorbeeld '/homepage/' of /catalogus/dvd/.
Op de website wordt dat dan http://www.domeinnaam.nl/homepage/.
Aan de andere kant heb ik mappenlijst waarbij elke 'categorie' een map voorsteld,
en deze groepeer en sorteer ik op 'categorie' ASC. De mappenlijst ziet er als volgt uit en
wordt een javascript die de html zal maken met de volgende variable:
(javascript)
0, -1, "catalogus", "/catalogus/"
1, 0, "a", "/catalogus/a/"
2, 0, "b", "/catalogus/b/"
3, 0, "c", "/catalogus/c/"
4, 0, "dvd", "/catalogus/dvd/");
5, 4, "dvdmap_a", "/catalogus/dvd/dvdmap_a/"
6, 4, "dvdmap_b", "/catalogus/dvd/dvdmap_b/"
De eerste variable is de volgordenummer van 0 tot totaal aantal
De tweede variable is het volgordenummer van de map waarin de map moet komen te staan
De derde variable is de weer te geven naam van de map
De vierde variable is de categorie
Bijvoorbeeld 'dvdmap_a' heeft als volgnummer 4 en komt dan in de map 'dvd' te staan uiteindelijk.
De code die bovenstaand javascript genereerd:
(php)
do {do {do {do {do {do {do {do {do {
... } while(...);
... } while(...);
... } while(...);
... } while(...);
... } while(...);
... } while(...);
... } while(...);
... } while(...);
... } while(...);
Ik kan hiermee tot 9 mappen hoog het javascript genereren, /een/twee/drie/vier/vijf/zes/zeven/acht/negen/, nu kan ik nog wel verder gaan met het uitbreiden maar ik vind deze code achteraf gezien niet erg snel en verder uitbreiden zal het dus nog minder snel doen, ik kan de code nog wel een stuk kleiner maken maar mischien vind ik een betere oplossing. Hoofdzakelijk bekijk deze per categorie alle categorien die er boven liggen gezien per level, negen levels.
Ik heb ook andere oplossingen maar ik loop steeds aan tegen het probleem van het toewijzen van de tweede variable in het javascript door middel van php, ik moet bepalen in welke map de map moet worden weergegeven, zoals in het voorbeeld de eerste variable nummmer '0' heeft en map 'a' als tweede variable '0', staat map 'a' dus in http://www.domein.nl/catalogus/a/.
Iemand enige tips of hint's, geen script request.