Languard blokkeert IP verkeer

Pagina: 1
Acties:

• thor666
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-04 13:55
Bij mij op het werk halen we de mail van de server(daar draaid FT GATE een mailprogramma)
nu heb ik vrijdag Languard van gfi geinstaleerd en krijg ik tijdens het ophalen van de mail de volgende foutmelding "-ERR POP3 Connection rejected - invalid IP for this service "
Op andere pc's in het netwerk geen problemen.
Ik heb al ge googeld en wel gevonden dan languard ip verkeer dichttimmert maar nog nergens kunnen vinden hoe ik dit weer los kan zetten.

nog even wat aanvullende informatie:
op de server draait win 2003 server
op mijn pc XP x64
we maken gebruik van pop3 mail
Normaal kan bij de inkomende en uitgaande mailserver gewoon het IP adres van de server worden ingevuld.

ik heb zelf al geprobeerd :
Languard verwijderd - dit loste echter niets op
system restore - 3 verschillende datums geprobeerd maar geen van allen wilde hij restoren

iemand nog opties?

bij voorbaat dank

Verwijderd

Al eens de service gestopt?

• thor666
welke service?

Verwijderd

De mailservice? 8)7 FT Gate dus

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2006 16:03 ]

• thor666
nog maar 3 keer
maar ik vermoed dat het probleem ook niet in ft gate of op de server zit maar op mijn pc

[ Voor 21% gewijzigd door thor666 op 06-02-2006 16:07 ]

Verwijderd

probeert LanGuard niet pop3 te proxyen? dus dat je mailclient naar localhost of 127.0.0.1 wijst en dat je vroeger toen er nog languard op je pc stond een pop3 proxy draaide? Sommige virusscanners doen dit ook. Ik kan me niet herinneren dat languard zulke fratsen aan boord had maa rik heb het ook al jaren niet meer gebruikt...
Pagina: 1