Toon posts:

[Macro] Email adressen filteren uit email body

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen weten of het op een of andere manier mogelijk is om uit emailtjes van Postmaster (non deliverables) het email adres wat in de email body staat te filteren en evt. in een excel lijst te zetten.

Ik zat zelf te denken aan een macro, maar ik moet dan eerst op weg geholpen worden, want ik ben niet zo goed in het scripten van zoiets.

Emailtjes zien er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Your message did not reach some or all of the intended recipients.

Subject:  xx
      Sent: 6-2-2006 13:55

The following recipient(s) could not be reached:

naam@host.com on 6-2-2006 13:55
            The e-mail account does not exist at the organization this message was sent to.  Check the e-mail address, or contact the recipient directly to find out the correct address.
            <x #5.1.1>

Hij komt van de postmaster af dus kan geen adres uit sent field halen, alleen uit de body:( En het zijn er nogal veel dus probeer ik het te automatiseren op een of andere manier:P
Als iemand me een advies of tip kan geven, hartelijk dank.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2006 14:02 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-04 17:49

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En nu kunnen wij die macro voor je gaan schrijven? Sorry, daar doen we niet aan. :)

We missen hier nogal wat info. Om te beginnen: waar wil je die macro voor maken? Outlook? Thunderbird? Een andere client? Of misschien wel op je eigen mailserver? Daarnaast mis ik zoals ik al zei een beetje eigen inzet. Als je een probleem tegenkomt bij het schrijven van een macro dan kun je hier concreet de vraag stellen wat je fout doet, maar als je zelf nog helemaal niets hebt, dan komt dat gewoon "lui" over. Probeer het dus eerst zelf eens op te lossen. Mocht je er echt niet uitkomen, dan kun je een topic openen in Officesuites en -software, waar meer mensen rondlopen met verstand van Officepakketten en macrotalen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.