Hoi tweakers,
Ik zit met een probleempje op mijn stage.
Ik moet een soort van zoekpagina maken voor het bedrijf.
Gebruikers kunnen doormiddel van drie listboxjes hun zoekcriteria aangeven.
Die waarden die ze doorgeven bv (listbox1)bedrijf, (listbox2)afdeling, (listbox3)functie worden via de <Option Value"Philips">Philips dan doorgegeven aan een andere ASP pagina via de POST methode. Punt is nu dat ik deze waarden in een SQL querie wil gebruiken.
Hier een voorbeeld:
SELECT Med_ID,Med_nr,Med_naam,Med_roep FROM Medewerker WHERE Med_roep LIKE '" &strnaam &"%'"
Zoals jullie zien heb ik deels al variabelen gebruikt namelijk: strnaam
, hierin zit de waarde Philips.
Punt is nu dat wanneer er meerdere dingen worden opgegeven, dus van listbox 1:Philips en van listbox2: Inkoop dat ik met verschillende tabellen zit te werken, dus de veldnamen worden anders.
Een gebruiker kan zelf kiezen of die alleen maar zoekt op Philips of op Philips en inkoop.
Ik ben niet van plan om alle mogelijke scenario's uit te schrijven in cases want dan heb ik straks wel 80 verschillende SQL statements in mijn ASP scriptje staan.
Is er een manier om ook de veldnamen variabel te maken dus bv:
Select variabele1, variabele2 FROM variabele3 WHERE variabele4 = variabele5
bv:
variabele1= afd_hoofd
variabele2= afd_nr
variabele3= AFDELINGEN
variabele4=afd_naam
variabele5=Inkoop
Ik hoop echt dat jullie een oplossing vinden, want heb er minstens 4 uur op gegoogled.
Bij voorbaat dank.
Ik zit met een probleempje op mijn stage.
Ik moet een soort van zoekpagina maken voor het bedrijf.
Gebruikers kunnen doormiddel van drie listboxjes hun zoekcriteria aangeven.
Die waarden die ze doorgeven bv (listbox1)bedrijf, (listbox2)afdeling, (listbox3)functie worden via de <Option Value"Philips">Philips dan doorgegeven aan een andere ASP pagina via de POST methode. Punt is nu dat ik deze waarden in een SQL querie wil gebruiken.
Hier een voorbeeld:
SELECT Med_ID,Med_nr,Med_naam,Med_roep FROM Medewerker WHERE Med_roep LIKE '" &strnaam &"%'"
Zoals jullie zien heb ik deels al variabelen gebruikt namelijk: strnaam
, hierin zit de waarde Philips.
Punt is nu dat wanneer er meerdere dingen worden opgegeven, dus van listbox 1:Philips en van listbox2: Inkoop dat ik met verschillende tabellen zit te werken, dus de veldnamen worden anders.
Een gebruiker kan zelf kiezen of die alleen maar zoekt op Philips of op Philips en inkoop.
Ik ben niet van plan om alle mogelijke scenario's uit te schrijven in cases want dan heb ik straks wel 80 verschillende SQL statements in mijn ASP scriptje staan.
Is er een manier om ook de veldnamen variabel te maken dus bv:
Select variabele1, variabele2 FROM variabele3 WHERE variabele4 = variabele5
bv:
variabele1= afd_hoofd
variabele2= afd_nr
variabele3= AFDELINGEN
variabele4=afd_naam
variabele5=Inkoop
Ik hoop echt dat jullie een oplossing vinden, want heb er minstens 4 uur op gegoogled.
Bij voorbaat dank.