Asus A8N5X boot niet als HP Photoprinter 7760 is aangesloten

Pagina: 1
Acties:

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Een collega van me heeft onlangs een nieuw systeem samengesteld bestaande uit:

A64 S939 3700+
Asus A8N5X (laatste bios revisie)
2x OCZ Performance 512MB
1x Samsung Spinpoint 200GB SATA2
Windows XP Pro + SP2

Devices:
HP Photosmart 7760 (USB)
HP Scanjet 3700c (USB)
HP Deskjet 690c (Parallel)

De printer waarom het gaat is een HP Photosmart 7760 die via USB wordt aangesloten. Als deze printer is aangesloten boot het systeem dus niet, na de POST blijft het beeld zwart, dus net voor het Windows laad scherm gaat het fout.

Het vorige systeem had er geen problemen mee, dat was een Pentium 3 866mHz, Biotec moederbord etc.

Als je de printer aansluit als windows opgestart is, is er geen probleem, het systeem sluit dan ook gewoon af. Bij de installatie is de software eerst geinstalleerd voordat hij werd aangesloten!

Geprobeerd:
-USB legacy devices aan/uit (geen effect)
-USB 2.0 aan/uit (geen effect)
-In windows (hardware manager) delen vd printer uitgeschakeld (ivm ingebouwde cardreader)
-Boot from USB staat uit
-Boot sequence staat op HDD only

Wie o wie kan hem helpen :) !

Instagram / YouTube

Verwijderd

Al een andere USB poort geprobeerd? Met/zonder HUB er tussen?

• aramdin
Andere poorten zijn ook al geprobeerd, hub heeft hij niet. Denk ook niet dat het met een hub wel werkt. Stomme is dat het bij het oude systeem wel werkt.

Ik denk persoonlijk dat het aan de mobo/chipset/chipset driver ligt.

Instagram / YouTube

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

aramdin schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:22:
Andere poorten zijn ook al geprobeerd, hub heeft hij niet. Denk ook niet dat het met een hub wel werkt. Stomme is dat het bij het oude systeem wel werkt.

Ik denk persoonlijk dat het aan de mobo/chipset/chipset driver ligt.
Dit ligt aan de chipset. Ik heb 2 jaar geleden verschillende OEM PC's gezien met dit moederbord, met exact hetzelfde probleem. Wij hadden het met een USB muis en keyboard bij het opstarten. Voor de rest was de PC prima, alleen moest je de USB apparaten pas aankoppelen in Windows.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Voor tien/vijftien euro heb je al een powered hubje tegenwoordig, zou ik voor de gein toch eens proberen...

• aramdin
SgtStrider schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:26:
[...]
Dit ligt aan de chipset. Ik heb 2 jaar geleden verschillende OEM PC's gezien met dit moederbord, met exact hetzelfde probleem. Wij hadden het met een USB muis en keyboard bij het opstarten. Voor de rest was de PC prima, alleen moest je de USB apparaten pas aankoppelen in Windows.
Hmm interesting, weet je zeker dat dit mobo al 2 jaar bestaat? Doel je niet op de voorganger de A7N8X?

Instagram / YouTube

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

aramdin schreef op maandag 06 februari 2006 @ 23:17:
[...]

Hmm interesting, weet je zeker dat dit mobo al 2 jaar bestaat? Doel je niet op de voorganger de A7N8X?
Crap... ik ben blind. Maar toen lag het aan de chipset, lijkt me dat het nu ook is. Ik kreeg geeneens een POST met USB apparaten... USB disablen werkte wel, maar dan had ik geen USB :P

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• aramdin
Opgelost mensen, bios geflashed! Hij kon telkens die bios niet downloaden ivm SQL error. Gister ergens in de avond heeft hij die bios kunnen downloaden + flashen.

Thx for the input

Instagram / YouTube

Pagina: 1