Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:01:
Beste mannen!
Ik heb het probleem al bij kpn neergelegd want ik heb er zelf namelijk ook al last van...
Ik heb ook gelijk gemeld dat er meerdere mensen dit probleem hebben.
Vanavond wordt ik rond de klok van 18.30 terug gebeld door kpn.
En ik ben benieuwd wat ze me te vertellen hebben.
Jullie horen van mij
Mjah, en t antwoord weet ik ook wel voor je:
a) de bekabeling thuis is niet goed (Te lang, slechte kabels, verkeerd aangesloten, kapotte splitter, kies maar uit)
b) je modem is te oud
c) je modem is brak
d) er is een probleem met je lijn (minst voorkomende reden)
Voor alle mensen met ADSL problemen, kijk eerst een of thuis alles goed is. Dat wil zeggen: aangesloten volgens KPN-informatie. Op die manier moet de aansluiting er als volgt uit zien:
Analoog
IS/RA -> max 2 meter kabel -> Splitter
Splitter -> max 2 meter -> ADSL Modem
Splitter -> zolang als je nodig hebt -> Telefoon
ISDN
IS/RA -> max 2 meter kabel -> Splitter
Splitter -> max 2 meter -> ADSL Modem
Splitter -> ongeveer 2 meter -> NT1 -> Quattrovox (of een andere centrale uiteraard

)
Op die manier is de bekabeling goed. Alle andere situaties wordt afgeraden, omdat de kpn dan de werking niet kan garanderen.
Lost dit niets op:
Modem factory reset geven en herinstalleren, en bij een usbmodem: nieuwste drivers downloaden.
Lost dat ook niets op:
Modem aansluiten op IS/RA, dus zonder splitter ertussen. Blijft je verbinding dan niet stabiel: Provider bellen, omdat je dan een lijnprobleem hebt, en het automagisch het probleem van KPN wordt.
Lost t wel wat op: ergens is er dan iets stuk in je bekabeling. Hetzij een kabel, hetzij de splitter. Splitter en nieuwe kabel kost bijna niets bij de bouwmarkt, dus dat scheelt. Minder dan een jaar oud: provider bellen, garantie op de splitter.
en het belangrijkste:
Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Je auto deed het gisteren ook nog, en kan vandaag ook stuk zijn. net als je pc, je tv, je radio of je schoonmoeder!!
[
Voor 8% gewijzigd door
_Mystikal_ op 09-02-2006 11:47
]