[ADSL]Internet valt steeds eruit

Pagina: 1
Acties:
  • 1.300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-11 13:54
ik heb een adsl verbinding bij van kpn(planet)

maar nu valt mijn internet steeds weg en moet ik of opnieuw verbinden als dat werkt en als dat niet werkt dan moet ik mijn modem opnieuw opstarten.

ik heb geen firewall aanstaan ofzo
ik heb een ethernet modem

[ Voor 16% gewijzigd door hellrazor op 06-02-2006 16:18 ]

Verwijderd

Wat voor modem/router heb je.

Als je usb modem heb dan zou ik bellen voor ethernet deze geven ze vrij wel voor niks als je al meer dan 2 jaar een contract heb

• hellrazor
ik heb dus een ethernet modem

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:36
- En welk type?
- Hoe heb je je ethernet modem aangesloten bij het begin van je telefoonaansluiting of wat verder in huis?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:58

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je geeft ietsje te weinig info. Bijvoorbeeld is het leuk om te weten van welk merk en typenummer je modem is. Hoe bedoel je precies, 'het internet valt weg'? Bedoel je dat het adsl signaal wegvalt? (gaat het lampje op het modem dat de internetverbinding aangeeft ook uit?)

Treden de problemen op als je wil bellen, of gebeld wordt? Zo ja --> controleer of de splitter op de goede plaats zit. De splitter komt als allereerste in het telefoonnetwerk in huis. Uit de splitter komen dan 2 draadjes: één naar het modem, en één naar het telefoonnetwerk zoals het altijd gezeten heeft.

Het kan ook slechte bekabeling zijn. Zet het modem eens direct aan het isra, met een minimale lengte aan kabel ertussen. Het ISRA of ISRA-punt is de eerste aansluiting in je huis. Dit zijn voorbeelden hoe je het isra punt kunt herkennen:
Afbeeldingslocatie: http://www.kpnadsl.nl/support/support/Uitvraag/stekkerdoos.jpg
Probeer dit met en zonder splitter. (zonder splitter géén telefoon aansluiten!) Als het zonder splitter wel werkt, en met splitter niet, is de splitter waarschijnlijk kapot, en moet je deze vervangen.

Lijkt het op het volgende probleem? Adsl (Direct-Adsl van KPN) valt binnen een paar minuten weg (Dit is een topic van mijzelf) Dan zou je eventuele aangedragen opties nog kunnen proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-02-2006 18:38 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• hellrazor
het model is een Alcatel speedtouch home
de internet verbinding verbreekt gewoon en dan moet ik opnieuw inbellen
telefoon doet het goed

ik krijg een foutmelding

bezig met verbinding maken met ipnummer pc1

fout 651 : De modem (of andere verbindingsapparat ) heeft een fout gerapporteerd.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als het goed is kun je door in de adresbalk van Internet Explorer 10.0.0.138 in te typen, inloggen in het modem.
Waarschijnlijk moet je een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren.
Als je dat gedaan hebt, ga je naar 'System log'. Kopieer dat eens voor ons.

Trouwens, heb je een adsl-abbonement waarbij je modem altijd een verbinding heeft, of moet je inbellen? (met inbellen bedoel ik dat het per minuut wordt betaald, en dat de kosten dus van het gebruik af hangen. Dit heeft dus niks met een 56K inbelmodem te maken)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• hellrazor
DrivinUCrazy schreef op maandag 06 februari 2006 @ 18:56:
Als het goed is kun je door in de adresbalk van Internet Explorer 10.0.0.138 in te typen, inloggen in het modem.
Waarschijnlijk moet je een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren.
Als je dat gedaan hebt, ga je naar 'System log'. Kopieer dat eens voor ons.

Trouwens, heb je een adsl-abbonement waarbij je modem altijd een verbinding heeft, of moet je inbellen? (met inbellen bedoel ik dat het per minuut wordt betaald, en dat de kosten dus van het gebruik af hangen. Dit heeft dus niks met een 56K inbelmodem te maken)
tis ADSL ik kan wel inloggen op mijn modem maar ik zier nergen system log en ik moet ook niet inloggen

Verwijderd

Is de modem direct aangesloten op het isra punt?
Hoeveel meter telefoonkabel zit er tussen de hoofdaansluiting en de modem?

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Oh, sorry, ik zat met een Speedtouch 510 in mijn hoofd, die heeft dat system log wel. Ik zal even zoeken of ik daar wat over kan vinden bij de Speedtouch Home.
Het hoeft ook niet per sé dat je een wachtwoord moet invoeren om het modem in te kunnen; dat ligt er gewoon aan of je zelf een wachtwoord hebt ingesteld.

[edit]:
Ik kan in de handleiding niets vinden over een system log. Ik heb ook wat screenshots bekeken, maar daar zie ik het ook niet bij staan. Dan zal die dat wel niet hebben.

[ Voor 61% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-02-2006 19:19 ]

• hellrazor
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:09:
Is de modem direct aangesloten op het isra punt?
Hoeveel meter telefoonkabel zit er tussen de hoofdaansluiting en de modem?
ik kan het niet nu daarachter aansluiten want daar staat nu een grote kast voor , maar ik heb zo mijn twijfels dat hetprobleem daar licht

Verwijderd

Maar hoeveel meter zit er dan tussen de hoofdaansluiting en de modem?
En welke type abbo heb je?
Als de kabel te lang is dan krijg je ook vaak disconnects. Of teveel stekkers ertussen

• hellrazor
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:15:
Maar hoeveel meter zit er dan tussen de hoofdaansluiting en de modem?
En welke type abbo heb je?
Als de kabel te lang is dan krijg je ook vaak disconnects. Of teveel stekkers ertussen
10 meter ertussen ofzo

ADSL comfort

maar ik dit al jaren en ik heb dit probleem nog nooit gehad

Verwijderd

Kijk eens of je modem iets van keep connection alive heeft .. reconnect every 60 sec. ofzo

Wat doen de 3 lampjes bovenop als je geen verbinding hebt?

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
hellrazor schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:35:
[...]
10 meter ertussen ofzo

ADSL comfort

maar ik dit al jaren en ik heb dit probleem nog nooit gehad
Dat het altijd goed gefunctioneert heeft zegt helemaal niets. Alleen de snelheid is inmiddels al verdrievoudigd, dat is slechts 1 voorbeeldje van wat er sowieso op de lijn verandert is.

Sluit je modem nu maar eens met een korte kabel op ISRA aan en kijk of je daar hetzelfde probleem tegen komt.
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:51:
Kijk eens of je modem iets van keep connection alive heeft .. reconnect every 60 sec. ofzo

Wat doen de 3 lampjes bovenop als je geen verbinding hebt?
De ST home heeft 5 lampjes. Ik gok overigens dat het LineSync lampje gaat knipperen als je niet meer kunt internetten.

• Baziz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-11 19:56

Baziz

Smokey Nutz

Is de snelheid van je verbinding toevallig pas geleden verhoogd?

Life can only be understood in reverse, but must be lived forwareds

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
-modem met een kortere telefoonkabel aansluiten
-modem resetten
-spatie pc1 weghalen bij verbinding
-beveiligingsinstellingen controleren bij verbinding pap en chap moeten aan staan rest uit
-bij tab netwerk een pptp verbinding selecteren
-eventueel proberen zonder splitter

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 12:31
Waarom niet upgraden naar een PRO?

Dat is zoveel maal makkelijker, hoef je niet meer in te bellen.

Draai deze setup nu al 5/6 jaar nog nooit! problemen gehad.
Als je dan je modem goed instelt, nooit meer omkijken naar.

• hellrazor
hoe doe ik dat dan ?

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Dat kan je via de Search vast en zeker vinden. Maar houdt wel in de gaten dat je zowel van KPN als Planet geen ondersteuning meer gaat krijgen als je je modem tweakt.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
heb je de stappen al uitgevoerd die ik eerder gepost heb?

[ Voor 6% gewijzigd door harryslinger op 09-02-2006 01:52 ]

Verwijderd

Je heb geen firewall aanstaan, als, ik gebruik er nooit 1 of heb hem nu even uitgezet :?

Verwijderd

Beste mannen!

Ik heb het probleem al bij kpn neergelegd want ik heb er zelf namelijk ook al last van...
Ik heb ook gelijk gemeld dat er meerdere mensen dit probleem hebben.
Vanavond wordt ik rond de klok van 18.30 terug gebeld door kpn.
En ik ben benieuwd wat ze me te vertellen hebben.

Jullie horen van mij

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:55
Het probleem komt voor doordat kpn de lijnen geupgrade heeft, alleen sommige modems / lijnen trekken dit niet goed.

Oplossing je pakket downgraden.

http://www.designyourgoogle.com

Verwijderd

ja daar ga ik dus mooi niet aanbeginnen..
Ik zit 1.1 km van de centrale af en kpn zei ook dat het niets uit moest maken.
En er werd verteld dat mijn lijn tot 8mbit kon...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 11:10 ]

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:01

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:01:
Beste mannen!

Ik heb het probleem al bij kpn neergelegd want ik heb er zelf namelijk ook al last van...
Ik heb ook gelijk gemeld dat er meerdere mensen dit probleem hebben.
Vanavond wordt ik rond de klok van 18.30 terug gebeld door kpn.
En ik ben benieuwd wat ze me te vertellen hebben.

Jullie horen van mij
Mjah, en t antwoord weet ik ook wel voor je:

a) de bekabeling thuis is niet goed (Te lang, slechte kabels, verkeerd aangesloten, kapotte splitter, kies maar uit)
b) je modem is te oud
c) je modem is brak
d) er is een probleem met je lijn (minst voorkomende reden)

Voor alle mensen met ADSL problemen, kijk eerst een of thuis alles goed is. Dat wil zeggen: aangesloten volgens KPN-informatie. Op die manier moet de aansluiting er als volgt uit zien:

Analoog
IS/RA -> max 2 meter kabel -> Splitter
Splitter -> max 2 meter -> ADSL Modem
Splitter -> zolang als je nodig hebt -> Telefoon

ISDN
IS/RA -> max 2 meter kabel -> Splitter
Splitter -> max 2 meter -> ADSL Modem
Splitter -> ongeveer 2 meter -> NT1 -> Quattrovox (of een andere centrale uiteraard :P )

Op die manier is de bekabeling goed. Alle andere situaties wordt afgeraden, omdat de kpn dan de werking niet kan garanderen.

Lost dit niets op:

Modem factory reset geven en herinstalleren, en bij een usbmodem: nieuwste drivers downloaden.

Lost dat ook niets op:

Modem aansluiten op IS/RA, dus zonder splitter ertussen. Blijft je verbinding dan niet stabiel: Provider bellen, omdat je dan een lijnprobleem hebt, en het automagisch het probleem van KPN wordt.
Lost t wel wat op: ergens is er dan iets stuk in je bekabeling. Hetzij een kabel, hetzij de splitter. Splitter en nieuwe kabel kost bijna niets bij de bouwmarkt, dus dat scheelt. Minder dan een jaar oud: provider bellen, garantie op de splitter.

en het belangrijkste:

Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Je auto deed het gisteren ook nog, en kan vandaag ook stuk zijn. net als je pc, je tv, je radio of je schoonmoeder!!

[ Voor 8% gewijzigd door _Mystikal_ op 09-02-2006 11:47 ]

Verwijderd

Oke dat is waar !

Ik kijk eerst wat ze vanavond te vertellen hebben van kpn en dan ga ik verder actie ondernemen.

Verwijderd

en?

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-12 14:28
Simpel...(?)

Je lijn omgezet naar ADSL2+? dan -> tijd voor nieuw modem de ST Home kan daar niet goed mee overweg.

Ik weet dit omdat ik voor een ISP gewerkt heb waar dit probleem destijds nogal speelde.

Ook als je abo niet gewijzigd is, kan de verbinding wel zijn omgezet naar ADSL2+ in de centrale. Doe eens een postcodecheck op de site van een ISP en kijk of je nog steeds max. 8MB is (ADSL1) of wellicht hoger (ADSL2+) dan weet je het zeker.

Indien het signaal aangepast is, even bellen met je ISP, zij moeten dan zorgen voor een oplossing wat meestal resulteed in nieuw modem.

Verwijderd

volgens allerlei checks is er nog steeds geen ADSL2+ hier in de buurt.
Volgens KPN is de lijn steeds ok en zien ze geen problemen tot aan de modem. Volgens de provider zien ze ook dat mijn verbinding er steeds uit ligt en het modem dan opnieuw verbinding gaat maken.
Maar wellicht zijn er toch wijzigingen in de centrale geweest. Ik kan het modem omruilen maar denk dat ik maar 40 euro bij betaal voor een draadloos geval incl router.
Pagina: 1