[3ds max 8]particles met fracture modifier?

Pagina: 1
Acties:

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik heb een aprticle systeem(particle array) en daar heb ik een object dat ik spawn maar dat object moet een fracture worden zodat als het de grond raakt uiteenspat in kleinere brokstukken. Is het mogelijk om mijn particle array om te zetten in meshes die wel ingevoerd kunnen worden in het fracture systeem? Dus dat ik als het ware mijn particle array render naar meshes inclusief de animatie er achter en ik die dus als normaal object in mijn viewport zie?

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Wat jij wil kan prima met PFlow of ParticleFlow.
Plaats een PF source (Particle Flow Source) in je scene
Druk op 6 of op [Particle View] in je modefiers lijst.
Daar zie je je PF source ("PF source 01", dat vakje met 1 ding erin) en je instellingen voor die PF ("Event 01", dat vakje eronder met een stuk of 6 dingen erin)
Plaats een positionobject ding (onderin zie je die staan) over je Position Icon ding heen die al in je Event 01 vakje staan. (je ziet dan een rood lijntje, dan vervangt hij hem)
Daarna voeg je een "Collision Spawn" toe (zorg dus dat je geen rood, maar blauw lijntje ziet). Zet hier offspring op 10 ofzo.
Maak dan een shape face aan in het nix, zodat je een "Event 02" krijgt. Voeg er nog een speed ding aan toe, met random 3d ofzo.
Link dat uitstekseltje van die collision aan die event 02 zodat er een lijntje tussen komt.
Vanaf hier moet je het verder zelf maar uitzoeken :) En kijk in de help, er staat een prima tutorial over in. Ik dacht guided missile
Succes! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Guillome op 06-02-2006 16:10 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Maargoed, je kan ook gewoon niet helpen lijkt het wel

[ Voor 25% gewijzigd door Guillome op 07-02-2006 22:53 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router