Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Elco vervangen op Mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik was net ff bij de elektroboer geweest en daar een paar nieuwe elco's gekocht.
(mobo had lekkende elco's :( )

maar ik moest er 3 van 1000µF 6,3v kreeg 1000µF 16v dat is dus goed.
en ook 2 van 2700µF 6,3v maar die had die niet hij zei je kunt ook 4700µF 16v gebruiken.

het gaat op om een MSI K7T Pro2 ver:1

nu is mijn vraag kan ik die gewoon gebruiken of gaat dat fout?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hoger voltage maakt niet uit, hogere capaciteit maakt wel uit. :)
Heb je wel low-ESR elco's mee gekregen?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Depends. Je hebt voor mobo's eigenlijk low-ESR-elco's nodig, anders heb je kans dat ze binnen een korte tijd weer open liggen. Ook de tweede variant (van 4700uF) lijkt me iets te groot; je hebt een kans dat de DC-DC-converter op je mobo het niet leuk gaat vinden.

Lang verhaal kort: Je kunt het proberen, kans dat het werkt is best aanwezig, maar vraag 2 is of ze het ook in de toekomst nog blijven doen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee ik ga normaal naar een andere zaak maar ja het is maandag...

nu heb ik een vaag merk NA (M) 1000µF 25v
waar ik normaal heen ga (huggers) krijg ik meestal philips mee.

ik heb de 2 van 2700µF niet vervangen en het mobo lijkt het goed te doen...
dus wacht ik het maar even af en anders haal ik ze ff ergens anders.

Verwijderd

Wat zijn low-ESR elco's? Wat is het verschil met gewone (?) elcos?

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11 15:25
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:35:
Wat zijn low-ESR elco's? Wat is het verschil met gewone (?) elcos?
beter kwaliteit. zien er ook wat anders uit.
http://www.low-esr.com/

Verwijderd

Low-ESR wil zeggen dat de interne weerstand van de condensator laag is. Als de ESR (interne weerstand) te groot is, dan dissipeer je vermogen in die interne weerstand. Dat vermogen wordt omgezet in warmte. Die warmte is vervolgens weer slecht voor de levensduur van de elco.

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 08:54

MrDry

Desperados!

LOL. Ik heb ook mijn elco's op hetzelfde mobo vervangen.

Het nadeel is dat deze elco's wat groter zijn dan de originele. Mijn processor cooler paste er maar net op....

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Ik heb op mijn AOpen MB ook last van het lekkende condensator probleem. Er zijn heel veel MB met dit probleem. Het kan instabiele spanningen veroorzaken met als gevolg plotselinge reboots van je systeem.

nieuws: Lekke condensators steken kop weer op

Verwijderd

Sprite_tm schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:34:
Depends. Je hebt voor mobo's eigenlijk low-ESR-elco's nodig, anders heb je kans dat ze binnen een korte tijd weer open liggen. Ook de tweede variant (van 4700uF) lijkt me iets te groot; je hebt een kans dat de DC-DC-converter op je mobo het niet leuk gaat vinden.

Lang verhaal kort: Je kunt het proberen, kans dat het werkt is best aanwezig, maar vraag 2 is of ze het ook in de toekomst nog blijven doen.
lijkt me vrij stug eigenlijk
waardes boven de 1000 uf zijn over het algemeen alleen maar afvlakkings condensatoren dus in theorie zou je er alleen maar een strakkere lijn van moeten krijgen omdat ie nog meer de rimpelspanning egaliseerd dit moeten inderdaad wel low esr elcos zijn
ik heb al veel mobos met dit soort grotere waardes zien vervangen worden en dat gaat allemaal goed

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 13:42

Elektronicanet

Leds do it!

Die elco's moet je niet kopen. Als je contact opneemt (beste is telefonisch) met de fabrikant, krijg je ze gratis toegestuurd. Heb het pas nog gedaan, bij 3 verschillende fabrikanten, allemaal gekregen :)

Nederlander in België

Verwijderd

:) Ik heb meteen een mail verstuurd ;)
Pagina: 1