[Flash] png's niet de juiste kleur

Pagina: 1
Acties:

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik heb in flash een soort overlay gemaakt die er voor zorgt dat de items een minder harde overgang hebben als ze het beeld in schuiven. Dit zijn twee png's met een gradiënt die van de achtergrond kleur naar transparant gaan. Maar op een of andere manier is het net niet de goede kleur.

Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik het kan verhelpen?

---------

Nog een vraag, is er een mainer om custom fonts te gebruiken voor tekst wat dynamisch word ingeladen? Ik weet dat het kan als je de tekst er gewoon hard neer zet. Maar met een dynamisch tekstvalk wil het niet werken.

Verwijderd

Geen idee, maar waarom importeer je een gradient als PNG? Je kan beter de gradient in Flash maken.

Verwijderd

je kan het idd gewoon in Flash doen, maar dat gaat soms wat trager dan een bitmap.
PNG's met rare kleurovergangen kunnen komen door een verkeerd kleurenprofiel in je grafische applicatie of omdat je m met 256 kleuren hebt ge-exporteert.

ook kan het zijn dat je m als 8 bits ipv 16 bits hebt opgeslagen.

• Pixeldude
Ik heb de overlays nu met de gradients van flash gedaan maar vreemd genoeg kan ik die ook nog zien zitten (zal wel komen om dat mn TFT een contrast heeft van 1500:1 want op mn laptop zie ik het niet) Het valt niet zo heel erg veel op dus ik kan er mee leven.

Iemand nog een idee hoe ik een niet standaart letertype kan gebruiken op een dynamisch tekst veld?

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 19:28
Tekstvak properties => dynamic
Tekstvak properties => embed

• Pixeldude
Hoe bedoel je dat precies?

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 19:28
Als de tekstproperty van een tekstvak op dynamic staat krijg je met Flash 8 een knopje "embed" te zien in je properties panel, als je op dit knopje klikt kan je de karakters van het ingestelde lettertype selecteren die je wenst te integreren voor dat tekstvak. Je hebt bijvoorbeeld een tekstvak dat je icm een balkje als preloader gebruikt, hiervoor het je alle cijfers nodig en het % teken, door deze te embedden in het tekstvak heeft de gebruiker het door jou ingestelde lettertype niet nodig. :)
De help van Flash kan je ook gebruiken voor meer informatie, moet je wel Engels kunnen oc. ;)

• Pixeldude
corpseflayer schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 20:32:
...krijg je met Flash 8 een knopje "embed" te zien ....
Vandaar, Ik werk nog met de MX 2004 Pro. versie.

Maar volgens mij heb ik het gevonden. Links onderin zit een knopje Character.. Als je die klikt dan krijg je een popup menutje waarin je kan aangeven voor welke Characters je een embed font outline wilt hebben.

Dank voor jullie hulp trouwens :)

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
In flash 8 zit een auto embed functie, die van woorden automatisch de letter pakt die nog niet ge-embed zijn.

Ook kun je van een gradient een movieclip maken en deze dan laten renderen als bitmap :)

Flash 8 FTW _/-\o_

//edit: typo

[ Voor 4% gewijzigd door Predje op 09-02-2006 11:06 ]

Pagina: 1