Toon posts:

wat gebeurt er precies met je foon als ze unlocken?

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ff een paar dingen wat ik me afvroeg... en als iemand kan antwoorden zou heel lief zijn -->
* als je een gesimlockte toestel koopt van
bijv. vodafone dan zit er meestal een rood menu+opstart menu van vodafone in toch,..
maar als je hem laat unlocken bij een winkel of de unlockboer voor prijsje halen ze
daarmee ook gelijk die menu van bijv. vodafone weg? is dat zo?
niet dat ik mn foon hoef te unlocken hij was simlock vrij gekocht maar
vroeg me gewoon af wat er precies gebuert als ze hem unlocken .. :?

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:29

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Om van het menu af te komen, zul je andere firmware in je telefoon moeten laden.

Waarom? Omdat het kan!!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Gerco

Professional Newbie

Ik heb pas mijn oude Vodafone T610 geunlocked, maar die ranzige Live! knop zit er nog steeds hoor :(

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Volgens mij word er geen enkel menu aangepast, als je alleen de simlock eraf haalt. Een simlock zorgt alleen maar voor dat er in de desbetreffende telefoon geen andere SIM kaarten passen dan diegene van de huidige operator.

Je kunt wel een andere firmware in de telefoon laden, de menus worden dan aangepast, alleen vervalt dan wel de garantie afaik.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2006 12:23 ]

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:29

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:22:
Je kunt wel een andere firmware in de telefoon laden, de menus worden dan aangepast, alleen vervalt dan wel de garantie afaik.
Garantie is toch al verlopen, aangezien je pas na een jaar je je prepaid-telefoon mag unlocken.(volgens je provider dan he) :Y)

Waarom? Omdat het kan!!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Vodafone is heel erg hardnekkig met die menutjes enzo. Het gaat zelfs al zover dat ze een fysieke knop "live!" hebben op het toestel. Een bijkomend nadelig effect daarvan is ook dat ze met sommige toestellen de mogelijkheid om mp3tjes als ringtone te gebruiken weg hebben gehaald om zo je te "verplichten" om ze te kopen.

Het moet mogelijk zijn om de originele firmware over de telefoon te gooien, maar wat ik gehoord heb is dit erg gevaarlijk omdat er een kans is dat je geen enkele simkaart meer kan gebruiken (dus ook de vodafone simkaart niet meer). Je hebt hiervoor waarschijnlijk een speciale datakabel nodig (niet een gewone usb kabel om foto's enzo te copieeren) en natuurlijk de juiste software die waarschijnlijk niet altijd even legaal is.

De beste oplossing (niet meer in jou geval) is het gewoon voorkomen. Als je een 2e hands toestel koopt, kijk altijd of hij 'branded' is, is ie dus vodafone branded, niet kopen. Met een nieuw toestel met abonnement, koop deze niet in de vodafone shops ook al zijn ze daar goedkoper maar ga gewoon naar de neutrale zaken of internet shops (belcompany, t-for-telecom etc). Wat prepaid betreft, kies een andere provider.

Niet alleen vodafone doet dit maar vrijwel alle aanbieders, vaak blijft het dan beperkt tot het opstartfilmpje en een logo op de telefoon zelf. Het is gewoon aan jezelf of je het waard vind of niet, branded toestellen zijn vaak wel (veel) goedkoper.

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Gerco schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:19:
Ik heb pas mijn oude Vodafone T610 geunlocked, maar die ranzige Live! knop zit er nog steeds hoor :(
Haal je toch de GPRS instellingen uit je toestel. Heb je gelijk geen last meer van onwillige internetverbindingen ;)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Gerco

Professional Newbie

Le0032 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:46:
Haal je toch de GPRS instellingen uit je toestel. Heb je gelijk geen last meer van onwillige internetverbindingen ;)
Mwoh, ik ben nu heel tevreden met mijn unbranded, simlock-free w800i van KPN :D

Ik heb gewoon mazzel volgens de winkel, de enige branding die mijn toestel heeft zijn preset KPN GRPS instellingen (die ik ook niet kan wegsmijten). Ik kan echter wel nieuwe maken als dat ooit nodig mocht zijn (en het is al eens nodig geweest, het APN internet stond er nergens in en die was nodig voor Opera Mini).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Lolhozer schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:24:
[...]

Garantie is toch al verlopen, aangezien je pas na een jaar je je prepaid-telefoon mag unlocken.(volgens je provider dan he) :Y)
Volgens de wet, zelfs. Operators zijn verplicht dat gratis te doen na een jaar. Voor die tijd mogen ze er geld voor vragen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1