Toon posts:

Keuze gps muis

Pagina: 1
Acties:
  • 1.975 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe gpsmuis aanschaffen voor de HP Hx2410 met TT5, wie heeft er ervaring met één van deze muizen.
- Haicom HI-406 BT;
- ADAPT AD-700 Sirf III Bluetooth
- TomTom SiRF III Bluetooth GPS Receiver
Ik zoek een andere muis omdat de standaard tomtom muis bij mij in de auto erg slecht functioneert.
Weet iemand of je met Sirf III in een auto met een franse voorruit goede ontvangst hebt of heeft die Haicom toch iets extra's daar tegen? _/-\o_

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb zelf alleen kennis met leadtek en die werken erg goed bij mijn pda. Misschien dat je daar naar is kan kijken?

Verwijderd

Waarom zou een andere muis het beter doen in je auto dan de standaard ? Doet de muis het buiten de auto beter dan in de auto, of is de ontvangst gewoon slecht?
Ik heb dan wel geen Franse auto maar in de Ford Focus met getint glas en voorruit verwarming heb ik het zo'n goede ontvangst als in de vorige Opel Meriva.

oja , ik heb het zowel gedaan met de leadtek muis als de standaard TomTom muis die bij de HP 1710 zat.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2006 14:14 ]

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:28

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als je een warmtewerende voorruit hebt dan kun je de gps-ontvanger heb beste in het "tolgat" voor de binnenspiegel plaatsen. Helaas hebben veel ontvangers een bolle behuizin waardoor deze lastig tegen de voorruit geplakt kan worden. Ik heb wat dat betreft goede ervaringen met een Globalsat BR-305 SIRF III-ontvanger. Deze heeft een platte bovenkant en kan daardoor eenvoudig met dubbelzijdig plakband bevestigd worden. De ontvangst is zeer goed. Ik heb 'm eerst bevestigd in het tolgat van een Peugeot 307 en nu is hij weggewerkt onder het dashboard van een 3-serie.

Persoonlijk ben ik meer gecharmeerd van bedrade gps-ontvangers. Als je die netjes wegwerkt en een mooie (Brodit) houder gebruikt heb je een stabielere werking dan met bluetooth en hoef je nooit een de ontvanger op te laden. Het handigst is om de gps-ontvanger continu onder stroom te zetten zodat hij zijn positie vasthoudt als de auto stilstaat.

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:34
Ik weet niet of het voor alle ontvangers geldt, maar volgens de verhalen die ik gehoord heb behoren de TomTom muizen tot de betere soort. Vergeet ook niet dat je huidige muis misschien ook de radio signalen (TMC?) kan ontvangen, en een willekeurige andere muis niet.

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:02
Ik heb die TomTom SirfIII muis ook en hij bevalt uit stekend. Hij heeft snel een fix (een van de grootste irritatiepunten), goed ontvangst, veel ontvangst. En hij werkt naadloos met TomTom (niet eerst koppelen of kloten met COM poorten oid).

Ook in dashboardkastjes, onder radios, op de achterbank heeft ie gewoon ontvangst. Geen vrij zicht naar de hemel vereist dus!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In het subforum Gadget Talk zul je meer topics vinden over GPS muizen. Ik heb zelf een ADAPT GPS muis en die bevalt me uitstekend. Heeft altijd snel een fix, ook na een tunnel bijvoorbeeld en is erg nauwkeurig.

Zoeken naar GPS muis op het forum

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:10:
Ik wil een nieuwe gpsmuis aanschaffen voor de HP Hx2410 met TT5, wie heeft er ervaring met één van deze muizen.
- Haicom HI-406 BT;
- ADAPT AD-700 Sirf III Bluetooth
- TomTom SiRF III Bluetooth GPS Receiver
Ik zoek een andere muis omdat de standaard tomtom muis bij mij in de auto erg slecht functioneert.
Weet iemand of je met Sirf III in een auto met een franse voorruit goede ontvangst hebt of heeft die Haicom toch iets extra's daar tegen? _/-\o_
Ik heb zelf de 2410, TT5 en de Adapt muis.
Zeer over te spreken :)

De adapt muis houdt het zo'n 12-15 uur uit op de accu - de accu is dezelfde als de accu uit de 6230 Nokia, dus je kan altijd vervangen of een reserve plaatsen.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 11:10
Sirf III muis lost een hoop gecoate raam problemen op, ik heb zelf nu een Sirf III muis met draadje als vervanging van de TT muis en heb nu wel ontvangst door mijn Clio voorruit heen.

Neem voor de iPaq trouwens geen muis met draad, die dingen hebben geen Com poort en dan werkt het niet (kwam ik achter toen ik nog een draadjes muis had gekocht voor mijn 6340...)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:01
Jiriki schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:37:
Sirf III muis lost een hoop gecoate raam problemen op, ik heb zelf nu een Sirf III muis met draadje als vervanging van de TT muis en heb nu wel ontvangst door mijn Clio voorruit heen.

Neem voor de iPaq trouwens geen muis met draad, die dingen hebben geen Com poort en dan werkt het niet (kwam ik achter toen ik nog een draadjes muis had gekocht voor mijn 6340...)
En omdat het niet werkt, leveren de webwinkels voor de lol een kabel bij zeker... 8)7 Je zal toch een iPAQ zonder bluetooth hebben...

Heb zelf een Holux GPSlim 236. Prima apparaatje. Sirf 3 en bluetooth.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:02

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Vergeet ook niet de kijken naar de Holux 236. Heel goed ding, zowel BT als bedraad, standaard mobiele telefoonbatterij en met een kabel is de muis ook gewoon op stroom te gebruiken en dan op te laden.
Jiriki schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:37:

:? Mijn iPaq 2490 heeft gewoon een com1 hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Nou met al deze tips moet ik uit de voeten kunnen. Ik heb nu van iemand een ADAP AD-500 te leen en met deze bluetooth heb ik binnen 10 sec een fix. Met die van TomTom duur het soms 10 minuten en daar wordt je niet vrolijk van. Een levensduur van een batterij van meer dan 10 uur moet toch voldoende zijn, alhoewel de optie om de muis voortdurend onderspanning te leggen lijkt me ook wel het proberen waard, eens even met de dealer contact opnemen, zo moeilijk moet dat niet zijn toch. Als ik het goed begrijp houdt de muis dan de sattelieten vast???? Lijkt me een prima optie :9 :9 :9 :9

Verwijderd

Topicstarter
superduper schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:43:
Vergeet ook niet de kijken naar de Holux 236. Heel goed ding, zowel BT als bedraad, standaard mobiele telefoonbatterij en met een kabel is de muis ook gewoon op stroom te gebruiken en dan op te laden.

[...]

:? Mijn iPaq 2490 heeft gewoon een com1 hoor.
Is dit trouwens de GR-236???, deze is wel erg prijzig....189 eurootjes

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:01
Dat is hem inderdaad. Beetje goed zoeken en je vindt hem voor € 139,- bij direqt

Dat je hem ook bedraad kunt gebruiken weet ik echter niet. Je kunt hem wel gewoon laden met draad, maar of je hem ook kunt aansluiten... Ik heb in ieder geval geen kabel erbij gekregen die ik kan aansluiten op m'n PDA.

[ Voor 46% gewijzigd door Vozze op 06-02-2006 22:41 ]

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

je hebt ook nog Holux.

En een TomTom muis is een leadtek dus dat zou niet zoveel verschil uitmaken er zit alleen een ander jasje omheen.

Daarnaast kan je je gps muis ook achter in neerleggen en dan kan je gewoon met bleutooth connecie maken. En volgensmij zitten er op franse auto`s (renaults) aan de linkerkant geen delen wat de GPS verstoord (denk aan voorruit verwarming, getinte ramen etc)

owja neem dan ook geen franse auto :+

[ Voor 6% gewijzigd door loodgieter op 06-02-2006 22:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tja een auto inruilen om te navigeren is een beetje te veel van het goede 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Twix schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:45:
je hebt ook nog Holux.

En een TomTom muis is een leadtek dus dat zou niet zoveel verschil uitmaken er zit alleen een ander jasje omheen.

Daarnaast kan je je gps muis ook achter in neerleggen en dan kan je gewoon met bleutooth connecie maken. En volgensmij zitten er op franse auto`s (renaults) aan de linkerkant geen delen wat de GPS verstoord (denk aan voorruit verwarming, getinte ramen etc)

owja neem dan ook geen franse auto :+
Goede site die Holux

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er ervaring met de Globalsat BT338, deze schijn ook erg goed te zijn en ondersteund WAAS

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-10-2025
[/quote]Ik heb zelf de 2410, TT5 en de Adapt muis.
[quote]

@Silex: de adapt ad-700 is toch nog niet verkrijgbaar?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
drernie schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:50:
Ik heb zelf de 2410, TT5 en de Adapt muis.

@Silex: de adapt ad-700 is toch nog niet verkrijgbaar?
Ik heb 'm vorig jaar gekocht - weet niet precies welk model het is, maar het is er een van Adapt.
(zwarte behuizing, blauwe sateliet erop)

[ Voor 4% gewijzigd door SileX op 17-02-2006 15:38 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Weet niet of het aan de orde is; maar ik heb zelf een Parrot CK-3300 Blutooth carkit met gps functie... Werkt tegelijkertijd als carkit (voor m'n set630) en als gps muis (voor m'n MDA compact...)...
Prima apparaatje! En te krijgen voor 229 euro...

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 17-02-2006 15:41 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:24

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb zelf de Oasis Media Bluetooth GPS Receiver voor €72 gehaald. Topdingetje

Nauwkeurige en zuinige GPS-ontvanger
De Oasis Media Bluetooth GPS Receiver heeft een lange adem en een snelle fix. Deze zuinige 16-kanaals GPS-ontvanger navigeert maar liefst achttien uur op één acculading. Zijn nauwkeurige tracking en zeer lage stroomverbruik maken hem tot een ideale bijrijder. Deze ontvanger is technisch identiek aan de populaire Adapt AD-300.

TomTom-compatibel
De Oasis Media Bluetooth GPS Receiver houdt tot 16 satellieten in het oog voor een nauwkeurige positiebepaling, andere GPS-ontvangers gebruiken slechts 12 satellieten. Hij is NMEA-compatibel en werkt hierdoor uitstekend met TomTom Navigator, Mapsonic, Route 66 en vrijwel alle andere GPS-software. Uitermate geschikt voor autonavigatie, wagenparkbeheer, recreatief gebruik en nog veel meer.

Standaard Nokia-accu
De verwisselbare 930 mAh accu is Nokia-compatible en wordt ook gebruikt in de Nokia 5100, 6230, 7610, 3650, 6600 en N-Gage. Een vervangend exemplaar is dus zo gevonden. U kunt bij ons natuurlijk ook terecht voor een extra accu.

De Oasis Media Bluetooth GPS Receiver wordt geleverd met:

* 930 mAh Li-polymeeraccu
* reislader (100- 240 Volt)
* USB-laadkabel
* autolader 12V
* cd-rom met controlesoftware
* gebruikershandleiding
* 2 jaar garantie

Home Assistant Configuratie V&A

Pagina: 1