[EOS 350D] Overdracht naar computer werkt niet naar behoren

Pagina: 1
Acties:
  • 694 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-10-2025

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Ik heb onlangs een EOS 350D aangeschaft en heb problemen met het kopieren van de foto's naar mijn computer.
Na aansluiting lijkt alles goed te werken, ik zie de camera en selecteer de mappen die ik wil kopieren naar de harde schijft. Op het moment dat hij aan het kopieren is, lijkt ook alles goed te gaan. Het CF-lampje knippert er vrolijk op los en er worden daadwerkelijk foto's overgezet, maar op een of andere manier kapt hij er na een tijdje gewoon mee. De overdrachtsbalk blijft ergens halverwege staan en het CF-lampje houdt op met knipperen. Wel blijft het woord busy in het LCD-schermpje knipperen. Na een minuutje wachten verschijnt er een foutmelding op het scherm van mijn computer: " Not enough storage is available to complete this operation." Wanneer ik het CF-kaartje in de reader van mijn printer stop kan ik wel alles in één keer kopieren, maar die is aangesloten op een andere computer en daardoor moet ik steeds via het netwerk de foto's weer naar mijn pc kopieren.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Verwijderd

Mag ik je een tip geven? Bespaar jezelf een hoop tijd en moeilijk doen en haal een cardreader van een tientje.

Minder gezeik en nog sneller ook :Y)

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-10-2025

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:07:
Mag ik je een tip geven? Bespaar jezelf een hoop tijd en moeilijk doen en haal een cardreader van een tientje.

Heb je zeker gelijk in, maar wil graag weten wat er aan de hand is.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:07:

+1

Werkt stukken prettiger.

Verwijderd

Mee eens, dat gekut met die kabel is ook nog is funnest voor je camera het is een heel slap connectortje.
Als je het toch zeker wilt weten....
Ikk zou hem eerst op een andere pc testen, met een andere CF Card...eventuele firmware upgraden)
(alle factoren uitsluiten)
Als het dan nog steeds niet werkt is er wat mis met je camera.

TERUGSTUREN DUS...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 09:31 ]

Verwijderd

En als je dan toch een card reader haalt, haal dan een duurdere firewire card reader, veel duurder dan een tientje, maar een factor 6 sneller.

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01 17:29
Heb je niet een energiespaarstand op je camera aan staan? Uitzetten dan, kijken of het helpt. En verder een kaartlezer ja, wel zo handig.

Homo sapiens non urinat in ventum

• -Marjo-
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

-Marjo-

Say it out loud!!!

Ik gebruik altijd de wizard van XP met de foto's naar de pc zetten. Werkt perfect...

Jij kan nog geen gebakken ei koken...

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01 17:29
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:28:
En als je dan toch een card reader haalt, haal dan een duurdere firewire card reader, veel duurder dan een tientje, maar een factor 6 sneller.
Mmm, dan heb jij 'm waarschijnlijk draaien in usb 1.1 modus en niet high speed usb 2.
Immers, die is 400 mbit/sec en firewire (1) is 480 mbit/seconde. Da's geen factor 6.
Of zit ik er naasT?

Homo sapiens non urinat in ventum

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
USB 2.0 is, ondanks dat de specs anders doen vermoeden, niet sneller dan firewire :) Hoe dat technisch zit is misschien wat ingewikkeld en zwaar offtopic om hier uit te leggen, maar goed...

Ik denk dat het aan het powermanagement van je computer ligt. Je moet ff je EOS 350D aansluiten en dan op win + pause/break drukken. Je komt dan bij je systeemeigenschappen uit. Bij tabblad Hardware klik je op device manager. Daar klik je op de [+] voor "Universal Serial Bus Controllers" en dan klik je net zolang op de verschillende "USB Root Hubs" tot je er een vindt waar bij het tabblad "power" je EOS 350D aangegeven staat (hier mijn Logitech MOMO FFB stuurtje):

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Grrrrrene/powerusb.gif

Dan kies je daar het rechter tabblad (Power Management) en vink je daar "Allow computer to turn off this device to save power" uit.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Grrrrrene/powermanagementusb.gif

Bij mijn vader's Fuji Finepix E500 werkte dit prima, misschien bij je EOS 350D ook? Geen idee trouwens waarom hij hem tijdens activiteit uitschakelt, maarja :X

Laat ff weten of je er wat aan had...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1