Als een laatste noodkreet heb ik besloten de GoT-community te raadplegen
. Het gaat om een raar layoutprobleem: ik heb een XHTML validerende (op een paar ALT attributen na) pagina die in Mozilla prima werkt. Verder werkt de site ook prima in IE6, behalve bij deze ene pagina.
URL
De layout verspringt om een voor mij onbegrijpelijke reden naar beneden wanneer je de pagina voor het eerst inlaadt. Doe je een refresh dan is het ineens weer in orde
Overigens heb ik dit in IE 5.5 getest en daar rendert ie consequenter: refreshes lossen daar het probleem niet op. Er is hier wel een pagina, gebaseerd op dezelfde template, die er geen last van heeft.
Relevante CSS:
De code ziet er niet zo netjes uit vanwege het gebruik van een CMS (RadControls) maar het gaat alleen om het stuk vanaf <table id="special"... Verder zijn die tabellen een noodgreep om de gebruikers (n00bs
) makkelijker te laten werken met het CMS. De hoogtes staan m.i. gewoon zoals het hoort, zowel in de CSS als in de tabel.
Kan iemand mij helpen om te zien wat ik over het hoofd zie? It's driving me crazy
EDIT: het lijkt er trouwens op dat de DIV (#specialArea) verspringt, maar waarom?
URL
De layout verspringt om een voor mij onbegrijpelijke reden naar beneden wanneer je de pagina voor het eerst inlaadt. Doe je een refresh dan is het ineens weer in orde
Relevante CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| table#special { background-image:url(../img/special-backdrop.jpg); background-repeat:repeat-y; background-position:0 0; } div#specialArea { display:block; height:384px; width:880px; overflow:auto; } |
De code ziet er niet zo netjes uit vanwege het gebruik van een CMS (RadControls) maar het gaat alleen om het stuk vanaf <table id="special"... Verder zijn die tabellen een noodgreep om de gebruikers (n00bs
Kan iemand mij helpen om te zien wat ik over het hoofd zie? It's driving me crazy
EDIT: het lijkt er trouwens op dat de DIV (#specialArea) verspringt, maar waarom?
[ Voor 4% gewijzigd door whitey-d op 06-02-2006 15:07 ]
“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”