Toon posts:

[Access]Herinneringen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Is het mogelijk dat ik in een formulier een datum invoer en een memo veld heb, dat ik dan op de dag ingevult bij een invoer een herrinering krijg, met het memo veld? Die herrineringen mogen allemaal wel om dezelfde tijd (bijv 10:00).. Ik heb hier wel een beetje naar gezocht, maar kon niet iets vinden wat hier op leek, en kon t nergens uit een andere database halen :( Dus, kan iemand mij uitleggen hoe ik zoiets moet maken, waar ik het moet zoeken.. Ik heb al wel wat geprobeert, maar zonder resultaat uiteraard..
Bedankt alvast :)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dat kan, maar dan moet je wel zorgen dat Access continu aanstaat op een computer, of met een andere programmeertaal aan de slag gaan en je database uitlezen.

Een formulier maken met een timer, die iedere x seconden laten uitvoeren en dan kijken of dag/tijd voorkomen in de tabel met notificaties.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Je zou ook een sceduled task kunnen maken in Windows waarmee Access geopend word met de juiste database en dan in de database een auto-exec macro kunnen maken waarmee je e.e.a. kunt regelen.

Dit is een vrij ranzige oplossing, het kan namelijk ook via een VB scriptje die je via een sceduled task laat uit voeren.

In beide gevallen zal het het nodige werk kosten om het te maken aangezien dit niet iets is wat standaard in Access aanwezig is.

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.