Toon posts:

[WLAN] WEP instellen ism verschillende netwerkkaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een thuisnetwerk aan het opzetten. En dat gaat goed, totdat ik het wil gaan beveiligen. Alleen authenticatie op basis van MAC adres is gelukt.

Ik heb 2 pc's waar ik een conceptronic-kaart heb ingezet en een laptop met ingebouwde draadloze netwerkkaart.
Wanneer ik deze wil beveiligen met een WEP, dien ik bij de beide pc's 4 (!!!) WEP-codes in te vullen. Bij de laptop dien ik slechts 1 WEP-code in te vullen. Ik kan deze niet combineren.
Wanneer ik de pc's beveiligd heb, doet de laptop het niet en andersom.

Iemand een idee? Alvast bedankt!

Verwijderd

MOET je er echt 4 invullen, of is er alleen maar RUIMTE voor 4, terwijl het voldoende is om er 1 in te vullen. De meeste wifi AP's en routers die ik ken gebruiken gewoonlijk 1 wep-key, maar er is idd genoeg software die je de ruimte geeft om er 4 in te vullen, maar met die ene werkt het dan al ok.

Verwijderd

Topicstarter
Damn ..nooit aan gedacht! Ik zal het eens uitproberen!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, WEP ingevoerd met 1 code. Op 1 pc heb ik nu verbinding (op de andere pc nog niet, kan dit zijn omdat ik de router 't zelfde mac-adres heb gegeven als deze pc?).

De laptop heeft nog geen verbinding, wanneer ik de code in wil voeren staat er bij de laptop bij Sleutelindex (geavanceerd): 1 en bij de pc (automatisch) 0.
Ik kan de sleutelindex van de laptop niet op 0 zetten (moet tussen 1 & 4 zijn). Wanneer ik de sleutelindex van de pc verander in 1 heb ik geen verbinding meer.

Kan dit het probleem zijn en iemand enig idee hoe het op te lossen is?

[edit] Ik heb nu de authenticatie op basis van MAC adres uitgezet. De 2 desktops doen het nu. De laptop nog niet. Is dat het sleutelindex-probleem?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2006 17:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
*kickje

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 14:00
En als je op de laptop kiest voor sleutelindex 1?

Dit moet de sleutelindex zijn die ook op je accesspoint staat ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
MSoft06 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 10:37:
En als je op de laptop kiest voor sleutelindex 1?
Deze staat automatisch al op 1, bij laptop kan ik geen sleutelindex 0 kiezen. Bij de desktops staat deze automatisch op 0.

Verwijderd

Topicstarter
*nog maar een schopje dan ..

Niemand een idee?

• MSoft06
Welke laptop/netwerkkaart heb je in je laptop zitten?

Als dit een intel is, gebruik eens voor de gein de intel tool ipv die windows troep.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is inderdaad een Intel kaart. Maar hoe moet ik de Intel tool gebruiken? Als ik bij stuurprogramma's kijk, vind ik niets bruikbaars ..

• MSoft06
Ik zal het nog maar een keer zeggen, de intel tool is een los staand product wat je moet installeren om het te gebruiken, heeft niks te maken met stuurpogramma's etc.

Linkje: http://support.intel.com/...ess/wlan/sb/CS-010623.htm

Download die, installeer het complete pakket, is een paar MB, met dat tooltje kan je wel veel meer instellen etc dan windows troep
Pagina: 1