NEC 3540A met "weirde" problemen

Pagina: 1
Acties:

• mksoftware
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-01 17:28
Hallo allemaal,

In september 2005 heb ik mijn PC samengesteld (dit is het multimediasysteem van de BestBuy guide september 2005). Alles geinstaleerd een heerlijk systeem draaiend, alleen een klein probleem: De NEC 3540A brander doet het helemaal niet goed. CD's kan hij goed branden, hij leest alles ook goed. Maar het branden van DVD's verloopt volgens de programma's ook goed (terwijl in werkelijkheid verpeste DVD's worden afgeleverd). Omdat ik zo geeriteerd raakte van de brander heb ik deze geupdate met Liggy's en Dee's (of hoe dat ook mag heten) meest recente firmware editie. Dit heeft het probleem totaal niet opgelost, mijn drive doet het totaal niet goed met branden. Als een DVD is gebrand zeggen de brandprogramma's: branden voltooid etc..

Als ik de DVD ergens in doe inclusief diezelfde Nec 3540A brander loopt half windows vast. Ook even in de Xbox 360 geprobeerd maar die moet er ook niks van hebben.

Ik weet het niet meer, misschien kunnen jullie nog wat tips en adviesen geven? Anders zet ik het oude firmware er weer op en gaat hij terug naar de NEC leverancier. :?

Gereserveerd voor een nog te verzinnen Signature

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ik had laatst ook een nogal vaag probleem met me nec3500:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/Scannen%20klein.bmp
klik voor grotere afbeelding
zie maar +-8mm vanaf buitenste rand naar binnen
had dit met minstes 1 op de 4 dvd's. oorzaak nog altijd onbekend maar nieuwe fikker lijkt de oplossing te Zijn

enigste oplossing was nieuwe fikker, heb nu nec3550 en loopt (brand) als een trein

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 06-02-2006 16:19 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 15:26
Terug ermee. Mij met een 1300 gebeurd. Had er 15 gekocht (collega's) en uitgerekend de mijne deed het niet lekker.
Het enige wat je zelf fout gedaan kan hebben is een firmware upgrade met een cd/dvd erin. Ik zou een andere vragen.
(uitgaande van het feit dat je zelf andere schijven en brand snelheden hebt geprobeerd)

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met "weirde" problemen? Zeg toch gewoon "raar" of probeer een zo goed mogelijke omschrijving te nemen, ipv ranzig Engels.
Een goede topictitel en starterspost doet al veel.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• mksoftware
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-01 17:28
Mizitras schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:16:
Met "weirde" problemen? Zeg toch gewoon "raar" of probeer een zo goed mogelijke omschrijving te nemen, ipv ranzig Engels.
Een goede topictitel en starterspost doet al veel.
Oprecht mijn excuses, was misschien wel beter geweest. Zal er rekening mee houden..

Groetjes,

Martijn

Gereserveerd voor een nog te verzinnen Signature

• Westlake
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb exact dezelfde problemen met mijn nec nd-4550a en die gaat morgen terug. Heb hem nl. nog maar 2 maanden. Al van alles geprobeerd: ander systeem, nieuwe ide-kabels, clean install, nieuwe firmware, driver update, boel verschillende media(codes) maar het wil allemaal niet helpen.

Ik zou die 3540a inderdaad terugsturen.

[ Voor 19% gewijzigd door Westlake op 07-02-2006 01:24 ]

Pagina: 1