Toon posts:

MSComm1 voor digitale telefoons

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
MSComm1.CommPort = 3
MSComm1.Settings = "9600,N,8,1"
MSComm1.PortOpen = True
MSComm1.Output = "ATDT" + Number + ";" + vbCr

Ik weet dat je op deze manier via je compoort naar een analoog toestel kan bellen.
Maar met een digitale telefoon werkt dit niet.

Is er ook een manier om dit wel via een digitale telefoon te laten werken?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Geen idee. Wat voor toestel is het? Hoe zit het precies aangesloten? Heeft die telefoon geen handleiding waar het 1 en ander in staat of eventueel een SDK?
En wat is "werkt niet" in dit geval? Wat gebeurt er nu wel en wat gebeurt er nu niet?

Je geeft nu wel erg weinig informatie en we kunnen nu ook niet zien wat je nu zelf al hebt geprobeerd. Als je P&W FAQ - Het FAQ/Beleid topic eens doorleest, en dan met name P&W FAQ - De "quickstart" dan zie je dat we iets meer moeite en inzet van je verwachten. Kan je je startpost aanvullen met de extra gevraagde informatie?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, sorry ik dacht dat dit voldoende info was.
Ik doe het met een analoge modem en hetgeen wat die niet doet is bellen.
Mieschien dat het dus met een digitale modem moet, maar ik weet dus niet of je wel de MSComm1 component kan gebruiken bij een digitale modem. ik kon hier op internet niks over vinden.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat versta je onder analoog en digitaal? PSTN en ISDN? Alle modems zijn "digitaal" hoor ;)
Wat voor modem is het?

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 06-02-2006 10:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Je hebt dus een analoog modem op een isdn lijn geprikt doormiddel van de benoodigde converters. Waarschijnlijk zit deze dus nog op een huis centrale aangesloten. In dit geval kan het zijn dat het modem niet wil bellen omdat e geen dialtoon krijgt in dit gevaal wil het modem niet uitbellen. Om het modem toch te laten bellen moet je ff zoeken naar het at comando dat er voor zorcht dat het modem niet opzoek gaat naar een dialtoon. Nog een tip gebruik HyperTerminal voor het uitproberen van de diverse modem command's, Dat kan een stuk frustratie voorkomen tijdens het devven

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |