Toon posts:

Nieuw Asrock P4V88+ geeft een DMBOOT.SYS (corrupted) error.

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Afgelopen vrijdag heb ik voor 2 PC's een ander moederbordje gekocht. Om het geheel een beetje Low-Budget te houden heb ik bij Alternate 2 bovengenoemde bordjes gekocht.

Het eerste systeem was het originele MOBO kapot. Met een P4 1,6Ghz processor en 1 Dimm 256 Mb DDR 266 geheugen draaide dit systeem na de installatie van het nieuwe bord weer goed.

Het andere systeem was origineel een Fujitsu Siemens PC voorzien van een P4 2,0 Ghz Northwood 400 Mhz FSB. Dit systeem draaide echter met SD-ram op 133Mhz en was gewoon niet vooruit te branden. Hiervoor heb ik gelijk nieuw gehuegen meegenomen. De configuratie van dit systeem is nu dus als volgt:

- Asrock P4V88+ MOBO
- P4 2,0 Ghz Northwood
- OCZ 2x512MB matched pair PC3200 MEM
- 160 Gb Maxtor HD en 40 Gb Seagate HD beide IDE
- MSI GF FX5200 128mb
- Samsung DVD-speler en A-Open DVD brander

Nu geeft de PC in de bios alle hardware goed weer. Alle IDE devics worden gedetecteerd en ook het geheugen word herkend. Dit werkt automatisch op 333 maar dat is een standaard probleem heb ik gevonden. Handmatig de snelheid op 400 gezet en de timing op 2.5T.

Echter na de POST zodra windows op zou moeten starten start het systeem overnieuw. In de veilig modus gaat het fout na een aantal bestanden geladen te hebben. Daarop heb ik getracht windows opnieuw te installeren maar ook dit wilde niet lukken. Al vrij vroeg in de installatie blijft het systeem hangen met de melding DMBOOT.sys (corrupted). Ook met een andere harde schijf treed dit probleem op.

Hierop heb ik de volgende stappen ondernomen:
- Hangen en opstartproblemen doorgenomen.
- Compatibiliteits schema's doorgekeken.
- Geheugen van bank gewisseld alle insteekkaarten verwijderd en met 1 HD en DVD speler draaien wat verder niets uitmaakte.
- Zoek actie op het forum en op Google wat mij vaak de vraag maar nooit het antwoord opleverde.
- Het geheugen in de andere PC geplaatst waar het zijn werk goed in deed. Hierop enkele MEM-test uitgevoerd wat geen problemen gaf.

Mijn PC maar weer in originele staat hersteld en hard scheldend het huis doorgerend...
Alternate Gemaild maar nog geen reactie gekregen....

Is er iemand die dit probleem zelf al eens heeft opgelost of misschien weet hoe ik dit kan omzeilen?
Alvast bedankt

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

test je mem eens met memtest86 , ik ben bang dat of je mem niet goed is, of je XP cd is kapot :X

en enkele tests zijn niet genoeg om je mem uit te sluiten, een nachtje memtest laten lopen (minimaal 12 uur denk ik ) doet dat wel

[ Voor 42% gewijzigd door CrankyGamerOG op 06-02-2006 12:10 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Je hebt toch wel XP opnieuw geïnstalleerd? Dat heb je nergens vermeld. Maar dat is wel nodig, als je dit soort belangrijke onderdelen vervangt.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals vermeld heb ik dit geprobeerd maar ik kom niet eens zover dat ik mijn schijf kan formatteren...
Mijn XP cd is iig niet kapot, hij is vrijwel nieuw....

Nog even over het geheugen, als het op hetzelfde type mobo perfect werkt getest met Sandra 2005. Verwacht ik eigenlijk dat ik er minimaal mee moet kunnen opstarten in de veilige modus en het mem op een lagere snelheid.

Zelf zocht ik het eigenlijk in de aansturing van de schijven.....

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

nee niet dus , want je dimm bankje kan kapot zijn ?
en je geheugen kan misschien niet zo goed overweg met dit bordje ?

allemaal redenen om toch een nacht memtest te draaien
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:28:
Zoals vermeld heb ik dit geprobeerd maar ik kom niet eens zover dat ik mijn schijf kan formatteren...
Mijn XP cd is iig niet kapot, hij is vrijwel nieuw....

Nog even over het geheugen, als het op hetzelfde type mobo perfect werkt getest met Sandra 2005. Verwacht ik eigenlijk dat ik er minimaal mee moet kunnen opstarten in de veilige modus en het mem op een lagere snelheid.
Zelf zocht ik het eigenlijk in de aansturing van de schijven.....
ook weer zoiets , dat het "toen" wel goed was wil niet zeggen dat het nu nog zo is maat, je kan bijvoorbeeld met het geheugen plaatsen sluiting gemaakt hebben en het dimmetje om zeep geholpen hebben ?, noem maar ff wat

en dan nog iets
jij vraagt voor hulp, wij helpen zo goed of slecht als we kunnen, en dan zeg je gewoon nee, en probeer je het niet eens ??

sorry hoor maar denk niet dat je dan veel mensen hoeft te verwachten die komen helpen

[ Voor 50% gewijzigd door CrankyGamerOG op 06-02-2006 14:06 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

The__Virus schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:27:
Je hebt toch wel XP opnieuw geïnstalleerd? Dat heb je nergens vermeld. Maar dat is wel nodig, als je dit soort belangrijke onderdelen vervangt.
en ik denk dat jij moet lezen voor je reageert Zie hieronder
Daarop heb ik getracht windows opnieuw te installeren maar ook dit wilde niet lukken. Al vrij vroeg in de installatie blijft het systeem hangen met de melding DMBOOT.sys (corrupted). Ook met een andere harde schijf treed dit probleem op.

[ Voor 3% gewijzigd door CrankyGamerOG op 06-02-2006 14:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:04:
nee niet dus , want je dimm bankje kan kapot zijn ?
en je geheugen kan misschien niet zo goed overweg met dit bordje ?

allemaal redenen om toch een nacht memtest te draaien

[...]

ook weer zoiets , dat het "toen" wel goed was wil niet zeggen dat het nu nog zo is maat, je kan bijvoorbeeld met het geheugen plaatsen sluiting gemaakt hebben en het dimmetje om zeep geholpen hebben ?, noem maar ff wat

en dan nog iets
jij vraagt voor hulp, wij helpen zo goed of slecht als we kunnen, en dan zeg je gewoon nee, en probeer je het niet eens ??

sorry hoor maar denk niet dat je dan veel mensen hoeft te verwachten die komen helpen
Rustig maar hoor!!... het was geen aanval ik heb nergens gezegd dat ik het niet GA proberen.

Ben momenteel op mijn werk dus kan het nog niet testen, ga ik wel doen zodra ik thuis ben. De volgorde van testen was eerst op het mobo waarop het niet werkt (alle bankjes verschillende configuraties met beide Dimms) daarna op het andere bord waarop beide DIMM's het "goed" deden.

Ik ben eigenlijk erg benieuwd naar die melding van DMBOOT.sys. Op google heb ik alles afgezocht hiernaar maar het enige wat ik hieruit opmaak is dat het wordt veroorzaakt door een fout in het boot-record. Dat is ook gelijk hetgeen ik zo raar vind. Bij de meeste problemen die ik voorheen tegen kwam ging het steeds op een andere plaats mis.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

probeer dan als aller eerste als je straks eraan begint je CD, die zal misschien kapot zijn, probeer voor de zekerheid een andere XP cd.
krijg je het dan nog, ga dan de pc helemaal uit elkaar halen, leg um op tafel, en bouw alleen het aller belangrijkste erop

CPU(+fan natuurlijk)
Mem (1 dimmetje)
Graka
1 hdd(kan me nu ff niet herrineren of je meerdere schijven hebt)

verder zie ik nergens wat voor voeding dat jij hebt
lees de waarden eens uit van je V-lijnen
want heel veel vage errors kunnen ook door brakke voedingen komen

en ik was niet boos ofzow hoor, maar soms is het gewoon niet leuk als je iemand probeert te helpen en ze slaan je advies dan gewoon in de wind.

mijn oprechte excuses hiervoor als het zo bij jou overkwam

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt dat je me wil helpen want ik werd er zelf al een beetje moedeloos van....

Mijn voeding kan idd een probleem vormen de 12v lijn geeft ook maar 11,6 / 7 V af. Ook zit deze niet op een geaard stopcontact wat niet bepaald ideaal is.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

mjah 11,7 is nog niet echt dat je zegt dat is super erg ofzo

maar kan idd altijd beter

Pagina: 1