Heb me net eindelijk kunnen registreren op het forum met behulp van mijn stage email adres, Gmail pakt ie blijkbaar niet goed op. Maargoed, ben dus zeker niet iemand die registreert om rond te kunnen spammen, ik lees het forum al veel langer en heb er veel antwoorden vandaan. Kon alleen op de onderstaande vragen niets vinden.
De opdracht + Probleemstelling
Voor mijn stage heb ik de opdracht gekregen een intranet site in elkaar te zetten. Deze site zal moeten beschikken over in ieder geval de standaard functies (denk aan nieuws, zoekfunctie ed.), daar was ik mee bezig gegaan maar na nader overleg met mijn stagebegeleider is gebleken dat ze het een stuk uitgebreider willen hebben. Ze willen ernaartoe dat je kunt inloggen met de gebruikersnaam die ook in de AD (Windows 2003 + IIS) gebruikt wordt. Tevens moet je vanaf de intranet site direct mails die in je Exchange map zijn binnengekomen kunnen openen.
Oftewel, wat ik moet ontwikkelen is een intranet applicatie met een koppeling naar de Active Directory.
Nou is mijn vraag uiteraard niet of iemand dat voor mij zou willen doen
, maar of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben of dat er iemand weet of er kant en klare paketten zijn die zulk soort oplossingen in een klap aanbieden?
Tevens vroeg ik mij af welke programmeer talen hiervoor het best in aanmerking zouden komen, het lijkt mij dat ASP.net er het best voor te gebruiken zal zijn aangezien dat goed aansluit op het hele Microsoft geheel. Van een Clangenoot hoorde ik dat Coldfusion tevens een goede kandidaat zou moeten zijn voor zoiets. Dit zou ervoor kunnen zorgen dat je direct inlogt op de intranet site na het inloggen op het domein, maar dit lijkt me ook geen onmogelijkheid met ASP.net.
Kwa programmeer talen ben ik er dus al wel bijna uit, de keus voor ASP.net lijkt me toch wel het meest logisch vanwege bovenstaande reden.
Research
Met de research die ik heb gedaan kwam ik uit op de volgende sites:
Mijn uiteindelijke vragen zijn dus:
De opdracht + Probleemstelling
Voor mijn stage heb ik de opdracht gekregen een intranet site in elkaar te zetten. Deze site zal moeten beschikken over in ieder geval de standaard functies (denk aan nieuws, zoekfunctie ed.), daar was ik mee bezig gegaan maar na nader overleg met mijn stagebegeleider is gebleken dat ze het een stuk uitgebreider willen hebben. Ze willen ernaartoe dat je kunt inloggen met de gebruikersnaam die ook in de AD (Windows 2003 + IIS) gebruikt wordt. Tevens moet je vanaf de intranet site direct mails die in je Exchange map zijn binnengekomen kunnen openen.
Oftewel, wat ik moet ontwikkelen is een intranet applicatie met een koppeling naar de Active Directory.
Nou is mijn vraag uiteraard niet of iemand dat voor mij zou willen doen
Tevens vroeg ik mij af welke programmeer talen hiervoor het best in aanmerking zouden komen, het lijkt mij dat ASP.net er het best voor te gebruiken zal zijn aangezien dat goed aansluit op het hele Microsoft geheel. Van een Clangenoot hoorde ik dat Coldfusion tevens een goede kandidaat zou moeten zijn voor zoiets. Dit zou ervoor kunnen zorgen dat je direct inlogt op de intranet site na het inloggen op het domein, maar dit lijkt me ook geen onmogelijkheid met ASP.net.
Kwa programmeer talen ben ik er dus al wel bijna uit, de keus voor ASP.net lijkt me toch wel het meest logisch vanwege bovenstaande reden.
Research
Met de research die ik heb gedaan kwam ik uit op de volgende sites:
- Identity and Access Management
- Een verhaal over een School die het systeem gebruikt.
- XACML van Sun: Schijnbaar een opensource project van sun
Mijn uiteindelijke vragen zijn dus:
- Zijn er mensen met ervaring betreffende intranet sites gekoppeld aan de Active Directory
- Is er een kant en klaar pakket voor het opstellen van een intranet site gekoppeld aan de Active Directory
- Welke programmeertaal zal hier het best voor in aanmerking komen?