Toon posts:

Windows met ASUS WLAN crasht zodra HyperThreading enabled *

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai windows Xp pro, met een laptop die ik graag draadloos wil laten draaien, er zit een Acer 11 mbit verbinding standaard op, wat k ook probeer, deze krijgt geen verbinding met de Asus wl300g AP, k heb ook een 54mbit pcmcia kaart in de laptop, deze werkt prima met de AP, behalve als k in Xp pro de hyperthreading aanzet, zonder Asus 54mbit kaart werkt deze trouwens prima , hoe kan k deze nu beide laten werken samen?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Uitermate duidelijk uitgelegd ! 8)7

Verwijder je startpost eens en begin eens compleet opnieuw, want hier is geen touw aan vast te knopen. Verder geef je totaal geen informatie over configuratie, welke protocollen de apparatuur ondersteunt, ip adressen, wat je allemaal hebt geprobeerd, wat er precies mist gaat, etc. etc.

[ Voor 8% gewijzigd door havana op 06-02-2006 11:33 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 19:29

redyak

Try and Fail

Heb je 2 laptops
Wat doen je hypthreading?
Inderdaard dit is een

?

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Verwijderd

Topicstarter
T gaat erom dat als k een draadloze verbinding wil maken in windows XP PRO, dat de verbinding dan wel werkt met een 54 mbit pcmcia kaart in de laptop, maar zodra ik dan de HT aanzet, dan bevriest windows Xp, dus dacht k, dan maar een draadloze connectie met de standaard 11mbit die in de Acer aspire laptop zit, maar die maakt geen verbinding met de Asus wl300g AP.

K heb wep encryptie aangezet op de AP voor de veiligheid, en heb zonder HT wel een verbinding, maar die moet toch gewoon aan kunnen staan?

Verwijderd

Topicstarter
T gaat om 1 laptop, en HT werkt zonder 54 mbit verbinding wel gewoon.

• havana
Sorry hoor, maar 't is nog steeds volledig onduidelijk.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Wat begrijp je precies niet van mijn verhaal, want dan kan k daar antwoord op geven, k probeer t zo duidelijk mogelijk te verwoorden, maar k ben ook geen expert, daarom kom k juist hier, dus wat wil je weten precies?

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 14:00
Waarom staat hyperthreading uit?

Dit staat meestal in de bios als optie, op het moment van installeren van windows moet je hem aan hebben staan, anders crashed windows idd, is niet erg handig als je hem dus uitschakeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ht had k aanstaan tijdens de installatie, en deze werkt ook prima, maar met me 11mbit kaart krijg k geen verbinding op het AP, en als deze uitschakel en de 54 mbit pcmcia kaart aanzet, dan chrasht windows, zelfs met ctrl alt delete doet ie nix meer.

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 14:00
die 54mbit kaart is wel goed geinstalleerd? geen conflicten oid in het systeem ?

Verwijderd

Topicstarter
Die 54 mbit kaart van asus ,de wl100g, is wel goed geinstalleerd en geconfigureerd, want hij doet t namelijk gewoon zonder hyperthreading, en k heb een dualboot met Xp home, en daar werkt hij ook goed, maar zodra k de HT aanzet loopt alles vast.

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 13:50
Misschien kan de 11 Mbit kaart geen connectie krijgen omdat het AP verkeerd is ingesteld?
De crashende XP kan aan de driver liggen. Heb je de laatste nieuwe (driver + firmware)?

Verwijderd

Topicstarter
K heb toevallig de nieuwste driver voor de pcmcia kaart van de Asus site gedownload, maar zelfs dan chrast windows, en wat zou je nog anders in de AP kunnen instellen om de 11mbit wel werkend te krijgen, k las wel eens iets over de WEP uitzetten, maar dat wil k juist niet.

Verwijderd

Topicstarter
En soms met Xp pro als k HT aan heb en k start de 54 mbit kaart dan denk k, hij doet t, maar nooit langer dan 1 minuut, want dan chrasht windows xp weer.

• havana
@ webrise:

ken je deze knop?

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Havana , waarom val jij mij steeds aan, k probeer een seieus probleem hier neer te leggen, en ipv meedenken, is t enigste wat jij doet steeds kritiek leveren, de andere gebruikers denken wel mee
met t probleem en proberen me tenminste te helpen, denk daar maar eens over na!!!

Verwijderd

Topicstarter
Hier iemand met tzelfde soort probleem :

http://forums.windrivers....thread.php?t=56959&page=1

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04 16:04

ST10©DE

Dus.............

Wie of wat zijn 'k' en 't' ? (behalve losse letters dan...)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

k = ik
t = het

Tenminste, daar ga ik van uit. Ik heb een vriendin die net zo tiept... :{

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
gebruik je edit-knop, anders zit je elke keer je topic te kicken, en je topic wordt ook nog eens onoverzichtelijk door
daar wees havana jou op

en je topic kicken binnen 24 uur is tegen de policy

PSN: djmurcielago

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-12-2025

efgeha

trial and error

Nee hoor, deze persoon kan wel normale zinnen typen ;)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Zeg, laten we in plaats van elkaar aan te vallen, even het probleem proberen oplossen... :r

Je kan proberen beide draadloze kaarten te deïnstalleren, en bij de volgende herstart alleen de ingebouwde kaart te gebruiken (met HT aan proberen)
XP zou de drivers helemaal opnieuw moeten installeren, zonder een crash.

Vaak is het zo dat 'voorgeïnstalleerde' drivers niet helemaal lekker lopen.

Anders weet de Acer helpdesk misschien iets, als het een bekend probleem is.

PS. Weet je zeker dat je accesspoint ook 11mbit toelaat? Sommigen zijn zo streng beveiligd, dat alleen 54mbit erop mag.

Ps.2. Is het geen hardwareprobleem, als de interne kaart helemaal niet werkt? (Kan ik fout hebben, maar dit kon ik eruit opmaken)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Bij deze het vriendelijke doch dringende verzoek elkaar een beetje met rust te laten. Smileys zoals hierboven kunnen ook wel weggelaten worden.

En aan webrise het verzoek inderdaad de Edit-knop te gebruiken en in het vervolg een normale topictitel te verzinnen. Dat je een probleem hebt is al duidelijk uit het feit dat je een topic start.

Verwijderd

Topicstarter
Eerlijk gezegd heb ik geen idee waar die edit knop zit, k ben niet zo heel erg bekend met forums hoor, k weet alleen hoe k er iets op kan zetten, maar ok.

K heb de beide kaarten al gedeinstalleerd, en met een herstart met HT aan , werkt de 11 mbit kaart wel, en crasht windows niet, maar met deze kaart kan k geen verbinding krijgen.

T zou kunnen idd dat t AP geen 11 mbit kaarten toelaat, maar t blijft vreemd dat met HT aan die 54 mbit kaart , dat windows steeds vastloopt.

De Acer helpdesk heb k al zovaak geemaild en gebeld, en van hun krijg k ook geen oplossing helaas

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Als je je eigen bericht leest, staat de edit rechtsboven in dat venster (op de plek van het knopje 'quote')

Heb je geprobeerd om de instellingen van je accesspoint te wissen?
Misschien een beetje rigoreus, maar het is voor het geval dat je bijvoorbeeld 'Hide SSID' / Macfilter / WEP/WPA etc. verkeerd had staan.
Je kan ook proberen de laptop op een andere locatie te proberen, om te kijken of je daar wel een verbinding krijgt. (Denk aan buren/school/bieb etc)

* DarthPlastic leest het topic nog eens door, en *ping*
Sommige kaarten ondersteunen maximaal 64bits WEP, terwijl je AP op bijvoorbeeld 256bits staat.

Als het mogelijk is om het AP te 'zien', met redelijke ontvangst, maar je kan geen verbinding krijgen, of je blijft eindeloos die wepkey-prompt zien, kan het daaraan liggen.
(Misschien toch tijdelijk WEP uit? Haal de lankabel uit je AP, dan WEP uit, en je bent veilig.)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:35

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:18:
Eerlijk gezegd heb ik geen idee waar die edit knop zit, k ben niet zo heel erg bekend met forums hoor, k weet alleen hoe k er iets op kan zetten, maar ok.
Rechtsboven de posts, welke jezelf geplaatst hebt. (Spuit 11)

Waarom? Omdat het kan!!

Pagina: 1