Goed alternatief voor NForce4 gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-05 20:08
Hallo,

Ik ben na ongeveer een jaar mijn Asus A8N-SLI Deluxe zat. Niet om het bord zelf, maar om de chipset. Ik kan namelijk sinds ik dat moederbord heb niet poorten openzetten voor bijvoorbeeld mijn FTP server. Dit doe ik icm. een Speedtouch 580 modem. Beneden heb ik een pc met NForce 2 chipset en daar werkt het perfect op.

Nu denken jullie aan firewalls en andere software... Dat is er niet. Ik heb in de jaar echt alles geprobeerd. Firewall uit, Firewall verwijderen, Antivirus verwijderen, ActiveArmor geinstalleerd en de firewall op UIT gezet... En uiteindelijk de PC een aantal keren geformateerd en met een schone Windows (XP) installatie geprobeerd... Niets werkt.

Toen ben ik verder gaan zoeken in de ActiveArmor firewall die in de NVidia chipset zit. Via de webadmin heb ik toen een item gevonden waar je poorten kon openzetten. Ik dacht _/-\o_ dit is het... Maar ik heb de vroeg gejuicht. Nadat ik de poorten daar had opengezet om te testen werkte mijn port forwarding wel... Maar toen ik de Firewall op mijn "Custom" instellingen zette kreeg ik spontaan een BSOD.

De PC starte opnieuw op, maar bij het inloggen in windows was het weer BSOD en boem weer herstart... Dit ging maar zo door.

Ik heb dit gelukkig weer goed gekregen door in te loggen in veilige modus en een aantal dingen te verwijderen.

Ook heb ik de andere onboard lan poort geprobeerd. De Marvell poort. Ik dacht die heeft vast niets met die NVidia Firewall te maken aangezien die volgens de site alleen op de NVidia Lan poort zit. Maar ook dit had het zelfde resultaat.

Een maat van mij heeft het zelfde moederbord als mij en ook het zelfde internet bij de zelfde provider. Hij heeft het nieuwere type modem van Speedtouch. (Ik meende uit mijn hoofd de Speedtouch 716, geschikt voor IP Phone en ADSL2+) Ik dacht misschien heb ik dan een kapot exemplaar, dus ik probeer het bij hem ook even.
Maar wat ik al aan voelde komen... Werkt niet. En het leuke is: Hij zit draadloos aangesloten via de bijgeleverde Speedtouch USB Receiver. Dus op één of andere manier heeft die NVidia Firewall invloed op alle netwerk verbindingen op de PC. Ondanks dat hij uitstaat in de webadmin en de software van de firewall niet eens in geinstalleerd... Rara hoe kan dat?

Er is dus een lichtpuntje dat de port forwarding even heeft gewerkt. Maar na al dit gepruts en gekloot ben ik het gewoon zat.

Zijn er momenteel vergelijkbare moederborden met de zelfde stabiliteit en snelheid als de Asus A8N-SLI Deluxe? Ik heb me scheel gezocht op de websites van Gigabyte, DFI, MSI etc... maar ik vind toch dat gebruikerservaringen mij toch wat meer vertrouwen geven.
Ik wil namelijk niet weer een vrij duur moederbord kopen waarmee ik de zelfde (of andere) problemen mee ga krijgen... :(

Borden met ULI chipset kunnen volgens mij wel weggelaten worden omdat ik daar slechte ervaring mee heb. Bij het installeren van de chipset drivers vond ik het één en al drama. Dit ging om de ASUS P5RD1-VM.

Ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb zelf ook een A8N-SLI Deluxe en heb werkelijk nergens last van.
Ik snap niet echt wat nou het probleem is, maar voor zover ik het begrijp kun je niet port-forwarden, en zelfs bij een wireless stickie lukt het niet.
In dat geval betwijfel ik zeer of het aan je mobo ligt, omdat het ook bij externe netwerk-adapters voorkomt. Ik denk dat het aan de nvidia firewall ligt, heb je al eens geprobeerd een schone XP te installeren, en bij de nvidia drivers de firewall NIET te installeren?
Nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat dit aan het moederbord ligt, zeker omdat ik zelf ook dit moederbord heb en alles perfect werkt, RealVNC port forwarding etc werkt prima :/

EDIT: en het lijkt me zonde een nieuw bord te kopen als het neit eens aan je mobo ligt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door TheBlasphemer op 06-02-2006 13:33 ]

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Saeverix
Ja inderdaad... Maar zoals je ziet heb ik echt alles geprobeert. In het begin toen ik het moederbord net had heb ik de Firewall software niet eens geinstalleerd. Omdat ik van te voren al een slecht gevoel had bij een Hardwarematige Firewall... Maar zelfs toen kon ik niet port forwarden...

Ik heb ook een tijd aan mijn modem zitten twijfelen. Maar de PC beneden (Wireless) en mijn Laptop werken perfect. Ik voeg een NATP rule toe in het modem en zet de server aan. Klaar lopen als een treintje... Ook via www.grc.com geeft hij dan aan OPEN!...

Als ik ditzelfde doe met mijn PC boven (A8N-SLI Deluxe) dan geeft GRC.COM vrolijk aan STEALTH!... En als ik tegenwoordig ergens pissed van word is dat het woordje STEALTH! :)

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
windows firewall wel uitgeschakeld/geconfigureerd?
statische IP's gedaan?

Dit probleem ligt iig zeker niet aan de chipset maar is een softwareprobleem ;)

[ Voor 9% gewijzigd door PiweD op 06-02-2006 14:05 ]

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 19:17
Ik heb ook wel eens problemen gehad. Had ik tijdens installatie van XP die ActiveArmor troep erop gezet. Al je die gewoon eruit gooit ken er geen probleem zijn. En koop anders een Gigabit kaartje voor 20 euro ofso? Bespaart een hoop moeite.
Maar die ActiveArmorzooi is behoorlijk klote. Had ook verschrikkelijk last van datacorruptie bij het downloaden. Als je ActiveArm*r er gewoon vanaf wiebert moet het goed zijn. Ik kan me niet herinneren dat de bios er instellingen voor heeft.

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
je moet je windows gewoon schoon installeren en de hele nvidia firewall en active armor niet installeren. Dat werkt gewoon, wat jij zegt kan niet aan de chipset liggen.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Saeverix
@jealma: als je mijn verhaal doorleest zie je dat ik dat al gedaan heb, maar zonder resultaat...
en mocht het zoals je zegt een software probleem zijn, waarom doet hij het op die andere pc's wel? staat de zelfde software op...

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De Nforce4 firewall is echt enorm brak. Je bent absoluut niet de enige waarbij deze BSOD's veroorzaakt. Als je de search gebruikt zul je tal van voorbeelden vinden. Niet voor niets raden de meeste mensen aan de firewall en ide drivers NIET te installeren.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Saeverix
Klopt daar was ik inmiddels achter... Heb ook de NVidia forums af gezocht en tal van gelijke voorbeelden gelezen, maar geen één met een oplossing.

Mijn probleem blijft bestaan, zelfs na schone install zonder firewall troep...

En @PiweD: Heb t zelfs geprobeerd met alles uit... Windows Firewall, Modem/Router Firewall... Heb zelfs mijn PC als "Default Server" ingesteld op het modem. Hij laat dan al het inkomend verkeer door naar het ip wat je daar hebt ingevuld. In mijn geval 10.0.0.2. Maar nee hoor: GRC.COM of welke andere willekeure poortscanner geeft aan STEALTH!. Het is heel erg leuk dat ik STEALTH ben, maar wil wel poorten kunnen openzetten wanneer dat nodig is.
Wanneer ik de "Default Server" ip instel op bijvoorbeeld mijn laptop (10.0.0.4) dan staan ineens alle poorten CLOSED! en poorten waarvan ik een programma open heb (Bijvoorbeeld FTP Server) staan op OPEN!...

Dus het is niet het modem, maar mijn PC. Het is niet de software, want die is al tientallen keren op verschillende manieren geinstalleerd met/zonder nvidia firewall. Windows Firewall aan/uit. Virusscanner aan/uit... Niks nakkes nada... Dus dan blijft er bij mij maar 1 ding over: Of het Moederbord, of de Chipset op het moederbord... En daar word ik zo langzamerhand gestoord van...

[ Voor 6% gewijzigd door Saeverix op 06-02-2006 15:19 ]

Verwijderd

Stop de netwerkstekker in de andere NIC en probeer het nog is.. Had hetzelfde probleem..

• Saeverix
Hoe bedoel je? Want ik heb het ook geprobeerd met de Marvell poort op het moederbord...
Of bedoel je in andere stekker op modem?

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05 12:44
Dit is dus geen Nforce4 probleem, maar een probleem met software. Op de een of andere manier is er iets verkeerd gegaan in je configuratie. Heb je bijvoorbeeld al eens gekeken of je windows firewall uit staat op AL je netwerk connecties? Vanuit netwerk verbindingen kun je onder geavanceerd/advanced per verbinding andere instellingen voor je windows firewall instellen. Wie weet staat hij op één daarvan nog aan. Verder kun je natuurlijk om eventuele problemen met active armor te voorkomen deze nog een keer installeren en daarna verwijderen. Active Armor is namelijke een hardware accelerated firewall, maar zonder de bijbehorende software gebeurd er niet veel.

ps. Welke bios-versie draai je en welke versie van Nforce drivers?

[ Voor 6% gewijzigd door empheron op 06-02-2006 16:45 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Kijk ook even in je bios. Mischien dat daar de firewall nog aan staat.

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 10:42
uli chipset?

ik heb wel interresse voor je a8n sli :P

gysbertbergsma (at) gmail (dot) com

[ Voor 17% gewijzigd door __xeno__ op 06-02-2006 17:24 ]

Verwijderd

ik verdenk toch de hardware, bij mij snoept ie 10 kb van mij max upload eraf(ik heb al niet veel en 10 kb upload minder dan voorheen is een grote klap voor mij). zelfs als het de marvel poort is, is het hetzelfde. zelfs als ik gentoo gebruik is het hetzelfde. en nee ik gebruik geen active armor.

dat het zelfs in gentoo zo is, doet me sterk denken aan de hardware.

btw, ik kan wel gewoon portforwarden(ja bij mij geen problemen in die richting), alleen jammer van die mysterieuze 10 kb minder in upload.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Waarom probeer je de Marvel Netwerkpoort dan niet? Die heeft namelijk geen last last van een firewall, die heeft echt te maken met de nVidia-netwerkkaart. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

over uli chipsets, over de Asrock Dual hoor ik bijna alleen maar goeds (je kan alleen geen T1 draaien, reboot in paint en met flash)

verder kan je voor bijv. de Abit AX8 gaan die heeft een Via K8T880 chipset met PCI-E
een andere optie is een Asus A8S-X met een Sis756 chipset

of andere mobo's met deze chipsets, verder zijn er wenig mogelijkheden als je ook PCI-E zoekt

een mobo met de X200 chipset van ATI raad ik af, de southbridge leverd nog al slechte USB 2 prestaties en heeft geen al te beste S-ATA mogelijkheden.
dit kan je oplossen door een bord te kiezen met een Uli southbridge mar dat wil je niet ;)

[ Voor 26% gewijzigd door GoldenSample op 06-02-2006 20:31 ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

spk2go schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:24:
Waarom probeer je de Marvel Netwerkpoort dan niet? Die heeft namelijk geen last last van een firewall, die heeft echt te maken met de nVidia-netwerkkaart. :)
Sorry maar dan moet je toch echt alles even beter lezen, want dat heeft hij al gedaan en zonder suc6

• Saeverix
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:32:
[...]

Sorry maar dan moet je toch echt alles even beter lezen, want dat heeft hij al gedaan en zonder suc6
Precies ;)

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 18:45:
ik verdenk toch de hardware, bij mij snoept ie 10 kb van mij max upload eraf(ik heb al niet veel en 10 kb upload minder dan voorheen is een grote klap voor mij). zelfs als het de marvel poort is, is het hetzelfde. zelfs als ik gentoo gebruik is het hetzelfde. en nee ik gebruik geen active armor.

dat het zelfs in gentoo zo is, doet me sterk denken aan de hardware.

btw, ik kan wel gewoon portforwarden(ja bij mij geen problemen in die richting), alleen jammer van die mysterieuze 10 kb minder in upload.
ik verdenk crappy bekabeling

en voor de TS, dat de nf4 chipset de boel ophoudt is echt de grootste onzin, probeer eens een unix distro ofzo het is echt software matig kan gewoon niet anders..

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb je nog helemaal niet gehoord over testen met een live cd. Download ff een cd'tje en kijk of je daarmee wel iets aan de praat krijgt.

Je hebt het ook de hele tijd over niet aan staat of uit staan, maar dat is juist het probleem met die hardware matige firewall. Als je eenmaal de software hebt geinstalleerd, kan je hoog en laag springen, maar het blijft brak.

Ik heb nog niets gehoord over een clean install waar je dus alleen je nForce en Forceware installeert. Bij de vraag of je de firewall wil installeren kies je dus voor nee. Bij velen werkt het op deze manier wél, dus het zal eerder een RMA zijn (wat me vreemd lijkt, want de rest schijnt wel te werken), of toch een verkeerde software config. Het ligt denk ik dus of aan jou of aan specifiek jouw moederbord.

• Saeverix
Ja ik zit ook aan RMA te denken, maar t kost mooi geld als je hem opstuurt voor RMA terwijl t niet aan het mobo ligt...

Schone install heb ik zo vaak gedaan. Heb nog nooit de firewall geinstalleerd tot de laatste keer. Dit omdat ik dacht dat hij misschien standaard aan staat ofzo :S

Het lijkt me sterk dat ik het elke keer weer voor elkaar krijg windows zo in te stellen dat hij alles blokkeerd... Maar zal eens een distro proberen. Heb er nog wel eentje liggen...

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 22:02

jotheman

Was like that when I got here!

Zoals in dit topic al 'n paar keer is gezegd is 't onzin dat de *hardware* dit soort problemen kan veroorzaken. Dat is erop gemaakt en werkt bij veel mensen wel gewoon. Kun je zeggen wat je wilt, maar de hardware zal 't niet zijn. Check je instellingen nog eens ofzo, ik weet geen oplossing maar 't bord RMA-en schiet je echt geen donder mee op imho...

I see dead pixels...

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Pak een goedkoop netwerkkaartje van 10 euro en kijk of je het probleem dan nog steeds hebt. Hier net als iedereen (je had toch niemand gevonden met hetzelfe probleem?) geen problemen met het netwerk en openzetten van poorten. Ik heb meerdere software firewalls gebruikt.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Bij mijn nforce 3 250gb heb ik hetzelfde gehad. Nieuwe bios en reinstall van windows zonder de networksuite deed wonderen. Misschien even bios update/resetten en dan meteen windows opnieuw installeren zonder de suite? De marvell lan staat 100% los van je NV firewall.

Qua andere chipsets heb je niet veel keuze, VIA zou ik je helemaal afraden.

[ Voor 24% gewijzigd door |sWORDs| op 07-02-2006 01:32 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

bijna alle MB's die ik ooit gehad heb,Asus,Tyan,MSI,Supermicro,kregen vroeg of laat problemen met hun onboard netwerk.
ik gebruik nooit meer een onboard lan aansluiting,altijd direct 2 kaartjes erin met altijd
2 verschillende chipsets 1 x 10/100 en 1 x1 gig.
opdeze manier voorkom je achteraf veel problemen

• Saeverix
Ik heb het nu nogmaals geprobeerd... NVidia lan uit in bios, Marvell aan. Pc Format... Windows erop. En alleen de Marvell drivers erop... Port forwarding werkt...

Ook met de NForce drivers (Zonder IDE, SOUND, NETWORK) werkt het... Eindelijk!!! De vorige keren heb ik het eerst met de NVidia Lan geprobeerd, en daarna met Marvell. Maar ik ben er nu achter dat de NVidia driver ook algemene netwerk drivers veranderd en zo dus alle netwerk verbindingen beinvloed...

Bedankt voor deze simpele tip!

[ Voor 4% gewijzigd door Saeverix op 07-02-2006 20:40 ]

Verwijderd

De NVidia adapter op mijn nForce3 250 bordje heeft van dag 1 rare kuren gehad. Ik gebruik dan ook al jaar en dag de Marvell adapter welke probleemloos werkt.
Pagina: 1